-Zawsze zakładaj, że zawieszenie będzie do wymiany(wszystkie tuleje metalowo gumowe)musisz zobaczyć czy nie pływa tył, czy nie słychać walenia od zawieszenia.
-Zobacz czy wszystkie Elektryczne bajery działają, można się z nimi długo bawić:)
-Silniki diesla w mercedesie są raczej żywotne, chyba że ktoś go ostro katował.
-Skrzynia hmm... i tu jest ciężej (jak nie jeździłeś to może być Ci ciężko)
Podstawowe testy:
-Jedziesz na największą Gorkę jaka znajdziesz stajesz na niej i na D nie ma prawa się stoczyć, tak samo wsteczny tylko stajesz z górki i wrzucasz wsteczny.
Przy czym jak będzie duża górka, to może trzymać trzymać... a później zjechać(to raczej normalne i wynika z zasady działania skrzyni)
-Czas załączenia z N na D i N na R powinien być około 0,2 sekundy, przy czym z N na R może być nie wiele dłuższy.
-czas załączenia jest wyznacznikiem zużycia tarczek.
-Czy przy zmianie biegów nie mam metalicznego walenia od skrzyni.
-Czy przy zmianie biegów nie ma mocnych szarpnięć.
-czy działa "kick down"(deptasz do końca pedał przyśpieszenia, aż poczujesz pod nogą klik i wtedy powinien zredukować)Sprawdź czy z każdego biegu redukuje i na każdy wchodzi bez problemu.
-To samo sprawdź na wszystkich przełożeniach na skrzyni "2""3" czy co tam jest
-Zapytaj Kiedy był olej wymieniany w skrzyni, czy była robiona.
-Co do spalania to wszystko zależy od cięzaru twojego prawego buta, założysz kozaki będzie więcej, założysz klapki będzie taniej.Oczywiście żartobliwie piszę, ale twój styl jazdy to podstawa.
-Ten 3 litrowy Diesel ma 6 garów i jeszcze w automacie, spalanie 8 litrów bedzie normalne w trybie mieszanym.