MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 4:25 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2008 3:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 16, 2007 6:08 pm
Posty: 190
Mam pytanie, troszeczkę przepuszcza mi chłodnica w dolnym rogu (kapie powolutku), byłem w sklepie i zaproponowano mi USZCZELNIACZ CHŁODNICY K2 Turbo "Stop Leak" Made in USA w postaci drobnych cząsteczek, proszku, przypominającego drobniutkie opiłki matalu...
W instrukcji jest napisane żeby wsypac je do ciepłego płynu jak się chłodnica trochę nagrzeje....
Czy ktoś z was ma zdanie, doświadczenie jakieś na dany temat... Czy to może pomóc...??? <br>Dodano po 18 minutach.:<br> A po wsypaniu tego preparatu, jak mają byc ustawione pokrętła ogrzewania otwarte czy zamknięte..???


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2008 3:14 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Uważasz, że na forum Miłośników samochodów ktoś powie Ci - syp, nie żałuj sobie! - chyba żartujesz!?.
Jak cieknie to wymontować chłodnicę i dac do klejenia.
Ja własnie przechodzę atak plag egipskich i też wycieka mi płyn z tym, że koło pompy - własciwie na łączeniu pompy z blokiem - silnik M103.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2008 3:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 16, 2007 6:08 pm
Posty: 190
ukaniu pisze:
Uważasz, że na forum Miłośników samochodów ktoś powie Ci - syp, nie żałuj sobie! - chyba żartujesz!?...

Chyba właśnie od tego jest forum... aby dzieli się włąsnymi spostrzeżeniami i radami...
Może ktoś z klubowiczów będzie mógł mi doradzi..???


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2008 3:44 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
superbzorr poszukaj w archiwum a zobaczysz, że uszczelniaczy nie można używać do ratowania chłodnicy a jedynie po to aby w trasie wsypać to g...o i dojechać do mechanika żeby wymienić chłodnicę. NIE POLECAM STOSOWANIA!! Zabijesz całą chłodnicę!!

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2008 3:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
superbzorr pisze:
Może ktoś z klubowiczów będzie mógł mi doradzi..???
no właśnie kolega doradził,
ukaniu pisze:
Jak cieknie to wymontować chłodnicę i dac do klejenia.

ja ze swojej strony mogę dodać, że można jeszcze wymienić chłodnicę na sprawną.
Mnie się wydaje, że takie preparaty powinno się stosować awaryjnie to znaczy jedziesz sobie w długą podróż, patrzysz cieknie chłodnica, nalewasz takie opiłki do płynu, leci mniej, dojeżdżasz do warsztatu i wymieniasz chłodnicę na nową, a ta stara na złom.
Używać to do naprawy i jeździć, uważając, że chłodnica naprawiona, no chyba nie bardzo ?

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2008 4:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 27, 2008 3:20 pm
Posty: 189
nie polecam te uszczelniacze zatykają małe dziurki ale i oblepiają wszystko co sie da.
Układ chłodzenia traci na wydajności i ogólnie robi sie syf w układzie. Kiedyś widziałem układ ratowany takimi preparatami i cienko to wyglądało..

Tak wiec odradzam !!!!!
Uszczelniaczom mówimy stanowcze
NIE

_________________
_________________________
W123 200D 84 ex
W124 250D 92 ex
W140 300SE 91 ex wielkość ma znaczenie :) W140 RULEZZZ :)
W126 500sec - w trakcie odbudowy
W124 2.5TD `91 ciapek na dojazdy do pracy

nie MB: HONDA VFR 800 V-TEC `03


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2008 4:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
ukaniu pisze:
wycieka mi płyn z tym, że koło pompy - własciwie na łączeniu pompy z blokiem - silnik M103.
No to pompa do roboty. BMW (Bedziesz Miał Wydatki). [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2008 5:10 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
AndyS pisze:
No to pompa do roboty. BMW (Bedziesz Miał Wydatki). [zlosnik]

No niestety, z racji tego, że mam teraz co innego na głowie (szukam działki budowlanej) i mam strasznie napięty budżet przed świętami znalazłem na allegro inną używaną (pewnie najtańszy zamiennik) w stanie chyba? dobrym za 90zł. Do tego kupię w ASO oring uszczelniający dekiel tylny i wymienię na wszelki wypadek. Robota i tak najwcześniej pewnie 23-24 więc mam zapas płynu na dolewkę. Swoją drogą za sensowny model tej pompy 700-800zł to nie jest tanio.
Plagi egipskie niestety mnie trapią: mokry amortyzator z tyłu, cieknąca lekko nagrzewnica, takie najdroższe drobiazgi z normalnej "eksploatacji", amortyzatorek napinacza (napinacz ma z rok) :-(. Do tego moje Webasto nadal nie ma rurki wydechowej i tłumika.
Przepraszam musiałem się wyżalić ;-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2008 8:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Mnie tam kiedyś taki preparat uszczelnił chłodnicę.
Co pozwoliło funkcjonować jakiś czas na starej.
Czy to zatyka kanały? Według instrukcji, to nie.
Ponieważ w płynie chłodniczym zachowuje ciekłą postać.
Dopiero w kontakcie z powietrzem zastyga.

Tak czy siak, u mnie, dopiero po
wymianie chłodnicy na zamiennik (tani...)
Temperatura przestała wzrastać ponad 80C,
a płyn przestał mieć kolor rdzawy, teraz jest czysty.

Stara chłodnica jeszcze leży w garażu, bo ma radiator miedziany :-)
Łatwy w naprawie (wystarczy cyna, żeby porządnie naprawić).

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2008 9:14 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
sa tez na rynku uszczelniacze ktore nie zawieraja tych opiłkow i sa bardzo dobre- u kolegi sie lało w oplu z V6 a tam dostep jest tragiczny do wszystkiego :lol: wlalismy i juz pol roku jest ok! 8) nic się niedzieje.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 14, 2008 11:39 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
do jakiego motoru potrzebujesz tej chłodnicy???? bo w opisie masz takiego mercedesa jak ja maybacha...
mam jedną dobrą nienaprawianą... a do jakiego motoru to teraz ty sie domyśl...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 15, 2008 1:46 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 17, 2003 9:44 am
Posty: 145
Lokalizacja: Warszawa [WT]
sniechu19 pisze:
nie polecam te uszczelniacze zatykają małe dziurki ale i oblepiają wszystko co sie da.
Układ chłodzenia traci na wydajności i ogólnie robi sie syf w układzie. Kiedyś widziałem układ ratowany takimi preparatami i cienko to wyglądało..

Tak wiec odradzam !!!!!
Uszczelniaczom mówimy stanowcze
NIE


Mam zgoła inne spostrzeżenia.

Od ponad pół roku jeżdżę bez wycieków...powoli sączyło się z chłodnicy, więc dosypałem specyfiku i postąpiłem zgodnie z INSTRUKCJĄ.
Żadnych negatywnych zmian nie stwierdzam.

Warto przeczytać ulotkę dołączoną do specyfiku. Z tym "proszkiem" w układzie chłodzenia nie jeździ się NA STAŁE!
_________________

_________________
Onegdaj: W-114 200D'71, W-115 240D'74, W-116 280SE'76, W-116 450 SEL'75, S-124 250 TD'88 (skradziony), S-210 2.2 CDI'98, S-124 300TDT'92 (rozbity). W-124 E300D'93, W-124 E300TD'94.
Aktualnie bez Gwiazdy... :-(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 15, 2008 8:44 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 16, 2007 6:08 pm
Posty: 190
Chuck Norris pisze:
do jakiego motoru potrzebujesz tej chłodnicy???? bo w opisie masz takiego mercedesa jak ja maybacha...
mam jedną dobrą nienaprawianą... a do jakiego motoru to teraz ty sie domyśl...


Ja mam MB 124 2,5 diesel (bez turbiny i bez klimy), skrzynia manual. <br>Dodano po 1 minutach.:<br> a jaka cena za tą chłodnicę i gdzie odbiór..?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl