MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Usuwam usterki - proszę o pomoc
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=37751
Strona 1 z 1

Autor:  mojojojo13 [ pn gru 08, 2008 11:34 am ]
Tytuł:  Usuwam usterki - proszę o pomoc

Chciałbym w swoim MB pousuwać denerwujące i nie przeszkadzające a także denerwujące i przeszkadzające usterki.
Zwracam się do Was z Pomocą jako osoby bardziej doświadczone o wskazówki.

1)Deska rozdzielcza - spaliła mi się żarówka od prawego kierunkowskazu - chciałbym ją wymienić.
Czy w w201 spalenie żarówki od któregoś ze świateł nie powinno być sygnalizowane przez kontrolkę? jeśli tak to coś mam nie tak - być może również spaloną żaróweczkę.
Jaka żarówka tam idzie? no i jak się dostać do zegarów nie robiąc spustoszenia.


2) Nawiew - w prawym pokrętle spaloną mam żarówkę - jak się do niego dostać i co to za żarówka, a także czasem odzywa się łożysko wiatraka nawiewu - czy trzeba rozbebeszać pół samochodu jak w w115 żeby się do niego dostać? czy da się prościej?

3)Wymiana lewego lusterka ? jak to ugryźć - manualne i nie podgrzewane
4) Wymiana gumowej podstawy gaźnika - nie wydaje się raczej skomplikowana czy może się mylę? może zna ktoś numer OE tej części - gaźnik to pierburg 2ee

5)Centralny zamek - działa, czasem od strony kierowcy nie chce zamykać - zawsze otwiera ( przez nie chce zamykać rozumiem nie możność przekręcenia kluczyka w prawo)

6) jak dużym problemem będzie odkręcenie kolektora wydechowego by wymienić metalowe "uszczelki" , de facto które dają nieszczelność

7) oprócz małych zacieków do środka bagażnika ( tak jak już ustaliłem przez wykruszone uszczelnienie tylnej szyby) jak podnoszę klapę bagażnika to z odpływów przy zamku skapuje mi woda - to jest normalne?

Paweł
Dziękuje za pomoc

Autor:  yagood [ pn gru 08, 2008 11:49 am ]
Tytuł: 

2. co do spalonej żarówki nawiewu: pociągnij mocno za pokrętło a powinno zejść i żarówka będzie na wierzchu; wyciągnąć i wcisnąć nową standardową żarówkę ( taką malutką) i po robocie
6. jaki będzie problem to się okaże, nie wiem dokładnie jak jest w 201, ale może byćpotrzebny kanał do dolnych szpilek; trzeba popróbować
pozdr

Autor:  Worek [ pn gru 08, 2008 11:50 am ]
Tytuł: 

Za dużo Ci nie pomogę ale mam dobrą radę. Jak już zabierasz się za wymianę spalonej żarówki podświetlającej zegary to wymień wszystkie. Jedna robota a na lata będziesz miał spokój. Koszt jednej żarówki to góra parę zł a roboty żeby się do niej dobrać od groma.

Worek

Autor:  Szpakooo [ pn gru 08, 2008 11:54 am ]
Tytuł: 

Witaj.jesli chodzi o dmuchawe to dostaniesz sie do niej od strony silnika,musisz zdjac plastikowa oslone.prawdopodobnie poluzowac mechanizm wycieraczki,troche kombinacji i da sie wymontowac bez wiekszej demolki,dawno to robilem i szczegolow nie pamietam.jesli sie odzywa dmuchawa pewnie juz sie konczy,ja kupilem uzywana,niecale 100zl,jak na razie chodzi,ciezko bylo dostac.

Autor:  beet [ pn gru 08, 2008 12:04 pm ]
Tytuł: 

1) Zegary mozna wypchnac, zdejmujesz wtedy dolna obudowe przy pedalach, wsadzasz lape i wypychasz. Mozna tez wyciagnac zegary przy pomocy uchwytow z drutu, powinienem miec takie w garazu. Czasem przeszkadza linka, wtedy trzeba sie pofatygowac na podnosnik i odkrecic od skrzyni.

2)Jak nie pojdzie reka, to szczypcami/kombinerkami przez szmatke.

3)Zdejmujesz dzwigienke, potem podwazasz od gory oslone, samo lusterko trzyma sie na 3 srubach.

4)KLIK
Na EPC nie wyglada to na skomplikowana operacje, ale nie mam z tym doswiadczenia.

5)Moze wystarczy wyczyscic wkladke zamka, moze trzpien z wkladki nie siedzi na swoim miejscu, moze.. ;)

6)Jesli sruby sa tak zapieczone jak te przy feldze, to problem moze byc rzeczywiscie spory [zlosnik] Jak nie pourywasz srub, to dalej sobie poradzisz.

7)Sprawdz na wszelki wypadek szczelnosc kloszow oswietlenia tylnej tablicy.

Autor:  ixes [ pn gru 08, 2008 12:13 pm ]
Tytuł: 

4. Co do wymiany podstawy to robota latwa i prosta. Podstawe dostalem w intercarsie Lemfodera ale jest też Pierburga za 150zl (nr. 3.50001.31.0). Zdejmujesz wszystkie wtyczki i przewody podciśnienia, zdejmujesz filtr powietrza wykręcasz 4 śruby z gaźnika są one bardzo długie i wymieniasz podstawe ona jest przykręcona na 3 albo 4 śrubki. Nie przechylaj gaźnika bo zacznie wylewac sie z komory na wszystko dookola.

7. U mnie tego nie ma wiec chyba cos nie hallo.

2. Mocno pociągnij i załaduj żarówke chyba 0,3W albo 0,7W bedzie na niej napisane. Co do wiatraka to tak jak pisal kolega ale żeby sobie ułatwic robote odkręć gródź jest ona na takich plastikowych śrubkach (albo metalowych) taki czarny kawal blachy zaraz za silnikiem. Musisz też odsunąc wszystkie przewody od kompa bo one też ją trzymają są w takiej plastikowej rynnie (ona jest przykręcona na plastikowe śrubki) no wycieraczkę tez musisz wyrzucić. Reszte zobaczysz sam.

1. W w201 brak kontrolki przepalonych żarówek. Procedura wyjmowania licznika jak w w123.

Autor:  Szumek [ pn gru 08, 2008 12:23 pm ]
Tytuł:  Re: Usuwam usterki - proszę o pomoc

mojojojo13 pisze:
2) Nawiew - w prawym pokrętle spaloną mam żarówkę - jak się do niego dostać i co to za żarówka, a także czasem odzywa się łożysko wiatraka nawiewu - czy trzeba rozbebeszać pół samochodu jak w w115 żeby się do niego dostać? czy da się prościej?


O ile dobrze pamiętam, to trzeba zdjąć ten plastik na podszybiu, pod nim jest dmuchawa.

mojojojo13 pisze:
3)Wymiana lewego lusterka ? jak to ugryźć - manualne i nie podgrzewane


Zdejmujesz tą rączkę od regulacji, od strony słupka z tyłu jest taka karbowana wsuwka, wysuwasz ją w stronę drzwi i wtedy rączka schodzi. Następnie poważasz ten plastikowy "trójkącik", który osłania mocowania lusterka, po zdjęciu go odkręcasz 3 śruby trzymające lusterko i gotowe.

Tak przynajmniej jest w W123 i W126, ale widywałem już W201 z lusterkami od W123, tak więc powinno być podobnie. :)

Tylko trzymaj lusterko przy odkręcaniu ostatnich śrub, chyba że jest do wyrzucenia, he he. ;)

mojojojo13 pisze:
5)Centralny zamek - działa, czasem od strony kierowcy nie chce zamykać - zawsze otwiera ( przez nie chce zamykać rozumiem nie możność przekręcenia kluczyka w prawo)


A wkładka zamka sprawna?

mojojojo13 pisze:
6) jak dużym problemem będzie odkręcenie kolektora wydechowego by wymienić metalowe "uszczelki" , de facto które dają nieszczelność


Jeśli gwinty pordzewiały w wyniku nie ruszania ich przez lata i działania wysokich temperatur, to bez kątówki i gwintowania od nowa, itp. może się nie obejść. Akurat nie miałem do czynienia z taką wersją silnikową jak Twoja, więc tylko tyle mogę napisać. Ogólnie z wydechem często jest problem. :-? Lepiej dotykać tego tematu w warsztacie samochodowym.

Autor:  kali [ pn gru 08, 2008 12:55 pm ]
Tytuł: 

Witam

Licznik - wypychasz od spodu, wkładasz łapkę, odkręcasz linkę prędkościomierza, ja ważę 95 kg i rączki niczego sobie, trochę w życiu ciężarów przeniosłem, a dałem radę, trochę tylko pościerałem kostki :).

Żarówki - wyjmij i sprawdź jakie są, w tej chwili nie pamiętam ich mocy, ale spotkałem się z relacją, że jak się włoży za mocne to może się pokrętło roztopić.

Żarówka w pokrętle - bierzesz szmatę i szczypce, łapiesz szczypcami przez szmatę za pokrętło i ciągniesz, uwaga siedzą dość mocno, a wiec trzeba zabezpieczyć, aby nie pokaleczyć.

Autor:  mojojojo13 [ pn gru 08, 2008 2:09 pm ]
Tytuł: 

Bardzo dziękuje wszystkim za rady - na pewno z nich skorzystam.
Gdybym miał jakieś problemy to będę jeszcze dawał znać.
Paweł

Autor:  mojojojo13 [ ndz gru 14, 2008 9:08 am ]
Tytuł: 

Witam po przerwie
Większość usterek udało mi się usunąć - nie dało ruszyć szpilek od kolektora więc z obawy przed urwaniem umówiłem się na wymianę.

Problem pojawił się z dostępnością Gumowej podstawy gaźnika - w miejscach w których się zaopatruje nie mają i nie mają ich dostawcy.
Może ktoś w waszym miejscu zamieszkania mógłby się zorientować czy jest dostępna?? oczywiście pokryje wszystkie koszty zakupu i przesyłki.
Pewnie w tym tygodniu udam się do serwisu ale boje się nie miłego rozczarowania.

Aha - wymieniłem lusterko - moje dawne okazało się podgrzewane a nowe nie ..da się dokonać transplantacji organów? udało mi się zdemontować wkład ale trzyma się na jakimś mocowaniu kulkowym od strony łączenia z drzwiami i boje się żeby nie urwać.

Paweł

Autor:  ixes [ ndz gru 14, 2008 12:22 pm ]
Tytuł: 

Podstawa u mnie np. lemforder jest na drugi dzien od zamowienia koszt 70-80zl a ASO (1020711568) kosztuje okolo 170zl. Jezeli nikt u Ciebie nie ma to daj znac w we wtorek moge ją miec i wysłać Tobie tylko poczta moze ja troche przetrzymać... :roll:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/