MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 4:25 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lis 22, 2008 12:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 24, 2007 11:42 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Wrocław
Witam
przeczytałem wiele postów na forum i chciałem się upewnić tylko.

M103 silnik działa na postoju, większe obroty, temperatura rośnie ponad 80*, ponad następna kreskę (100*) w pewnym momencie włączają sie te dwa wentylatory z przodu chłodnicy. W tym czasie łapię za wiatrak z Visco a on daje sie kręcić swobodnie w obie strony. Jak puszczę, to się kręci z silnikiem, ale mie ma problemu żeby go zatrzymać i pokręcić w przeciwną stronę.

Diagnoza: Visco do wymiany.

Pytanie 1:
Mam rację?
Pytanie 2:
jakie najlepiej kupić? najtańsze? zamiennik jakiejś konkretnej firmy? używka? W ASO?

dziękuję z góry za wszelkie porady.

_________________
SL z M103 lub M119 na razie wymarzona
w124 300 CE nareszcie moja
ex w201 2.0D ideał
ex w123 2.0D żółty
ex w124 2.0D poskładana z czego się tylko da
ex w124 2.0D skradziona na części :(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 22, 2008 12:59 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Cytuj:
Pytanie 1:
Mam rację?

moim zdaniem masz rację.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: sob lis 22, 2008 4:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
zabawa01 pisze:
M103 silnik działa na postoju, większe obroty, temperatura rośnie ponad 80*, ponad następna kreskę (100*) w pewnym momencie włączają sie te dwa wentylatory z przodu chłodnicy. W tym czasie łapię za wiatrak z Visco a on daje sie kręcić swobodnie w obie strony. Jak puszczę, to się kręci z silnikiem, ale mie ma problemu żeby go zatrzymać i pokręcić w przeciwną stronę.


Przepraszam, że pytam, ale czy masz metalową dłoń? Nie myśl, że piszę to złośliwie, ale ktoś to przeczyta i może się mocno pokaleczyć lub stracić palce przy takiej próbie sprawdzenia Visco na pracującym silniku.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 22, 2008 5:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
ja miałem podobnie.wina był czujnik temperatury i dlatego sie nie załączał.

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 22, 2008 5:57 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lis 10, 2008 8:28 pm
Posty: 22
Najpierw zmostkuj czujnik temperatury i wtedy sprawdź czy wisko załącza,


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 22, 2008 7:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 24, 2007 11:42 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Wrocław
dzięki za powyższe porady, ale czegoś nie rozumiem

jaki czujnik?

myślałem, że visco to tylko bimetal, który w okreslonej temperaturze złącza wiatrak z ośką, na której jest zamocowany. To urządzenie nie ma nic wspólnego z elektryką. Co ten czujnik ma wspólnego z wiatrakiem przymocowanym do visco?
Gdzie ten czujnik? Ma ktoś moze jekąś fotkę tego czujnika?


dzięki z góry

czujnik znalazłem:
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... emperatury

nadal nie rozumiem, co on ma wspólnego z visco.

_________________
SL z M103 lub M119 na razie wymarzona

w124 300 CE nareszcie moja

ex w201 2.0D ideał

ex w123 2.0D żółty

ex w124 2.0D poskładana z czego się tylko da

ex w124 2.0D skradziona na części :(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 22, 2008 8:19 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Nic nie ma wspólnego, po prostu zwracaj uwagę kto Ci odpowiada. Przejrzyj historie postów i będziesz wiedział czy jest wiarygodny.
Nie każdy jeszcze się nauczył, że jak czegoś nie jest pewny, to lepiej siedzieć cicho i nie wprowadzać innych w błąd.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 22, 2008 8:43 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Poszukaj moich postów o dolewaniu oleju silikonowego do sprzęgła. być może naprawisz sobie je za 30zł.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 22, 2008 9:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 24, 2007 11:42 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Wrocław
OK :) nie patrzyłem na to dotychczas w ten sposób. taki ufny jestem :)

to co s pytaniem nr 2? <br>Dodano po 46 minutach.:<br> Ukaniu: twoja wiedza mnie szokuje :)
post znalazłem:
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... &&start=15
ale raczej się nie będę bawił, bo nie mam możliwości pod blokiem tego zrobić.

zadziwia mnie tylko w tym poście to:
" Przed wymianą wisco auto jeździło jak z prztartymi hamulcami. Teraz to inna bajka. Delikatne muskanie gazu i odpycha sie do przodu az miło. "

nie czuje wpływo wisko na moc silnika.
może mi ktoś to wyjaśnić?

co myślicie o tym:
http://www.allegro.pl/item482900184_spr ... s_202.html

_________________
SL z M103 lub M119 na razie wymarzona

w124 300 CE nareszcie moja

ex w201 2.0D ideał

ex w123 2.0D żółty

ex w124 2.0D poskładana z czego się tylko da

ex w124 2.0D skradziona na części :(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 22, 2008 11:22 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
E tam zaraz wiedza (ale dziękuję) po prostu miałem uszkodzone wisko, trochę czasu i 30zł w kieszeni a nie 300. Po naprawie sprzęgło śmiga już z rok i nie narzekam :-).
Robota pod blokiem nie jest kłopotliwa, hehe ja to miałem ekwilibrystykę - ten kto widział ile jest miejsca w W201 przed silnikiem M103 wie o czym mówię. Problem tylko z zablokowaniem kółka (trzeba zrobić taki dynks z drutu który wsuwa się od tyłu) - dobrze przed 1 robotą zobaczyć jak to wygląda na jakimś rozłożonym przykładzie. No i mieć nadzieję, że nie będzie kłoptów z odkręceniem imbusa z przodu.

Wpływ na moc jest -bo śmigło pobiera jej relatywnie dużo z silnika. Kłopoty są jak jest zablokowane i wiatrak chodzi non stop. Jak nie chodzi wcale to tylko problem z przegrzewaniem.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Ostatnio zmieniony sob lis 22, 2008 11:26 pm przez ukaniu, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 22, 2008 11:24 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lis 10, 2008 8:28 pm
Posty: 22
zegarek pisze:
Nic nie ma wspólnego, po prostu zwracaj uwagę kto Ci odpowiada. Przejrzyj historie postów i będziesz wiedział czy jest wiarygodny.
Nie każdy jeszcze się nauczył, że jak czegoś nie jest pewny, to lepiej siedzieć cicho i nie wprowadzać innych w błąd.

Przepraszam autora wątku za wprowadzenie w błąd wynikający z niedostatecznego zapoznania się z problemem autora. Oczywiście odpowiedź dotyczyła silnika M102. Szkoda że żaden z czytających nie zwrócił na to uwagi, zamiast tego zostałem natychmiastowo zbrukany.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 22, 2008 11:35 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
MBFUN pisze:
Szkoda że żaden z czytających nie zwrócił na to uwagi, zamiast tego zostałem natychmiastowo zbrukany.



Po to sa podpisy pod autorem postu, zebys mogl sie zorientowac, jakiego auta to dotyczy. Ale ja tez zgadywac nie lubie ocb, zawsze lepiej zawrzec wiekszosc informacji o aucie w jednym poscie..

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2008 3:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 24, 2007 11:42 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Wrocław
witam wszystkich ponownie.

Już wszystko naprawione.

Wymieniłem najpierw Visco - Behr, 270 PLN
potem zauważyłem, że temperatura nie przekracza ok 60 stopni, więc wymieniłem jeszcze termostat - 35 PLN Wahler (chyba tak sie nazywał)

teraz się szybciej grzeje, tempertura nie przekracza ok 85 stopni.

tylko silnik od 1500 obrotów to tak huczy (wcześniej był dużo cichszy) - całkiem przyjemny ten dźwięk, chociaż chyba wolałem cichszy.
(też tak macie? zauważyliście to przy wymienie Visco u siebie?)

dziękuję wszystkim za pomocne rady i pozdrawiam
D. Z.

_________________
SL z M103 lub M119 na razie wymarzona

w124 300 CE nareszcie moja

ex w201 2.0D ideał

ex w123 2.0D żółty

ex w124 2.0D poskładana z czego się tylko da

ex w124 2.0D skradziona na części :(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2008 7:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
tylko silnik od 1500 obrotów to tak huczy (wcześniej był dużo cichszy) - całkiem przyjemny ten dźwięk, chociaż chyba wolałem cichszy.

Ja mam Visco w Audi ( w Mercu 200D połączenie jest na sztywno)
i powiem Ci, ze 70% dźwięku silnika (na zewnątrz), to właśnie to śmigło
(jakieś 30% to te 5 cylindrów).
Mi tam się podoba, dzięki temu 5 cylindrowce u Audi zyskały nieprzeciętny
dźwięk silnika.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 14, 2008 11:35 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
jeśli zaczęło ci tak huczeć tzn że zaczęło ci wisko pracowac... załączył sie wiatrak "na sztywno" i chodzi wraz z wałem czylo chłodzi równo z obrotami... po to jest wisko żeby wiatrak się kręcił nawet gdy jest zimny ale nie obciążał silnika... rozwiązanie czysto mechaniczne bez kompletnie żadnej elektroniki i dlatego do dzisiaj działa choć siadają bimetale i olej potrafi wyciec ale jak to juz jeden kolega zrobił da się nawet to naprawić za pare groszy nie grzebiąc w kablach i szukaniu dziury w całym elektronicznym świecie MB :)
termostat + wisko - mechaniczne elementy bez mała bezawaryjne :)
nieocenione w dieslu który do pracy potrzebuje tyle elektroniki co burek w budzie...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl