MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 2:18 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn gru 08, 2008 3:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 12, 2008 9:36 pm
Posty: 56
Lokalizacja: Kraków
Zawsze byłem zwolennikiem manualnych skrzyń biegów, ale ostatnie jazdy różnymi Mercedesami, które oglądałem, zasiały w moje głowie ziarno niepewności [zlosnikz]

Wydaje mi się że akurat W124 lepiej jeździ się z automatem, manualna skrzynia w połączeniu z silnikiem diesla i kanapowo- poduszkowym zawieszeniem, jakoś tak nie pasuje :roll:

Na dodatek najbardziej porządany przezemnie silnik, czyli 300Diesle turbo, występował tylko z automatem :roll:

Czy bać sie automatu w MB? Zewsząd słyszę opinię, że nie, że są bezawaryjne na poziomie manuala, jesli tylko użytkownik ma jakąkolwiek inteligencje mechaniczną.

Czy automat nadaje sie do lawety?
Czy nadaje sie do miasta?
Czy nadaje sie do weekendowego latania bokiem po zaśnieżonym starym lotnisku? [zlosnik] [zlosnik]

_________________
Inwestuje w dzieła sztuki - BMW 728i '84 [swir2]
Całodobowa POMOC DROGOWA KRAKÓW
Transport pojazdów do 2000kg
Cześci do E23 - Tel 790 580 495


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 08, 2008 4:23 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Grigorij pisze:
Czy nadaje sie do miasta?

nadaje wspaniale [zlosnikz]
Grigorij pisze:
Czy nadaje sie do weekendowego latania bokiem po zaśnieżonym starym lotnisku?

tak naprawdę to jedyna rzecz, w której manual jest lepszy, ale daje radę po zredukowaniu wajhą...
Grigorij pisze:
Czy bać sie automatu w MB?

nie jesli jest w dobrym stanie -czyli nie szarpie przy delikatnym i ostrym przyspieszaniu/redukcjach...
Grigorij pisze:
Czy automat nadaje sie do lawety?

podobno nadaje

holowania tylko nie lubi (w każdym razie większość... oczywiście holowania siebie nie kogoś ;)) no i palenie z ciągu raczej odpada...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 08, 2008 4:31 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Na miasto to tylko automat ;)
Ciągać można bez problemu przyczepy (u mnie previą w automacie zrobilismy z przyczepą dobre 200 tys km .. a przebiegu ma 400 tys a skrzynia ciągle jak nowa)
Bokiem oczywiście, że można.. tylko żeby silnik nie był mułowaty.
Automat w MB to jest jak najbardziej pożądana rzecz.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 08, 2008 5:39 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Janfocus pisze:
palenie z ciągu raczej odpada...


Nie odpada. Trzeba tylko przeczytać instrukcję obsługi...
Pozdrawia przeczytany Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 08, 2008 5:40 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
Grigorij pisze:
Czy bać sie automatu w MB?

temat automatu był nie tak dawno wałkowany w HP tu masz link

Grigorij pisze:
Czy nadaje sie do weekendowego latania bokiem po zaśnieżonym starym lotnisku?


tak jeździ automat w W123
tak jeździ automat w W124

było za sucho na drift :)

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 08, 2008 5:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Cytuj:
holowania tylko nie lubi (w każdym razie większość... oczywiście holowania siebie nie kogoś ) no i palenie z ciągu raczej odpada...

jak sie holujuje automata to nie ma prawidlowego obiegu oleju ASB w ukladzie. Brak chlodzenia. Dlatego producent przy holowaniu zaleca ograniczenie predkosci i dystansu.
A ja zalecam odpiecie wału, jesli jest jak uniesc samochod (lub stoi juz na motylku).

Palenie z ciągu też jest wykonalne. Ale ja tylko slyszalem o tym od kogos kto to zrobil na innym, starszym samochodzie - trzeba wrzucic odpowiedni bieg w odpowiednim momencie. Ja sie nie zaglebialem, bo to nieprzystoi... [oczko]


A ty, Grigorij, bierz automata.
Jak staniesz w korku na dwie godziny to bedziesz taką skrzynie blogoslawil.
W normalnej jezdzie (przy wyprzedzaniu) automat szybciej zmienia biegi i bardziej korzystnie. Przy redukcji robi przegazówke. Zwykly smiertelnik w manualu tego nie robi.
Szybkie ruszanie spod swiatel tez jest wykonalne, ale tak jak w manualu cos trzeba poswiecic - W manualu sprzeglo, w automacie hamulce i temperature oleju.
Bokiem polatasz, ale wrazenia z kontroli pojazdu beda znikome. Im wieksza moc silnika tym wrazenia lepsze, bo wachlowac wajchą nie trzeba. Ale ja bym sobie zębów nie ostrzył...

Jezdze duzo, manualem. Lydka lewej nogi wyglada inaczej od prawej - ciezkie sprzeglo. Prawa noga boli niemilosiernie od utrzymywania pedalu gazu w jednej pozycji. W automacie pozwolilbym sobie na zmiane nogi na akceleratorze (niewygodnie, ale zawsze lepiej...), w manualu to troche porazka.
(jakby ktos pytal, to okazem zdrowia nie jestem, wiec nie upatruje w tym wszystkim winy samochodu [zlosnik] )
Automat z tempomatem rozwiazuje powyzsze niedogodnosci. To jest wymarzony zestaw do pracy na dlugie dystanse i jazde autostradową.

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 08, 2008 6:03 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
mMm2 pisze:
jak sie holujuje automata to nie ma prawidlowego obiegu oleju ASB w ukladzie. Brak chlodzenia. Dlatego producent przy holowaniu zaleca ograniczenie predkosci i dystansu.

to akurat zależy od typu skrzyni (ile ma pomp)


mMm2 pisze:
Automat z tempomatem rozwiazuje powyzsze niedogodnosci. To jest wymarzony zestaw do pracy na dlugie dystanse i jazde autostradową.

idealny układ do póki nie przyśniesz... [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 08, 2008 6:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 10, 2008 1:55 pm
Posty: 227
Numer GG: 392926
Lokalizacja: Radom
Witaj.Automat to piekna sprawa w miescie, poza nim,w korku jednak kiedy chodzi dobrze,jak zacznie szwankowac sa spore koszta.mozna zawsze kupic uzywke i wlozyc nie masz jednak gwarancji co kupujesz.naprawa automatu jest kosztowna i to bardzo.jesli sie zdecydujesz to wez kogos najlepiej znajacego sie na tym niech dobrze sprawdzi.wygoda,wygoda i jeszcze raz wygoda.pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 08, 2008 7:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 22, 2008 3:59 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Polska, PCT
Do wariowania i do golfa 2 albo 3 manual [zlosnik] Bez urazy :P
Auto sportowe- manual.
Mercedes i limuzyny -automat.
Nie ma nic lepszego od automata*

*Kocham Kick-down [zlosnik] [zlosnik]

_________________
Lancia Lybra 2.0i 20V
Peugeot 205 1.6i Automatic
Truck:Volvo FH12 420 Globetrotter XL
Brak Gwiazdy...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 08, 2008 8:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 12, 2008 9:36 pm
Posty: 56
Lokalizacja: Kraków
Miałem już kiedyś auto z automatem, tzn BMW 735i/A z 1980 roku.
Auto było fantastyczne, ale potem przesiadłem się na 728i z 1984 (ten sam model) z manualem i zakochałem się w dużych silnikach z ręczną skrzynią.
To BMW ma szperę, i może zabrzmię jak jakiś "uliczny awanturnik", ale nie ma nic piękniejszego niż wbicie 2 i przelecienie bokiem przez puste rondko [zlosnik]

BMW strasznie traci na dynamicę przy automacie.

Ale Merc z dieslem już na starcie nie ma nic wspólnego z dynamiką, więc automat tego nie zmiania [zlosnikz]

Jeszcze kilka pytań:
1) Czy MB posiada fabrycznie chłodnicę oleju do Automatycznej skrzynii biegów?
2) Czy częstsze zmiany oleju w skrzyni pozwolą mi się dłużej cieszyc jej bezawaryjnością?
3) Jak sprawdzić skrzynię, prócz tego ze nie powinna szarpać?
4) Czy skrzynie w MB mają overdrive? W BMW miała niby 4 biegi, ale jak się ujeło gazu powyżej 100km/h to obroty jeszcze spadały i skrzynia spinała się jakby na sztywno :roll:

5) Czy z automatem MB mi dużo więcej spali?

_________________
Inwestuje w dzieła sztuki - BMW 728i '84 [swir2]
Całodobowa POMOC DROGOWA KRAKÓW
Transport pojazdów do 2000kg
Cześci do E23 - Tel 790 580 495


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 08, 2008 9:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 05, 2008 9:51 pm
Posty: 91
Witaj

mam 2.5D z automatem.


2. na pewno. najwazniejsza rzecza w automacie jest dosc czesta kontrola oleju w skrzyni.
3. sprawdz czy się nie ślizga. tzn przy zmianie biegu zdaza sie charakterystyczne slizgniecie sprzegla. tak jakbys w manualu przycisna sprzeglo na biegu i trzymal gaz.
5. moja 124 pali tyle samo a czasami mniej od takiej samej z manualem

Ogólnie, ja mam teraz problem ze skrzynia bo mi szarpac zaczela, mam nadzieje ,ez ktos mi pomoze bo nie ma lepszej rzeczy od automata :)

pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 08, 2008 9:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt paź 03, 2008 3:51 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Oleśnica
1) w moim ( 124 250 D) olej chłodzi sie w chłodnicy "głównej"
2) na pewno nie zaszkodzą ( tak co ok 30 tyś km)
3)wjechac na wzniesienie ,po puszczeniu pedału hamulca auto nie powinno sie stoczyć ( oczywiscie w pozycji D),na równym terenie na D powinien sie turlać " bez gazu",sprawdzic stan i kolor oleju ( na ciepłym i włączonym silniku),sprawdzic czy poprawnie działa kickdown( czyli podczas jazdy przy gazie do dechy czy redukuje)
4)W tych straszych raczej nie a np w W210 to chyba 5 bieg spełnia taka role ale nie jestem pewien.
5)Powinien w brew różnym twierdzeniom w miescie mniej troche spalic od manuala ,a w trasie wiecej ,ale tak pi razy drzwi to tak litr ,półtora więcej niz manual ( średnio)

_________________
Mercedes W124 250 D Automatic- "Mycha"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 08, 2008 9:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Grigorij pisze:

1) Czy MB posiada fabrycznie chłodnicę oleju do Automatycznej skrzynii biegów?


Tak
W M104 jej obieg jest polaczony z chlodnica silnika. Tam czesto zdarzaja sie przecieki oleju do wody, ktora to usterka jest czesto omylnie brana za problem z uszczelka glowicy.
Stad na zachodnich forach mozna znalezc informacje, ze z takim stanem rzeczy mozna jezdzic. I ja sie z tym zgadzam, ale trzeba wiedziec co z czym sie je. A olej silnikowy to nie jedyny, ktorego stan sie mierzy w takim samochodzie, o czym koledzy z zachodu zapominaja niejednokrotnie wspomniec.
Olej z przecieku teoretycznie zawsze zbiera sie w zbiorniku wyrownawczym cieczy chlodzacej i tam nalezy szukac niepokojących objawów.

Cytuj:
3) Jak sprawdzić skrzynię, prócz tego ze nie powinna szarpać?

Jak kupilem pierwszego automata, to wyczytalem taka porade, ze trzeba sprawdzic czy wrzucenie z N na D zajmuje tyle samo co z N na R.
W moim C107 faktycznie te czasy sie bardzo rozjechaly (na R >4s) i to ma wstepnie swiadczyc o jakichs problemach. Ale detali juz nie pamietam.
A nowsze samochody maja wiecej elektroniki sterujacej wiec to byc moze ich już nie dotyczy.

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 09, 2008 1:44 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 13, 2006 6:59 pm
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
Ja w ogole nie wyobrazam sobie zebym mial jakakolwiek gwiazde kupic bez automatu :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 09, 2008 9:47 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
trzeba sprawdzic czy wrzucenie z N na D zajmuje tyle samo co z N na R.

Wsteczny wchodzi z opóźnieniem w wiekszosci ASB i to akurat jest normalne :-)

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl