MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Nie chce zapalic
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=38025
Strona 1 z 1

Autor:  diablos25 [ czw gru 25, 2008 1:35 pm ]
Tytuł:  Nie chce zapalic

Prosze o pomoc!! Sa swieta a ja jestem 150 km od domu a moje dotychczas niezawodne w126 z silnikiem M110 odmowilo posluszenstwa po nocnym postoju. Wczoraj w czasie drogi zaczal wariowac obrotomierz tj. zawyzal ok 1000-1500 obr i skakal ale tylko powyzej 2000 obr na wolnych wskazania mial jak najbardziej prawidlowe. Po dojechaniu do celu zgasilem go po czym po pol godz zapalil bezproblemowo. Dzis rano nie bylo juz tak kolorowo, kreci jak szalony rozrusznikiem ale nie chce nawet kaszlnac. Nie mam ze soba ani jednego klucza czy srubowkreta ale udalo mi sie stwierdzic iz nie ma iskry na swiecy.Dodam ze prad ze stacyjki dochodzi na cewke ale z cewki na moduł chyba juz nie. Tyle udalo mi sie stwierdzic bez narzedzi.Ma ktos jakies pomysly co to moze byc?

Autor:  Grigorij [ czw gru 25, 2008 3:38 pm ]
Tytuł: 

Moim zdaniem padł ci moduł zapłonu, nie znam się za dobrze na MB, ale chyba bardzo podobny wtrysk miała seria 7 z BMW.

Jeśli to manual spróbój odpalić go na pych, jest wtedy o wiele mocniejsza iskra, poza tym ten moduł który padł odpowiada tylko za wytwarzanie szeregu iskier podczas odpalania, przynajmniej tak jest we wtrysku L-jetronic w BMW.

Powodzienia, pomogłem ile umiałem [zlosnikz]

Autor:  bmw [ pt gru 26, 2008 8:46 am ]
Tytuł: 

Aby była iskra moduł potrzebuje informacji od czujnika halotronowego umieszczonego w aparacie zapłonowym (pomarańczowa wtyczka ale koloru nie jestem pewny na 100%,i tak jest tylko jedna więc nie można się mylić),w szeregu z cewką zapłonową są wpięte dwa rezystory takie duże przykręcane zwykle do nadwozia i jak któryś przerwie to nie ma szans na odpalenie.To tyle co mi do głowy przychodzi,a i czy paliwo na pewno dochodzi ,i czy twoje m110 jest na wtrysku czy na gaźniku?.

Autor:  Janfocus [ pt gru 26, 2008 11:07 pm ]
Tytuł: 

zajrzyj pod kopułkę rozdzielacza czy palec tam jest i jak wyglądają styki...

Autor:  diablos25 [ sob gru 27, 2008 2:44 pm ]
Tytuł:  Zapalił

Witam ponownie. Otoz po holowaniu ok 40 km bez jakichkolwiek prob zapalania na zaciag (automatyczna skrzynia biegow). Na ostanich swiatłach w Bydgoszczy ku mojemu zaskoczeniu zapalil na dotyk. Nastepnie przejechal 80 km bezproblemowo. Od tego czasu zapala dosc dobrze ale ma dwa niepokojace objawy, obrotomierz nadal oszukuje ale nie zawsze oraz na biegu jalowym obroty sa zdecydowanie za wysokie. Czy mozna to w jakis sposb wyregulowac?
Ps Palec pod kopulka byl pieerwsza rzecza jaka sprawdzilem. [zlosnikz]

Autor:  bmw [ sob gru 27, 2008 4:09 pm ]
Tytuł: 

Czyli defekt elektroniczny,albo pada przekaźnik który załącza np pompę paliwa,albo inna niespodzianka.Miałem podobnie (obroty szalały) i przyczyną był moduł na podszybiu z napisem KICK DOWN jest tam w środku trochę elektroniki (jestem elektronikiem więc mi łatwiej tam grzebać) więc oblutowałem profilaktycznie większość punktów lutowniczych i znalazłem tzw zimny lut na jednym z wyprowadzeń przekaźnika.Od tej pory mam spokój.A bez tego modułu nie zapalisz auta,ale można go pominąć na próbę kabelkiem.....i dojechać np do domku. :)

Autor:  diablos25 [ sob gru 27, 2008 7:47 pm ]
Tytuł:  Zapalil

To z napisem KICK DOWN to w mercu czy w bejcy? U mnie obroty nie faluja sa poprostu za wysokie a okreslam to organoleptycznie czyli na ucho bo obrotomierz pokazuje co innego niz jest rzeczywiscie. A jeszcze jedno pytanie mnie nurtuje, czy mozna w jakis sposb obnizyc obroty na biegu jalowym gdy silnik sie rozgrzewa? Bo u mnie od zawsze utrzymywaly sie na 1500 obr a wydaje mi sie ze to zbyt duzo. Teraz od tej swiatecznej awarii sa jeszcze wyzsze. Przypomne ze to M110 na k-jettronicu wersja 185 KM.

Autor:  bmw [ ndz gru 28, 2008 8:28 am ]
Tytuł: 

W mercu mercu bo w bmw mam manual.Tylko jedna rzecz mnie nurtuje bo ja mam m103 pod maską.Wolne obroty powinny być około 700-800.Może gdzieś ssie lewe powietrze bo nie sądzę że tu pomoże zwykła regulacja.

Autor:  diablos25 [ ndz gru 28, 2008 12:32 pm ]
Tytuł:  Obroty

Wiesz mam u siebie stlumiony przeplyw powietrza prze mikser do gazowni i ciezko jest ustawic obroty zeby chcial na tym i na tym chodzic.Na benzynie bez problemu moge mu ustawic 700 obr ale wtedy na gazie ma ciut malo i stad mam nieco podniesione na benzynie zeby na gazie bylo ok. Zreszta nie w tym rzecz na cieplym jest ok (bylo do czasu dziwnej awarii elektorniki)>Jutro pojedzie do elektyczka i ten zapewne spowoduje i wroci wszystko do normy. Zastanawia mn ie caly czas jak obnizyc obroty podczas rozgrzewania silnika bo to wtedy trzyma on prawie 1500 obri to mnie boli. Tak sobie wczoraj poszperalem na forum i zastanawiam sie czy ta srobka przy ciegnie przepustnicy mozna to jakos regulowac?

Autor:  Janfocus [ ndz gru 28, 2008 4:52 pm ]
Tytuł: 

diablos25 pisze:
Na benzynie bez problemu moge mu ustawic 700 obr ale wtedy na gazie ma ciut malo i stad mam nieco podniesione na benzynie zeby na gazie bylo ok.

nie lepiej gaz wyregulować? U mnie trzyma takie same obroty na lpg i pb

Autor:  Mcars [ pn gru 29, 2008 9:30 pm ]
Tytuł: 

witam to jest napewno modol gdyz mialem ten sam przypadek do sewki dochodzil prad ale juz z cewki nie wychodzil po wymianie podolu jak reka odjol wszystko dziala

Autor:  diablos25 [ ndz sty 11, 2009 12:38 pm ]
Tytuł:  Moduł

Witam ponownie i bedac pod wpływem wielu postow ktore nie maja zakonczenia napisze co było przyczyna tej awarii u mnie. Otoy jak kolega Mcars trafnie zasugerowal był to moduł zapłonowy. Jutro odbieram autko od elektyrka i bede sie znow cieszyl brzmieniem mojej M110. POzdrawiam i dziekuje za rady.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/