MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 8:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt sty 02, 2009 6:45 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
witam
Wie ktos od czego ten guzik, tzn ten odok ogrzewania tylnej szyby? Jest na nim namalowany samochodzik i jakis haczyk... Od czego to moze byc?
Obrazek
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 02, 2009 7:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Pewnie już było o tym na forum. To jest "pykun", ktrórego używa się, jak chcesz holować auto z przynajmniej jedną osią zostawioną na asfalcie. Nie wiem dokładnie na jakie systemy działa (to jest zależne też od wyposażenia). W każdym razie odłącza pewnie alarm i "oszczędza" układ napędowy. Wiadomo, że automaty nie lubią holowania, a ten guzik pewnie trochę ułatwia im ewentualną "przeprowadzkę". Może ktoś bardziej obeznany wytłumaczy dokładnie, co i jak odcina ten przycisk. Pozdrawiam.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 02, 2009 7:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
A ja wymyśliłem, że ten guzik wyłącza jakieś czujniki alarmu, żeby było możliwe holowanie auta, może jakieś czujniki poziomu???

Albo wyłącza alarm całkowicie, a tylko blokuje zamki.

Uważam, że nie pomaga to w żadnym wypadku skrzyni!!!

Swoją drogą dowiedziałem sie, że holowanie W140 jest bardzo zabójcze dla skrzyni, bo nie był do tego zbudowany.

A przy holowaniu z uniesioną jedną osią,przynajmniej auta z systemem ETS przy włączonej stacyjce na 1 pozycje zablokuje koła pozostawione na drodze(taka ciekawostka) [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
W140 S350TD '96
W201 200D '88
W123 240D '79-84

Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 02, 2009 7:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 03, 2008 2:24 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Sieraków
Żaden automat nie lubi być holowany, pomimo że wrzuca się pozycję N w skrzyni podczas holowania i tak powstają ciśnienia które zabijają ją ;)

Jeżeli już jesteś my przy przyciskach to od czego jest trzeci od lewej przycisk?

_________________
CL600 V12 93'


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 02, 2009 7:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob wrz 20, 2008 3:52 pm
Posty: 85
Lokalizacja: Lublin / Kraśnik
Drugi od lewej wciśnięty w górę wyłącza czujniki holowania (gdy są włączone podczas próby holowania alarm się włącza), a w dół wyłącza czujniki ruchu wewnątrz auta.

Pozdrawiam

_________________
W210 320CDI Avantgarde.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 02, 2009 8:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Jest coś w tym aucie, że zaleca się szczególnie w nim nie holowanie:))
Pompy drugiej nie ma chyba, czy coś:)

A ten trzeci od lewej to filtr węglowy... :lol:

_________________
W140 S350TD '96

W201 200D '88

W123 240D '79-84



Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 02, 2009 8:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 03, 2008 2:24 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Sieraków
karolkarol pisze:

A ten trzeci od lewej to filtr węglowy... :lol:


Czyli że co? Jakiś dodatkowy filtr od nadmuchu?

_________________
CL600 V12 93'


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 02, 2009 9:03 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
To nie ma nic wspólnego z "próbą holowania" :P
Jest to tak zwany "czujnik przechyłowy" lub bardziej znany pod nazwą "czujnika lawetowego"
Działa to tak, że jeżeli alarm jest uzbrojony i ten czujnik jest aktywny, to wszelkie próby przechylenia auta (typu podlewarowanie w celu kradzieży koła, wciąganie auta na lawetę - ale nie krótkotrwałe przechyły typu zachybotanie pojazdem!) prowadzą do uruchomienia alarmu.
Druga pozycja wyłącznika unieruchamia czujniki ruchu wewnątrz pojazdu - czyli możemy w aucie zostawić jakieś stworzenie żywe (psa lub teściową) i po zamknięciu centralnego pilotem (żeby bydlę nie uciekło) alarm się nie uaktywni pomimo ruchu wewnątrz auta.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl