MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Kiedy "S", kiedy "E"
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=37859
Strona 1 z 1

Autor:  Speedy [ sob gru 13, 2008 9:40 pm ]
Tytuł:  Kiedy "S", kiedy "E"

Witam [zlosnik]

Ostatnio jechałem moim CL'em no i tak mnie zaciekawił koło skrzyni biegów ten przełącznik. Obrazek I tu pojawia się pytanie kiedy on jest przełączony na Sport, a kiedy na Economy czy jak widać "S" to jest na "E" i czy odwrotnie. Czekam na odpowiedzi, chyba zrozumieliście o co chodzi, jak nie postaram się jeszcze raz :P
Aha i jeszcze jedno, czy można przesuwać ten przycisk w czasie jazdy ?

Pozdrawiam,
Zdrowych, wesołych... ;)

Autor:  beet [ sob gru 13, 2008 10:12 pm ]
Tytuł: 

W szukajce na pewno bys znalazl odpowiedz na swoje pytanie. Co do przelacznika, to tryb pracy skrzyni oznacza widoczny symbol - widzisz "S" - jest standard (nie zaden sport..), widzisz "E" - jest tryb ekonomiczny. Mozna przelaczac tryb pracy skrzyni w czasie jazdy bez problemu.

Autor:  Speedy [ sob gru 13, 2008 10:29 pm ]
Tytuł: 

Dzięki kolego za odpowiedź. Przepraszam, faktycznie mogłem poszukać :-?
Czyli sprawa jasna, na chłopski rozum- widzę E jest Ekonomicznie, widzę S jest Standard.
Dziękuje i pozdrawiam ;)

Autor:  beet [ sob gru 13, 2008 10:35 pm ]
Tytuł: 

Speedy pisze:
na chłopski rozum- widzę E jest Ekonomicznie


W Twoim przypadku, to i tak srednio ekonomicznie, ale kto by tam spalanie sprawdzal.. ;)

Pozdrawiam

Autor:  Speedy [ sob gru 13, 2008 10:40 pm ]
Tytuł: 

beet pisze:
W Twoim przypadku, to i tak srednio ekonomicznie, ale kto by tam spalanie sprawdzal..

No i co do tego ''standard'' też mam wątpliwości. U tej gwiazdy ''standard'' to jest
beet pisze:
sport

:lol:

hehe pozdrawiam [oczko]

Autor:  RobertoCdx [ ndz gru 14, 2008 8:11 pm ]
Tytuł: 

to jest dokładnie tak jak opisywałem na http://www.124coupe.pl/forum


jeśli chodzi o ekonomie to automat minimalnie moze ci mniej spalic w jezdzie po miescie niż manual, ale generalnie w cyklu mieszanym jest ok 1,5 do 2 litrów na niekorzyść, ale to moim zdaniem chyba jedyny minus tejże skrzyni. jeśli chcesz wymusić w danym momencie (np podczas wyprzedzania) redukcje biegu, to poprostu zdecydowanym ruchem nogi wciskasz pedał gazu (tak u mnie działa na Standardzie) i puki nie odpuścisz to będzie trzymał na tym biegu, bądź robisz tzw kick-down, czyli naciskasz szybko pedał do podłogi (az poczujesz wciśnięcie "guzika" pod pedałem) i również zmienia ci bieg na niższy i tak samo, póki nie odpuścisz to będzie ci trzymał do oporu dany bieg (tak działa u mnie również na Standardzie i na Economy)

tryb Economy jest bardziej "oszczędny" , biegi są zmieniane wcześniej, tzn silnik wkręca sie na 2200 do ok 2800 obr/min i następuje zmiana biegu (tryb jest bardziej hmm... "zamulający"), sprawdza się idealnie w korkach i jeździe po mieście.
tu mała uwaga, w tym trybie auto zawsze rusza ci z drugiego biegu, także nie przeraź się że twoje przyszłe MB jest takie mulące na starcie, możesz oczywiście wymusić redukcje, jak...czytaj wyżej...

tryb STANDARD (nie Sport ) zmienia biegi przy wyższych obrotach silnika, i generalnie skrzynia częsciej sobie biegi redukuje (nawet wtedy, kiedy nie stosujemy wymuszonej redukcji), po prostu auto jest dynamiczniejsze, z kolei przy tym trybie przy starcie po zdecydowanym wciśnięciu gazu, auto zawsze ruszy ci z pierwszego biegu.

Tak jak napisałi szanowni koledzy wyżej, jest to jeden z najtrwalszych elementów mechanicznych samochodu (oczywiście jeśli nie jest zarżnięta). wystarczy że będziesz zmieniał olej na czas, filtr i uszczelkę (całkowity koszt ok 300zł)

jeśli czegoś nie napisałem ważniejszego jeszcze, bądź coś nakręciłem to proszę o uwage i poprawienie mnie

Autor:  Speedy [ ndz gru 14, 2008 8:53 pm ]
Tytuł: 

RobertoCdx pisze:
ak jak napisałi szanowni koledzy wyżej, jest to jeden z najtrwalszych elementów mechanicznych samochodu (oczywiście jeśli nie jest zarżnięta). wystarczy że będziesz zmieniał olej na czas, filtr i uszczelkę (całkowity koszt ok 300zł

Skrzynia była robiona, ponieważ była zepsuta :-? Także teraz z wymianami mam spokój. Muszę tylko jechać do wyregulowania (w cenie naprawy) no i będę śmigał [zlosnik]
Dziękuje RobertoCdx za taką lekturę.
;)

Autor:  pejter [ ndz gru 14, 2008 9:50 pm ]
Tytuł: 

Gdzieś czytałem, żeby za często nie przełączać na E, bo to niezdrowo dla skrzyni. Prawda, czy bajki? :-?

Autor:  Janfocus [ ndz gru 14, 2008 11:08 pm ]
Tytuł: 

oczywiście dla różnych motorów zakres rpm jest różny, u mnie E zmienia biegi przy 2000rpm i generalnie bardziej mi przeszkadza po mieście niż pomaga [zlosnik]

Autor:  Cremek [ pn gru 15, 2008 6:44 am ]
Tytuł: 

pejter pisze:
Gdzieś czytałem, żeby za często nie przełączać na E, bo to niezdrowo dla skrzyni. Prawda, czy bajki? :-?


Jakos nie chce mi sie w to wierzyc, ja wiekszosc czasu jezdza na E i nie zauwazylem problemow ze skrzynka... a jezdze na E glownie dlatego, ze mam ciezka noge i na S bardzo czesto zdarzalo mi sie za mocno depnac pedal a to bardziej obciazalo i skrzynie i silnik przy wiekszym natezeniu ruchu , bo ruszyl z 1 potem trzeba bylo odpuscic zeby nie wjechac komus w tyl [zlosnik] , zmienial na 2 i hamowanie... wiec E mnie zadowala.

Autor:  pejter [ pn gru 15, 2008 9:32 am ]
Tytuł: 

Cremek pisze:
bo ruszyl z 1 potem trzeba bylo odpuscic zeby nie wjechac komus w tyl

dałeś mi do myślenia, bo często mam dokładnie tak samo
[cool]

Autor:  gizmo [ pn gru 15, 2008 12:55 pm ]
Tytuł: 

A u mnie nie to nie dziala....

Autor:  Speedy [ pn gru 15, 2008 1:19 pm ]
Tytuł: 

U mnie na E przełącza w zakresie 2500-2900 obr. I tu pytanie, W jakim zakresie przełącza może przerzucać na S ? Jest to jakaś wielka różnica?
Chodzi mi o normalną jazdę.

Autor:  zegarek [ pn gru 15, 2008 1:35 pm ]
Tytuł: 

Speedy pisze:
U mnie na E przełącza w zakresie 2500-2900 obr. I tu pytanie, W jakim zakresie przełącza może przerzucać na S ? Jest to jakaś wielka różnica?


Standard nie ma takich ograniczeń.
Przy wciśniętym pedale gazu do podłogi, przy dobrze wyregulowanej skrzyni, na wyższy bieg przerzuci przy czerwonym polu.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/