MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Mały wyciek z pompy wtryskowej https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=37877 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | elmo25 [ ndz gru 14, 2008 9:50 pm ] |
Tytuł: | Mały wyciek z pompy wtryskowej |
Mam jeszcze jedno pytanie. Dziś zaglądając w okolice silnika zauważyłem mały wyciek z pompy wtryskowej a tak naprawdę z pod nakrętki mocującej przewód wychodzący do wtryskiwacza. Czy to jakaś poważna usterka ? Mogę to jakoś sam naprawić ? Według mnie poleciała jakaś uszczelka pod tą nakrętką. Jeśli to mogę sam wymienić to czy konieczne jest odpowietrzenie układu czy jakoś samo się odpowietrzy ? |
Autor: | elmo25 [ wt gru 16, 2008 9:05 pm ] |
Tytuł: | |
Czy mogę liczyć na jakieś wsparcie w powyższym temacie ? |
Autor: | Mirmur [ wt gru 16, 2008 10:03 pm ] |
Tytuł: | |
Jak widać na załączonym rysunku z EPC nie ma tam żadnych dodatkowych uszczelek. Spróbuj dokręcić tą nakrętkę z czuciem a jeśli to nie pomoże trzeba rurkę zdemontować i obejrzeć gwinty. Możliwe, że już ktoś wcześniej ją zmęczył. Nie powinna to być poważna usterka i nie ma przy tym dużo pracy. Przy zapowietrzeniu jednej rurki układ powinien odpowietrzyć się sam podczas pracy silnika. Można też przyspieszyć odpowietrzanie luzując tą rurkę od strony wtryskiwacza. ![]() Pozdrawiam. |
Autor: | AndyS [ wt gru 16, 2008 11:53 pm ] |
Tytuł: | |
elmo25 pisze: zauważyłem mały wyciek z pompy wtryskowej a tak naprawdę z pod nakrętki mocującej przewód wychodzący do wtryskiwacza.
Jeżeli jest to W124 200D (kolega "zapomniał" podać w profilu lub w pytaniu typ auta) i wyciek następuje na 4-tym cylindrze to jest to typowa usterka. Z powodu występujących drgań i rezonansów oprócz "samoodkręcania" prowadzi czasem aż do pęknięcia rurki szczególnie jak brakuje oryginalnych mocowań spinających. Jeżeli cieknie z powodu "samoodkręcenia" to należy dosyć mocno ją dokręcić (najlepiej specjalnym kluczem oczkowym z przerwą) bo uszczelnienie jest typu stożkowego. Jeżeli nie pomoże to trzeba wymienić rurkę na nową (ok. 50zł poza ASO) i pozakładać wszystkie fabryczne mocowania (z ASO). |
Autor: | elmo25 [ śr gru 17, 2008 9:32 pm ] |
Tytuł: | |
Wspomniana nieszczelność jest pod 4 nakrętką patrząc od przodu samochodu. Kolega AndyS dobrze wspomniał że dotyczy to silnika 200D (W124). Dziękuję za wskazówki, pewnie jutro się tym zajmę Pozdrawiam |
Autor: | kali [ śr gru 17, 2008 9:41 pm ] |
Tytuł: | |
może coś pomoże, wprawdzie to było 200D /8, ale może ![]() http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ight=pompa |
Autor: | elmo25 [ śr gru 17, 2008 9:53 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki, U mnie jednak wyciek jest z tej górnej nakrętki. Natomiast podobny jest u mnie problem z wolnym czasem, a w dodatku zimno i ciemno ![]() |
Autor: | AndyS [ czw gru 18, 2008 12:09 am ] |
Tytuł: | |
elmo25 pisze: Wspomniana nieszczelność jest pod 4 nakrętką patrząc od przodu samochodu. To jest właśnie 4-ty cylinder. ![]() elmo25 pisze: Kolega AndyS dobrze wspomniał że dotyczy to silnika 200D (W124). No to jestem przekonany że trzeba wymienić rurkę. Pękniecie występuje przy zakończeniu rurki czyli praktycznie pod nakrętką. Mniejsze jest prawdopodobieństwo że wystarczy ją dokręcić.
P.S. W Rumii koło Trójmiasta jest sklep specjalizujący się w częściach do Mercedesów (Ożarowski). Tam można kupić taką rurke (dobra podróba) za ok. 50zł. Mają na składzie tylko i wyłącznie rurkę 4-go cylindra. ![]() ![]() |
Autor: | Milosh [ czw gru 18, 2008 12:12 am ] |
Tytuł: | |
Przed wojna bylem posiadaczem 250D. Tez tam mialem wyciek, smierdzialo paliwem w aucie a dodatkowo jak tyl stal nizej niz przod to nie dalo sie go odpalic poniewaz ta nieszczelnosc powodowala wtloczenie paliwa spowrotem do zbiornika. Potem za ch...a nie chcial odpalic poniewaz ciagnal paliwo z powietrzem. Pojechalem z tym do pompiarza. Wymienil uszczelnienia na oryginalne BOSCH na wszystkich 5 garach (sekcjach). Dalem za to z robocizna 100zl (gosc do najtanszych nie nalezal ale mial i ma dobra renome). Do momentu sprzedazy autka po z gorka 3 latach i nalatanych 110tkm nic sie z tym nie dzialo. Zrob to u fachmana i bedziesz mial spokoj. Najlepiej wymien wszystkie 4 uszczelnienia. To nie kosztuje az tak wiele a wrazenia z jazdy...bezcenne. Za wszystko inne zaplacisz......o ile fachman ma terminal do kart platniczych. |
Autor: | AndyS [ czw gru 18, 2008 12:19 am ] |
Tytuł: | |
Milosh pisze: Zrob to u fachmana i bedziesz mial spokoj. Najlepiej wymien wszystkie 4 uszczelnienia. To nie kosztuje az tak wiele Szkoda ruszać pompę a o kosztach (nawet małych) nie wspomnę. To NAPEWNO rurka a nie pompa jest problemem bo jak pisałem to jest typowe uszkodzenie. ![]() |
Autor: | elmo25 [ czw gru 18, 2008 6:38 pm ] |
Tytuł: | |
Dziękuję Panowie, Dziś miałem się do tego zabrać ale za dnia nie udało mi się wyjść z pracy. Coś mi się wydaje że jest tak jak twierdzi AndyS. Oczywiście dam znać co to było. Jeszcze raz Dziękuję za wskazówki. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |