MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 07, 2025 7:45 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw sty 01, 2009 6:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt paź 03, 2008 3:51 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Oleśnica
Witam wszystkich ! Używałem opcji szukaj ,ale nie dała mi jednoznacznej odp.Od paru dni zauważyłem ,że "klekot" silnika w moim MB sie nasilił.Brzmi jak stary diesel ( no nie wiem czy to dobre okreslenie bo moje auto ma juz prawie 19 lat),i to szczególnie na średnich obrotach ,na wolnych od czasu do czasu zaklekocze.To nie jest stukot tylko jakby normalny klekot charakterystyczny dla diesla tyle ,że wzmocniony.Od roku tankuje tylko Diesel V Power,więc raczej to chyba nie wina paliwa( ale kto wie?).Myślałem ,ze to moze wina wody w baku.Bądzcie wyrozumiali i poradzcie coś.

_________________
Mercedes W124 250 D Automatic- "Mycha"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 01, 2009 8:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
A ja slyszalem od znawcow diesla, ze jak motor zaczyna pracowac ciszej to znaczy ze sie konczy - ktos to potwierdzi ?

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 01, 2009 8:38 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Cremek pisze:
A ja slyszalem od znawcow diesla, ze jak motor zaczyna pracowac ciszej to znaczy ze sie konczy - ktos to potwierdzi ?

Głupoty chyba jakieś, słyszałem wiele silników ze 124 i te w doskonałej kondycji pracowały cicho i równo, klekoty miały zazwyczaj solidny przelot...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 01, 2009 9:30 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
albo bedziesz chciał go robić i szykuj sie na wydatki
albo przyzwyczaj sie do tego...
klekot to normalne w dieslu im głośniejszy tym w gorszym stanie silnik...
może być wszystko: wtryskiwacze, zawory, szklanki itd... to są koszty... jak zaczniesz rozbierać to składac bedzie szkoda widząc ze to trzeba wymienić i tamto... i tak aż zrobisz generalny a i tak zadowolony do konca nie bedziesz

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 01, 2009 9:53 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Zdiagnozuj przyczyne, bo moze ich byc sporo. Zacznij od amotyzatora napinacza. Co do rady kolegi wyzej to uwazaj, bo niektore usterki nie naprawione na czas pociagaja za soba duze koszty.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 01, 2009 10:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt paź 03, 2008 3:51 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Oleśnica
Kolejny objaw to przy pierwszym rozruchu troche "trzącha " silnikiem ,tak jakby nie łapał na który cylinder.A klekotanie najbardziej intensywne jest przy 2 tyś obrotów,powyzej jest ok,a na jałowych poklekuje .Aha ,zaczeło sie to od czasu gdy na dworze na dłuzej zagosciły temp minusowe.Nie zauwazyłem zmiany w osiagach .Dzieki za sugestie.

_________________
Mercedes W124 250 D Automatic- "Mycha"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 02, 2009 2:22 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
U mnie w 250D tez tak bylo. W pewnym, waskim zakresie obrotow chodzil glosniej. Nasilalo sie to przy duzych mrozach. Powodem byly padniete poduszki pod silnikiem. Po ich wymianie bloga cisza. Moze to poduchy u Ciebie robia ten klekot (a w kabinie cicho???)

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 02, 2009 10:15 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt paź 03, 2008 3:51 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Oleśnica
No w kabinie tez słychać ,kurcze ale myslisz ,ze poduszki by cos miały w spółnego z klekotem ? nie stukaniem ,nie drganiem ,nie huczeniem .W przyszłą sobote jade do mechanika z inna usterką (simering na wale) niech posłucha ,moze mnie oswieci i moze załamie :(

_________________
Mercedes W124 250 D Automatic- "Mycha"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 02, 2009 12:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
u mnie bylo slychac. Niestety sprawdzic to mozna wymieniajac na chwile na nowe. Jak sie ma podnosnik to nie ma z tym az tak duzo roboty. U mnie sie to klepalo dosc nieprzyjemnie.

Powodzenia

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 02, 2009 5:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt paź 03, 2008 3:51 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Oleśnica
Jeszcze tylko jedno moje spostrzeżenie i już Was nie męcze.Wsadziłem głowe pod maskę i ten klekot dochodzi z okolic wtryskiwaczy a konkretnie albo z 1 lub 2 (patrzac od przodu).

_________________
Mercedes W124 250 D Automatic- "Mycha"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 03, 2009 6:19 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
no ito mogą być wtryskiwacze jak i popychacze jak i zawory... dopoki nie rozbierzesz nie bedziesz wiuedział... mnie takie dochodzenie kosztowało 3,5 tys zł... a i tak teraz cos stuka i mysle ze to ktorys popychacz bo cała reszta była wymieniona... nic juz innego nie pozostało...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 03, 2009 3:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt wrz 05, 2006 6:14 pm
Posty: 149
Lokalizacja: DęBLIN obecnie Wa-wa Bemowo
witam
Ja bym radził sprawdzić ciśnienie na poszczególnych cylindrach, czasami jak na jednym spadnie kompresja przestawia się czas zapłonu mieszanki więc nie spala się dokładnie w tym momencie co potrzeba, u mnie w 123 beczce jak padła głowica na jednym garku tak było, po dotarciu zaworów wszystko ładnie chodziło, może w 124 też takie rzeczy się zdarzają.
Ale żeby nie rozbierać niepotrzebnie można jeszcze sprawdzić i wyregulować wtryski bo objawy klekotania są podobne.

pozdrawiam.

_________________
W 124 E320 COUPE 93' SPRZEDAM
KTM 950 ADVENTURE - na pomarańczowej stronie mocy :)
EX:W 123 240D 77' fajnie się wspomina :)
EX:KTM 520EXC, KTM LC4 620 SC, JUNAK M10 63',YAMAHA XT 600 Z TENERE 86', YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 04, 2009 2:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt paź 03, 2008 3:51 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Oleśnica
MarcinJUNAK pisze:
witam
Ja bym radził sprawdzić ciśnienie na poszczególnych cylindrach, czasami jak na jednym spadnie kompresja przestawia się czas zapłonu mieszanki więc nie spala się dokładnie w tym momencie co potrzeba, u mnie w 123 beczce jak padła głowica na jednym garku tak było, po dotarciu zaworów wszystko ładnie chodziło, może w 124 też takie rzeczy się zdarzają.
Ale żeby nie rozbierać niepotrzebnie można jeszcze sprawdzić i wyregulować wtryski bo objawy klekotania są podobne.

pozdrawiam.


A czy zauważyłeś wtedy jakies inne objawy poza klekotaniem ?

_________________
Mercedes W124 250 D Automatic- "Mycha"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 05, 2009 6:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt wrz 05, 2006 6:14 pm
Posty: 149
Lokalizacja: DęBLIN obecnie Wa-wa Bemowo
Cytuj:
A czy zauważyłeś wtedy jakies inne objawy poza klekotaniem ?



Tak, zauważyłem że jak tylko zrobiło się zimno na dworze przy uruchamianiu zimnego silnika na początku bujało nim bardzo, nie chodził na jeden gar,ale po chwili już normalnie zaczął klekotać, tak samo sie dzieje jak jedna świeca żarowa padnie, ale świece najłatwiej sprawdzić.

NIe wiem czy gdzieś tam koło Oleśnicy jest jakis dobry mechanior od diesli mercedesa, może ktoś inny ci poleci kogoś z okolic który by mógł pomóc w zdiagnozowaniu tej usterki, w wawie jest jeden fachowiec od silników diesla, moją usterkę w beczce od razu zdiagnozował tylko na słuch :) i powiedział co mam dalej z tym robić.

daj znać jak będziesz widział coś więcej, pozdro

_________________
W 124 E320 COUPE 93' SPRZEDAM
KTM 950 ADVENTURE - na pomarańczowej stronie mocy :)
EX:W 123 240D 77' fajnie się wspomina :)
EX:KTM 520EXC, KTM LC4 620 SC, JUNAK M10 63',YAMAHA XT 600 Z TENERE 86', YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 12:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt paź 03, 2008 3:51 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Oleśnica
Będe cos wiedział w sobote ,bo jade do wrocławia do dobrego szpeniora i może sie okaze co i jak .Dzieki za zainteresowanie sprawą.

_________________
Mercedes W124 250 D Automatic- "Mycha"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl