MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[CE 124] pukanie prawe koło przód, co jeszcze?? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=37805 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | RobertoCdx [ śr gru 10, 2008 12:15 am ] |
Tytuł: | [CE 124] pukanie prawe koło przód, co jeszcze?? |
Witam wszystkich. Proszę o ewentualne sugestie co jeszcze może być przyczyną takiej rzeczy, mianowicie: Kiedy jadę wolno (tak do ok 40 km/h) przy kręceniu kołami dochodzi puknięcie z prawego koła auta (skręt kierownicą-puk, skręt kierownicą spowrotem-puk), gdy jedzie się prosto jest cisza, ba czasem jak rano wsiąde do auta i jedzie się te pierwsze 15 minut to wogóle nie stuka, mało tego po dłuższej jeździe, tak np po ok 45 minutach, może godzinie, jak zwolnie i chcem skręcać to wtedy nie ma puk-puk tylko jest już takie jakby zgrzytanie przy skręcaniu (te zgrzytanie również jak puki są, przy wolnej jeździe). Mechanik myśli że robie z niego durnia, bo byłem już kilka razy autem u niego i faktycznie, po podniesieniu auta, ruszaniu wszystkim i kręceniu kołami, nic..., wg niego jest wszystko wporządku. zaznacze, że ok 2 miesiące temu zostały wymienione tarcze, klocki hamulcowe, i klika dni temu sworzeń i końcówka drążka, bo myślałem że to może ona. co jeszcze może powodować takie pukanie, na co mam zwrócić uwage. te pukanie jest dość głośne jak się stoi na zewnątrz auta, jak po dłuższej jeździe stane i kręce kołami to również to jest... czy jest ktoś z okolic (znaczy się Gdynia lub wogóle trójmiasto) kto mógłby mi pomóc w rozwiązaniu problemu? to jest taka troche głupota, ale baaardzo mnie denerwuje oczywiście prosze o dyskusję... |
Autor: | azamat [ śr gru 10, 2008 12:52 am ] |
Tytuł: | |
No to pewnie masz do wymiany wspornik drążka kierowniczego. Objawia się to właśnie trzeszczeniem. Koszt: ok 70zł. Roboty jest na godzinę, może mniej. |
Autor: | RobertoCdx [ ndz gru 14, 2008 10:49 pm ] |
Tytuł: | |
no niestety wymieniony wspornik, wymieniony również amortyzator drgań (fakt jest duzo lepiej jesli chodzi o jeździe po dziurach, kompletnie nie czuć drgań na kierownicy) niestety samo pukanie zostało, nie wiem co to moze byc, jest ktos kto moze pomóc??...w sensie spotkania, bo tak na odleglość, wiadomo... ![]() |
Autor: | VALENTINE123 [ ndz gru 14, 2008 11:41 pm ] |
Tytuł: | |
W przednim zawieszeniu najszybciej zuzywają się gumy na stabilizatorze .Jest ich 4 sztuki ,na allegro koszt około 26zl ,są rózne w zaleznosci od srednic stabilizatora. |
Autor: | RobertoCdx [ pn gru 15, 2008 12:33 am ] |
Tytuł: | |
również wymienione (fakt nie podałem tego)- wymieniane były w sierpniu, "siedzą" ciasno, również uchwyty sprawdzane tego drążka, bez zarzutu, czy np sprężyna może wydawać taki dzwięk, również zmieniane też jakoś w sierpniu...jednak podkładki pod nie zostały...ale to raczej nie powodowałoby takich hałasów(chyba). co jeszcze z elementów układu kierowniczego, ewentualnie co może powodować pukanie z okolic prawego koła podsumowując, zmienione zostało i nadal nie pomogło: tarcze, klocki,, końcówka drążka, sworzeń, sprężyny, wspornik drążka, amortyzator drgań układu kier., heh...co za auto (ono naprawde ma dusze)... |
Autor: | miś89 [ pn gru 15, 2008 2:42 pm ] |
Tytuł: | |
Moze amortyzator Ci padł. Zanjomy mial kiedys taki przypadek z pukaniem i okazalo sie ze dopiero jak wyjol amortyzator i zaczol go sciskac to w jednym miejscy cos stukalo, pozatym amor byl sprawny. |
Autor: | zebda [ pn gru 15, 2008 4:05 pm ] |
Tytuł: | |
Ja tradycyjnie stawiam na sworznie ![]() ![]() |
Autor: | TReneR [ pn gru 15, 2008 4:24 pm ] |
Tytuł: | |
Kolega napisal, ze swoznie wymienione?! |
Autor: | zebda [ pn gru 15, 2008 4:46 pm ] |
Tytuł: | |
A rzeczywiscie...czytalem wszystkie posty a sworznia nie doczytalem... ...to jak nie sworzen to nie wiem ![]() |
Autor: | RobertoCdx [ pn gru 15, 2008 6:14 pm ] |
Tytuł: | |
no wymieniony, najcześciej mi mówiono że to albo końcówka albo sworzeń, wiec bez zastanowienia wymienione, to samo było przed wymianą i to samo jest po wymianie. jest to też niezależne od tego czy jade powoli po dziurach i skręcam czy jade powoli i skręcam po równej nawierzchni, po jeździe na prost nie ma pukania..., najgorsze, że już dość sporo kasy wydałem na to żeby zlikwidować te pukanie, a to cholerstwo dalej, puk-puk i puk-puk...poddałem się dlatego proszę o pomoc ![]() |
Autor: | Darius [ pn gru 15, 2008 7:00 pm ] |
Tytuł: | |
Tak czytam tę lekturkę, i zapytam sprawdzałeś łożyska ????????????, w 115 kiedys pukało aż wymieniłem, niby dobre lożysko i przestało. |
Autor: | RobertoCdx [ pn gru 15, 2008 7:24 pm ] |
Tytuł: | |
podobno (z tego co sprawdzali) był mały luz, ale został zlikwidowany (nie wiedziałem że można małe luzy "zlikwidować" ), natomiast nic nie buczy czy wyje, no w sumie jeszcze łożyska nie wymieniałem. ...ale czy po kręceniu kołami jak stoje w miejscu też byłoby puknięcie, gdyby to było łożysko?? |
Autor: | Darius [ wt gru 16, 2008 8:34 pm ] |
Tytuł: | |
Hej, łożyska są stożkowe więc dają się regulować czytaj zmniejszać luz. Powiem ci tak, u mnie było słychać stuki w trakcie jazdy i na postoju. Po podniesieniu auta był faktycznie luz na łożysku i został zlikwidowany, ale pukanie zostało, więc jak już pisałem wymieniłem łożysko które nie okazywało nadmiernego zużycia. Nie wiem co mogło być, ale wydaje mi się, (po oględzinach łożyska) mogę mniemać że kilka wałeczków było z kiepskiego materiału i się zdeformowało. Łożyska w moim przypadku nie huczały bo to było zaraz po zakupie i nie znając stanu technicznego śmigałem max 50km/h, a gościu zarzekał się że łożyska wymienił (pewnie chińskie). Choć szczerze teraz to obstawiam sprężynę, nie pękła gdzieś? wiem piszesz że nowe ale niewiem może coś z nią nie chalo. A jeszcze jedno jakie ogumienie masz? rozmiar |
Autor: | RobertoCdx [ śr gru 17, 2008 12:07 am ] |
Tytuł: | |
felgi 15-tki, opony 195/65/15. no auto bylo juz kilka razy podnoszone, i ogledziny raczej nic a nic nie wykazaly (również sprężyny siedzą tak jak powinny) qrde, sam już nie wiem z tym łożyskiem... tu sie troszke pochwale. ( wiecej zdjec w http://www.124coupe.pl/forum/viewtopic.php?id=1222&p=1 ) ![]() ![]() |
Autor: | Kamaru [ śr gru 17, 2008 12:54 am ] |
Tytuł: | |
Witam. Jak napisał miś89 sprawdź amortyzator! Ja u siebie wymieniłem prawie całe zawieszenie i ukł kierowniczy i dopiero potem okazało się że to amortyzator stukał... U mnie luz było czuć po podniesieniu samochodu i szarpaniu kołem z rękami tak jakby na godzinie szóstej. Ale jedna uwaga: samochód podnosimy na lewarku podstawionym pod wachacz! inaczej tego luzu nie będzie. Można też podnieść pakę, podstawić coś pod wachacz tak żeby koło pozostało w górze i opuścić. Pzdr. Kamil |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |