MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 4:25 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lis 28, 2008 8:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 16, 2007 6:08 pm
Posty: 190
Mam pytanie, może ktoś ma, jeździ i może doradzić: Co mam kupić G-klasę czy Nissana Patrola, które autko byłoby mniej awaryjne..?
Auto miałoby służyć do jazdy po wiejskich drogach i asfaltach (bez zbyt trudnego terenu).


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 29, 2008 1:38 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 20, 2005 7:03 pm
Posty: 424
Lokalizacja: Dolnośląskie
Land Cruiser Hdj 80 ew. 100 ;)

_________________
Mercedes C126 500 88'
Mercedes W210 E55 AMG 01'
Audi S8 D2 01'
Jeep Cherokee 4.0 LPG 95'
GMC SUBURBAN K2500 96'
Chevrolet Corvette C4 92'
Ex:W124 300D 87'W124 250D Turbo 90'W140 350 Turbodiesel 94'BMW 530d 99'W201 2.6 92'W140 S500 94'


Na górę
Post: sob lis 29, 2008 8:28 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
superbzorr pisze:
Mam pytanie, może ktoś ma, jeździ i może doradzić: Co mam kupić G-klasę czy Nissana Patrola, które autko byłoby mniej awaryjne..?


musialbys jeszcze powiedziec, jaki masz budzet.
jesli mowimy o samochodach wzglednie nowych to zdecydowanie patrol. bedzie tanszy w zakupie i utrzymaniu, przy porownywalnych wlasnosciach.
jesli auta starsze, to wybralbym Gelendę. Mialem patrola GR - ma niestety pare slabych punktow, z ktorych najwazniejszy to silnik. Pojazdy te czesto byly uzywane niezgodnie z przeznaczeniem (czyli np. ciagaly lawety z vmax po autostradzie) i robily astronomiczne przebiegi, co powodowalo, ze standardowo w aucie pekala glowica (przy dbanym w okolicach 400-500 kkm). Mowa rzecz jasna o silnikach R6 2.8 td, o mocy 115 KM i momencie OIDP 225 Nm. Potem bylo jeszcze gorzej, podniesli temu silnikowi moc do 130 czy 150 KM nie dajac natrysku oleju na tloki (czeste wymiany gwarancyjne), potem byl czas na nieudane 4 cylindrowe 150 KM, zdaje sie ze teraz jest w miare OK...Chyba zebys trafil na rodzynka pt. 4.2 wolnossacy diesel z automatem - to po elementarnym sprawdzeniu mozna brac w ciemno.
Przy przebiegu rzedu 500 kkm siadaly tez skrzynie. 10 lat to z kolei gorna granica dla elektryki i blach.
trzy rzeczy natomiast sa w patrolu GR wyjatkowe: reduktor, niezniszczalna rama oraz oczywiscie legendarne mosty, wytrzymujace w zmotach kazdy silnik.

G z kolei to dostepnosc tanich gratow pt. silnik, skrzynia i elementy ukladu kierowniczego oraz fenomenalny uklad napedowy: sprzeglo miedzyosiowe oraz 3 blokady. Mosty nie sa niestety najtrwalsze i w uzywanych prawie nie ma. A nowy most, hm...sam rozumiesz. Patrol ma uklad gorszy: blokada jest tylko na tylnym moscie, a sprzegla miedzyosiowego nie ma - czyli na czarnym jezdzic wolno tylko RWD.
Nie, nie mialem geli, ale troche upalalem w blocie :-)

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 29, 2008 5:30 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Temat rzeka [zlosnik]
Miałem też GR-a i potwierdzam wszystko napisane powyżej. Znaleśc ładnego GRata w PL to sztuka. Wiele ma pospawane głowice, zgniłe nadwozia itp.
A ile chcesz dac za auto? Bo oczywiście Tojtoj to doskonały wybór. Możesz spróbowac napisac PW do Colosa, on ujeżdża HDJ'a i jest zachwycony. A ponieważ kupił nowego, to starszego może będzie chciał się pozbyc za górę szelestów [hehe]
Jeśli chodzi o Gele - pogadaj z Sebianem i ... z Colosem [zlosnik] obaj mają, przy czym Sebianowa to już 463 - stały 4x4 i trochę elektroniki. I cena - minimum 50-60 tyśków + pakiet startowy. Colos ma 240GD - raaaakieta :)
Jeżeli masz gdzieś w pobliżu serwis to możesz pomyślec do Discovery. Wyjątkowo oszczędne silniki tdi, przy czym lepiej po 94 (model 300tdi - pojemnośc 2,5). W nowszej wersji silnik td5 - trzeba uważac, naprawy mogą byc dośc drogie.

Sorry za "c", ale na kompie z którego piszę nie działa lewy alt + c.

Jak byś chciał więcej info nt Land Roverów to pisz na PW - kilka zajeździłem, w tym także jednego od nowości.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 29, 2008 7:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 16, 2007 6:08 pm
Posty: 190
hmmm no właśnie tak bardziej się kieruję w stronę G, ale słyszałłem że są awaryjne.. Jeśli chodzi o budżet to szukałbym takiego z lat 90 i chyba raczej w niemczech niż w polsce.. ale zobaczymy..

Jak ktoś jeździł Gelendą lub jeździ to proszę o podzielenie się spostrzerzeniami, jak to chodzi, jaki silnik, pojemność, co najczęściej wysiada..?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 29, 2008 9:49 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
miałem Patrola y60 4.2d i jedynie takiego patrola polecam - rusza nawet z 5 biegu. silnik jest rewelacyjny i pali średnio jedynie 12L/100km
Ale nie miałem jeszcze G-klasy, ale to tylko kwestia czasu [zlosnik] jak masz czas to poczekaj i powiem ci jak się ma jeden do drugiego.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 30, 2008 10:26 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Sokol pisze:
miałem Patrola y60 4.2d i jedynie takiego patrola polecam - rusza nawet z 5 biegu. silnik jest rewelacyjny i pali średnio jedynie 12L/100km


Ba - tylko gdzie takiego kupic?

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 30, 2008 11:13 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
Bukol pisze:

Ba - tylko gdzie takiego kupic?


to sa rodzynki robione glownie na bliski wschod i australie. byly tez 4.2 td, 4.2 benzyna, 4.2 turbobenzyna.
z tego co kojarze, to nie bylo tych samochodow w europejskiej sieci dealerskie, kiedys jakas niemiecka kopalnia wyprzedala kilkadziesiat sztuk, ktore w ramach jakiegos barteru dostali. ot, malo ich.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 30, 2008 12:24 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Właśnie - pamiętam swego czasu na allegro był 4200d w wersji angielskiej i kosztował więcej niż porównywalny 2800td z kierownicą po lewej.
Dużego wolnossącego diesla można ustrzeli w Toyocie. Lub w K5 - piękne wozy!

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 11, 2008 9:51 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Hej,

Posiadam W463 G300 Turbodiesel z 1996 roku. Po 9 m-cach jazdy i pokonaniu dystansu 40kkm coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że był to dobry wybór. Niestety nie mogę porównać G do GRa, LC czy Dyskoteki, bo nimi nie jeździłem. Co do awaryjności, to jest takie powiedzenie: Kto jak dba, ten tak ma. Bukol rzekł dobrze - temat rzeka. Dla Twoich zastosowań z oferty G najlepiej pasowałby właśnie model, który ja posiadam, lub G290TD w poprzedniej budzie W460.

Jeśli pomimo wszystiego skłaniasz się w kierunku G-klasy, to zapraszam Cię na http://www.gelenda.pl, a że jesteś z W-wy, to możesz rówież wpaść na co-wtorkowe spotkanie o 19:00 w Róży Wiatrów, gdzie będziesz mógł dowedzieć się czegoś więcej bezpośredno od użytkowników G. Poza tym w tę niedzielę (14.12) możesz się ze mną spotkać na spocie wigilijnym MB/8 CP, o którym pisze się na forum Spoty i Zloty. Wpadnij, to Cię przewiozę i pogadamy.

Na tym podforum znajdziesz również wątek pt. Ciągnik, w którym opisałem moje perypetie zakupowe.

Pozdrawiam

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 11, 2008 10:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 02, 2008 9:11 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Kaszuby
Bukol pisze:

Ba - tylko gdzie takiego kupic?


np w Berlinie: ;)
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vfakksvilixn

jezdzilem takim Patrolem troche i o ile solo auto sie w miare dobrze jedzie to z przyczepa konska i konmi na pokladzie to bylo slabo. Mul nieprzecienty sie z niego robil. Najzwyklejszy Transit o niego lepiej sobie radzi na alfalcie z taka przyczepa.

Ogolnie auto nie do zdarcia. Mozna smialo polecic.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl