MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Kiedy "S", kiedy "E" https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=37859 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | beet [ sob gru 13, 2008 10:12 pm ] |
Tytuł: | |
W szukajce na pewno bys znalazl odpowiedz na swoje pytanie. Co do przelacznika, to tryb pracy skrzyni oznacza widoczny symbol - widzisz "S" - jest standard (nie zaden sport..), widzisz "E" - jest tryb ekonomiczny. Mozna przelaczac tryb pracy skrzyni w czasie jazdy bez problemu. |
Autor: | Speedy [ sob gru 13, 2008 10:29 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki kolego za odpowiedź. Przepraszam, faktycznie mogłem poszukać ![]() Czyli sprawa jasna, na chłopski rozum- widzę E jest Ekonomicznie, widzę S jest Standard. Dziękuje i pozdrawiam ![]() |
Autor: | beet [ sob gru 13, 2008 10:35 pm ] |
Tytuł: | |
Speedy pisze: na chłopski rozum- widzę E jest Ekonomicznie
W Twoim przypadku, to i tak srednio ekonomicznie, ale kto by tam spalanie sprawdzal.. ![]() Pozdrawiam |
Autor: | Speedy [ sob gru 13, 2008 10:40 pm ] |
Tytuł: | |
beet pisze: W Twoim przypadku, to i tak srednio ekonomicznie, ale kto by tam spalanie sprawdzal.. No i co do tego ''standard'' też mam wątpliwości. U tej gwiazdy ''standard'' to jest beet pisze: sport
![]() hehe pozdrawiam ![]() |
Autor: | RobertoCdx [ ndz gru 14, 2008 8:11 pm ] |
Tytuł: | |
to jest dokładnie tak jak opisywałem na http://www.124coupe.pl/forum jeśli chodzi o ekonomie to automat minimalnie moze ci mniej spalic w jezdzie po miescie niż manual, ale generalnie w cyklu mieszanym jest ok 1,5 do 2 litrów na niekorzyść, ale to moim zdaniem chyba jedyny minus tejże skrzyni. jeśli chcesz wymusić w danym momencie (np podczas wyprzedzania) redukcje biegu, to poprostu zdecydowanym ruchem nogi wciskasz pedał gazu (tak u mnie działa na Standardzie) i puki nie odpuścisz to będzie trzymał na tym biegu, bądź robisz tzw kick-down, czyli naciskasz szybko pedał do podłogi (az poczujesz wciśnięcie "guzika" pod pedałem) i również zmienia ci bieg na niższy i tak samo, póki nie odpuścisz to będzie ci trzymał do oporu dany bieg (tak działa u mnie również na Standardzie i na Economy) tryb Economy jest bardziej "oszczędny" , biegi są zmieniane wcześniej, tzn silnik wkręca sie na 2200 do ok 2800 obr/min i następuje zmiana biegu (tryb jest bardziej hmm... "zamulający"), sprawdza się idealnie w korkach i jeździe po mieście. tu mała uwaga, w tym trybie auto zawsze rusza ci z drugiego biegu, także nie przeraź się że twoje przyszłe MB jest takie mulące na starcie, możesz oczywiście wymusić redukcje, jak...czytaj wyżej... tryb STANDARD (nie Sport ) zmienia biegi przy wyższych obrotach silnika, i generalnie skrzynia częsciej sobie biegi redukuje (nawet wtedy, kiedy nie stosujemy wymuszonej redukcji), po prostu auto jest dynamiczniejsze, z kolei przy tym trybie przy starcie po zdecydowanym wciśnięciu gazu, auto zawsze ruszy ci z pierwszego biegu. Tak jak napisałi szanowni koledzy wyżej, jest to jeden z najtrwalszych elementów mechanicznych samochodu (oczywiście jeśli nie jest zarżnięta). wystarczy że będziesz zmieniał olej na czas, filtr i uszczelkę (całkowity koszt ok 300zł) jeśli czegoś nie napisałem ważniejszego jeszcze, bądź coś nakręciłem to proszę o uwage i poprawienie mnie |
Autor: | Speedy [ ndz gru 14, 2008 8:53 pm ] |
Tytuł: | |
RobertoCdx pisze: ak jak napisałi szanowni koledzy wyżej, jest to jeden z najtrwalszych elementów mechanicznych samochodu (oczywiście jeśli nie jest zarżnięta). wystarczy że będziesz zmieniał olej na czas, filtr i uszczelkę (całkowity koszt ok 300zł
Skrzynia była robiona, ponieważ była zepsuta ![]() ![]() Dziękuje RobertoCdx za taką lekturę. ![]() |
Autor: | pejter [ ndz gru 14, 2008 9:50 pm ] |
Tytuł: | |
Gdzieś czytałem, żeby za często nie przełączać na E, bo to niezdrowo dla skrzyni. Prawda, czy bajki? ![]() |
Autor: | Janfocus [ ndz gru 14, 2008 11:08 pm ] |
Tytuł: | |
oczywiście dla różnych motorów zakres rpm jest różny, u mnie E zmienia biegi przy 2000rpm i generalnie bardziej mi przeszkadza po mieście niż pomaga ![]() |
Autor: | Cremek [ pn gru 15, 2008 6:44 am ] |
Tytuł: | |
pejter pisze: Gdzieś czytałem, żeby za często nie przełączać na E, bo to niezdrowo dla skrzyni. Prawda, czy bajki?
![]() Jakos nie chce mi sie w to wierzyc, ja wiekszosc czasu jezdza na E i nie zauwazylem problemow ze skrzynka... a jezdze na E glownie dlatego, ze mam ciezka noge i na S bardzo czesto zdarzalo mi sie za mocno depnac pedal a to bardziej obciazalo i skrzynie i silnik przy wiekszym natezeniu ruchu , bo ruszyl z 1 potem trzeba bylo odpuscic zeby nie wjechac komus w tyl ![]() |
Autor: | pejter [ pn gru 15, 2008 9:32 am ] |
Tytuł: | |
Cremek pisze: bo ruszyl z 1 potem trzeba bylo odpuscic zeby nie wjechac komus w tyl
dałeś mi do myślenia, bo często mam dokładnie tak samo ![]() |
Autor: | gizmo [ pn gru 15, 2008 12:55 pm ] |
Tytuł: | |
A u mnie nie to nie dziala.... |
Autor: | Speedy [ pn gru 15, 2008 1:19 pm ] |
Tytuł: | |
U mnie na E przełącza w zakresie 2500-2900 obr. I tu pytanie, W jakim zakresie przełącza może przerzucać na S ? Jest to jakaś wielka różnica? Chodzi mi o normalną jazdę. |
Autor: | zegarek [ pn gru 15, 2008 1:35 pm ] |
Tytuł: | |
Speedy pisze: U mnie na E przełącza w zakresie 2500-2900 obr. I tu pytanie, W jakim zakresie przełącza może przerzucać na S ? Jest to jakaś wielka różnica?
Standard nie ma takich ograniczeń. Przy wciśniętym pedale gazu do podłogi, przy dobrze wyregulowanej skrzyni, na wyższy bieg przerzuci przy czerwonym polu. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |