MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Miał być SEC a jest CL :)
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=37923
Strona 1 z 5

Autor:  Lisiu [ śr gru 17, 2008 6:50 pm ]
Tytuł:  Miał być SEC a jest CL :)

Witam.
W planach miałem zakup 560SEC a że apetyt rośnie w miare jedzenia dzisiaj w garażu stanął czarny CL600 z kremowym wnętrzem [zlosnik]
Auto wymagające nieco pracy, ale w 100% sprawne technicznie [zlosnikz]
Mam parę pytań do posiadaczy 6-setek:
Jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni automatycznej? W ogólę jaki tam olej pownien sie znajdować? Dextron II jak w większości automatów czy jakiś inny?
Czy CL600 posiada elektrycznie zamykane lusterka zewnętrzne? Bo mam coś takiego na przełączniku ale nie jestem pewnien a lusterka sie nie zamykają.
Mam jeszcze parę pytań odnośnie przycisków na konsoli środkowej ale to jutro jak zrobię fotki i konkretnie pokażę o które mi chodzi;)

Ogólnie auto jest odjazdowe, mega komfort( pomimo 19" felg z oponami 275/35/19 8) ), mocy pod dostatkiem a cieszyć się tym wszystkim mogę na co dzień dzięki sekwencyjnej instalacji podtlenku LPG ;)

Pozdro

Autor:  Speedy [ śr gru 17, 2008 7:52 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni automatycznej?

koło silnika jak patrzysz od przodu po lewej stronie na wysokości ok. 4-5 gara taki korek jakby, to przekręcasz czy wduszasz i masz miarke taką jak od oleju od silnika


Lisiu pisze:
Czy CL600 posiada elektrycznie zamykane lusterka zewnętrzne? Bo mam coś takiego na przełączniku ale nie jestem pewnien a lusterka sie nie zamykają.
Widocznie zepsute, (który to jest rocznik?)




Lisiu pisze:
19" felg z oponami 275/35/

pokaż fotki ale wydaję mi się że 18 są w sam raz a 19 za duże, no ale pokaż foty.


Lisiu pisze:
mocy pod dostatkiem a cieszyć się tym wszystkim mogę na co dzień dzięki sekwencyjnej instalacji podtlenku LPG

Po 1 ja też się mogę cieszyć na co dzień [zlosnik]
Po 2 Chciałbym kiedyś sprawdzić takie same silniki ale jeden zagazowany a drugi normalny, wiadomo że w 'szejsecie' mocy nie zabraknie no ale ;)
Po 3 Te silniki nie lubią gazu i ja bym go nie truł (Wiem że kupiłeś już zatrutego) [oczko]

Autor:  Lisiu [ śr gru 17, 2008 8:11 pm ]
Tytuł: 

Dzięki za odpowiedź [zlosnikz]
Rocznik 93" czyli pierwszy CL. Bede musiał zajrzeć do lusterek, podobne jak do przycinającego się dachu i czasami wariującego opuszczania szyb przy otwieraniu drzwi.
Kółka są nie małe ale auto fajnie sie prezentuje( sprężyny obniżające H&R wbite w brief 8) ) a i na zakrętach bardzo fajnie klei się do asfaltu [zlosnikz]


Co do gazu.... gdyby nie on to na pewno w wieku zaledwie 22 lat nie mógł bym sobie pozwolić na 6 litrowy silnik. Osobiście nie widze absolutnie nic złego w instalacji LPG w jakimkolwiek samochodzie, dobrze założony gaz nie niszczy silnika, i nikt mi nie wmówi inaczej ;)

Autor:  Speedy [ śr gru 17, 2008 8:20 pm ]
Tytuł: 

Lisiu pisze:
na pewno w wieku zaledwie 22 lat nie mógł bym sobie pozwolić na 6 litrowy silnik

to trzeba było se kupić 420 :P ale bez gazu. Nie no żartuje bez urazy ;) po prostu nie lubię gazu i już :)

Mój też 93 ale pierwsza rejestr. 97 [usmiech]
Wiadomo auto ma swój wiek i

Lisiu pisze:
przycinającego się dachu i czasami wariującego opuszczania szyb przy otwieraniu drzwi.

i sprawy tego typu są normalne ;)

Pochwal sie (fotyy) 8)

Autor:  Lisiu [ śr gru 17, 2008 8:40 pm ]
Tytuł: 

Fotki jutro jak umyję auto [zlosnikz]
Przedni zderzak jest lekko połamany więc idzie do lakieru u jedna felga do naprawy więc mesio stoi na zapasówce, do wyrzucenia są ohydne końcówki wydechu rodem z wiejskiej BMW.
Na plus jest to że jest obniżony na ładnej feldze, ciemne szybki no podstawa- czarny kolor [zlosnikz]

A kolejny rozdział z serii pytań:
Od czego jest przycisk na konsoli środkowej z "oponą" ?
Podobnie od czego służy przycisk z "amortyzatorem"? Jakiś sportowy tryb amortyzatorów?
Przy fotelu kierowcy, od strony drzwi jest "coś" z trzema przyciskami na których są jakieś kreski- od czego to?

Autor:  bary123ce [ śr gru 17, 2008 8:53 pm ]
Tytuł: 

Lisiu nie masz wcale CL'a tylko SEC'a. CL dostał taką nazwę od 96 roku.

Lisiu pisze:
Od czego jest przycisk na konsoli środkowej z "oponą" ?

To tryb jazdy na łańcuchach.

Lisiu pisze:
Podobnie od czego służy przycisk z "amortyzatorem"? Jakiś sportowy tryb amortyzatorów?

To system ADS - utwardzanie zawieszenia.
Lisiu pisze:
Przy fotelu kierowcy, od strony drzwi jest "coś" z trzema przyciskami na których są jakieś kreski- od czego to?

To od ortopedycznego siedzenia. Pompowanie odcinków oparcia.

Autor:  Lisiu [ śr gru 17, 2008 9:04 pm ]
Tytuł: 

A ja myślałem że wszystkie W140 coupe to CLe [zlosnikz]

Ogolnie auto mnie mega zauroczyło [zlosnikz]
Wygląd, luksus, moc za śmieszne pieniądze [zlosnikz] Teraz tylko wymienić oleje, naprawić pare dupereli i cieszyć się jazdą [zlosnikz]

Autor:  jakub_gozdzik [ śr gru 17, 2008 9:08 pm ]
Tytuł: 

Guzik z oponka to wylaczanie ASR... Ale nie mysl sobie, ze jak to cykniesz to bedziesz mogl palic gumy i krecic baczki. "Wylaczenie" ASR w W140 pozwala jedynie na nieznaczne zerwanie przyczepnosci, co np. pomaga ruszyc na bardzo sliskiej nawierzchni (snieg, lod).

Guzik z amortyzatorem jest od systemu ADS (Adaptive Damping System). Jest to cos w rodzaju aktywnego zawieszenia. Po nacisniecu auto sie utwardza. A caly system powoduje to, ze samochod nie przechyla sie na zakretach, nie "nurkuje" przy hamowaniu, nie siada przy przyspieszaniu... Ale od razu uczule Cie, ze w wiekszosci aut to nie dziala i jest kosmicznie drogie przy naprawie. Mnie doprowadzenie ADS do ladu kosztowalo prawie 12 tys zl (najdrozsze byly przednie amortyzatory - 3500 zl za sztuke!) Ale pamietaj, ze 600 SEL bez ADS to nie 600 tylko "zwykle" W140 [szalone] [oczko]

Autor:  Lisiu [ śr gru 17, 2008 9:28 pm ]
Tytuł: 

Dzięki za odpowiedzi [zlosnikz]
Auta nie kupiłem żeby zarżnąć go paleniem gumy czy kręceniem bączków ;)
Piekne coupe z mega komfortowym wnętrzem, i silnikiem który pozamiata większość dresów w golfach, beemkach czy innych dupowozach nie służy do tego :lol:

Autor:  pepe [ śr gru 17, 2008 9:56 pm ]
Tytuł: 

jakub_gozdzik pisze:
Ale pamietaj, ze 600 SEL bez ADS to nie 600 tylko "zwykle" W140 [szalone] [oczko]


A ja mam jeden z pierwszych wyprodukowanych w ogole 600 i w wyposazeniu nie ma ADS, bo tak sobie zazyczono. 8) Ale to jednak nadal 600SEL w swych fabrycznych osiagach trakcyjnych - zupelnie niezmienionych mimo tego, ze za kilka miesicy samochod bedzie mial 18 lat.
I wszystko w nim dziala zgodnie z zalozeniami tworcow - jak na razie.

Autor:  ukaniu [ śr gru 17, 2008 10:06 pm ]
Tytuł: 

Lisiu pisze:

Piekne coupe z mega komfortowym wnętrzem, i silnikiem który pozamiata większość dresów w golfach, beemkach czy innych dupowozach nie służy do tego :lol:


A potem spotkacie się na tej samej stacji LPG [zlosnik]
Trochę boso ale w ostrogach - gratuluję samochodu. Mnie na taki jeszcze długo stać nie będzie :roll:

Autor:  butek22 [ śr gru 17, 2008 10:09 pm ]
Tytuł: 

Witam kolejnego posiadacza CL-a.
Jakoś ostatnio przybyło na forum tych pięknych aut.
Czekam na zdjęcia autka.
Ps. ile zapłaciłeś za samochód

Autor:  patryks [ śr gru 17, 2008 11:05 pm ]
Tytuł: 

Witaj w gronie V12 ;) , ja chyba nawet wiem którego kupiłeś... kojarzy mi się ta felga do naprawy oraz te rury wydechowe... jeśli to ten co myślę to cena baaardzo atrakcyjna i przystępna. Pozdrawiam!

Autor:  kriss [ czw gru 18, 2008 1:23 am ]
Tytuł: 

Witam:)..gratuluję wozu i będziesz zadowolony...nei wiem jak będziesz nim duzo jeździł ale naprawde fura powoduje to ,że w każdym innym aucie jest coś nie tak:)))...ja co prawda mam "tylko" 500 i V8 ale tez nie jest źle:))
Co do gazu...nie przejmuj się komentarzami tych co na nim nie jeździli albo tylko gadają....ja mam czwarte coupe mercedesa i każde było na gazie...z tego co wiem(a wszystki sa u kumpli) jeżdża i to całkiem dobrze....a każdy z nich ma troche km na liczniku:)
Jedyne o czym musisz wiedzieć to do V12 założenie instalacji takiej jak się powinno założyć to będzie koszt spory nawet w stosunku do V8.....do mojej 500-tki kosztowała 6500...tak więc jakaś dyszka na pewno.
Pzdr i gratuluję fury:))
Kriss

Autor:  KinceK [ czw gru 18, 2008 6:43 am ]
Tytuł: 

butek22 pisze:
Witam kolejnego posiadacza CL-a.
Jakoś ostatnio przybyło na forum tych pięknych aut.
Czekam na zdjęcia autka.


Ta wyrastają jak grzyby po deszczu, trzeba by było jakiś spot normalnie zrobić. Też chętnie zobaczę fotki. Wiem, że ciężko zgrać gaz do V12, mam nadzieję, że dobrze Ci będzie chodził, bo może być taka akcja, że się będziesz się z tym męczył, ale nie chce straszyć [zlosnikz].

Czy amorki z regulowaną twardością to jakaś wypasiona opcja, bo mam to u siebie w 420-tce. Zanim Wam przyjdą pomysły wymieniania amorków jak kolega wyżej, to zajrzyjcie tu http://www.nagengast.pl/ wyjdzie dużo taniej i nie gorzej, niedługo będę wysyłał amorki od bmw 850i, koszt nowych 16k, za regeneracje zabulę ok 1.5k i fakturę jeszcze wystawią.

W każdym razie fajnie, że jest coraz więcej użytkowników tego jakże pięknego modelu. Niech Ci służy. Pozdro.

Strona 1 z 5 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/