MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Czujnik siły wspomagania na maglownicy https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=37748 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Gabriel [ pn gru 08, 2008 10:03 am ] |
Tytuł: | Czujnik siły wspomagania na maglownicy |
Jak w temacie... Jeżeli w ogóle się on tak nazywa. Od dłuższego już czasu walczę z przeklętym maglem i "fachowcami" co to wiedzą wszystko. Efekt jest taki, że po prostu trzeba było się samemu za to zabrać. Każdy ruch kierownicą w prawo jest mocno obciążony. Wspomaganie praktycznie nie działa acz potrafi w momencie skręcania nagle powrócić co dla bezpieczeństwa nie jest najzdrowsze... Odłączyłem ów czujnik tak, że wspomaganie chyba było ale za to strasznie mało pomocne. Kierownica chodziła piekielnie ciężko ale w każdym zakresie tak samo. Co sugerowało by właśnie ów czujnik. W EPC nie zauważyłem, żeby ta część była oddzielnie oznaczona. Czyżby MB nie przewidywał tej części do wymiany? |
Autor: | WALDORFF [ pn gru 08, 2008 2:28 pm ] |
Tytuł: | |
Dołączam się do pytania... kierownica chodzi mi dość ciężko (nawet po wymianie sworzni zwrotnicy). Być może czujnik jest odłączony (lub kompletnie martwy) - ale gdzie go szukać...? Nie zdawałem sobie sprawy z jego istnienia :-/ Może ktoś podrzucić schemat lub zdjęcie? |
Autor: | trocin [ pn gru 08, 2008 3:00 pm ] |
Tytuł: | |
Najpierw sprawdzilbym pompe wspomagania ![]() |
Autor: | Gabriel [ pn gru 08, 2008 8:41 pm ] |
Tytuł: | |
WALDORFF pisze: Dołączam się do pytania... kierownica chodzi mi dość ciężko (nawet po wymianie sworzni zwrotnicy). Być może czujnik jest odłączony (lub kompletnie martwy) - ale gdzie go szukać...? Nie zdawałem sobie sprawy z jego istnienia :-/ Może ktoś podrzucić schemat lub zdjęcie? Jeżeli się nie mylę to maglownice z czujnikiem zaczęto montować wraz z pojawieniem się liftingów (czyli od 99r). trocin pisze: Najpierw sprawdzilbym pompe wspomagania
![]() ![]() też bym ją najpierw sprawdził... ano tak, sprawdziłem. |
Autor: | Kołpieczyk [ pn gru 08, 2008 9:36 pm ] |
Tytuł: | |
Gabriel pisze: maglownice z czujnikiem
wybaczcie, że trochę nie wstrzelam się w temat, ale czy mowa tutaj o parametrycznej przekładni? pozdrawiam |
Autor: | necro [ pn gru 08, 2008 10:02 pm ] |
Tytuł: | |
Gabriel pisze: Jeżeli się nie mylę to maglownice z czujnikiem zaczęto montować wraz z pojawieniem się liftingów (czyli od 99r). Mylisz sie ![]() |
Autor: | butek22 [ pn gru 08, 2008 10:18 pm ] |
Tytuł: | |
Te czujniki były już chyba w W140, jak się nie myle |
Autor: | Gerri [ pn gru 08, 2008 10:57 pm ] |
Tytuł: | |
butek22 pisze: Te czujniki były już chyba w W140, jak się nie myle
W W-140 było to właśnie PML (ParameterLenkung) i to nie był czujnik, tylko elektrozawór regulujący ciśnienie w układzie (a tym samym siłę wspomagania) w zależności od prędkości jazdy. Jeżeli ten zawór był z jakichś powodów cały czas otwarty - to wspomaganie gwałtownie malało. |
Autor: | Gabriel [ wt gru 09, 2008 1:25 pm ] |
Tytuł: | |
No ale jak to w takim razie wygląda w W210. Czy jest to na tych samych działaniach oparty mechanizm czy kompletnie co innego? Wydałem 500 zł na regenerację (nowe uszczelniacze, smarowidła) maglownicy która tego nie wymagała i dalej nic, bez efektów. Na kompletnie zimnym silniku przez jakieś 30 sek. wspomaganie działa a potem ciach... i już w prawo trzeba się siłować. I tak jeden spec uważa, że to zaworki na maglu, drugi, że to czujnik jeszcze inny też ma swoją wizję ale każdy mówi na koniec, że lepiej poszukać całego magla po regeneracji... A mi się nie uśmiecha wykładanie znowu kilku ładnych stów tym bardziej, że moja przekładnia jest już z nowymi uszczelniaczami. Fakt posądzania o usterkę tegoż czujnika potęguje to, iż po odłączeniu kierownica pracuje ciężko ale w każdym zakresie tak samo. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |