MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

od czego ten guzik?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=38170
Strona 1 z 1

Autor:  jakub_gozdzik [ pt sty 02, 2009 6:45 pm ]
Tytuł:  od czego ten guzik?

witam
Wie ktos od czego ten guzik, tzn ten odok ogrzewania tylnej szyby? Jest na nim namalowany samochodzik i jakis haczyk... Od czego to moze byc?
Obrazek
Pozdrawiam

Autor:  Prezeslaw [ pt sty 02, 2009 7:01 pm ]
Tytuł: 

Pewnie już było o tym na forum. To jest "pykun", ktrórego używa się, jak chcesz holować auto z przynajmniej jedną osią zostawioną na asfalcie. Nie wiem dokładnie na jakie systemy działa (to jest zależne też od wyposażenia). W każdym razie odłącza pewnie alarm i "oszczędza" układ napędowy. Wiadomo, że automaty nie lubią holowania, a ten guzik pewnie trochę ułatwia im ewentualną "przeprowadzkę". Może ktoś bardziej obeznany wytłumaczy dokładnie, co i jak odcina ten przycisk. Pozdrawiam.

Autor:  karolkarol [ pt sty 02, 2009 7:13 pm ]
Tytuł: 

A ja wymyśliłem, że ten guzik wyłącza jakieś czujniki alarmu, żeby było możliwe holowanie auta, może jakieś czujniki poziomu???

Albo wyłącza alarm całkowicie, a tylko blokuje zamki.

Uważam, że nie pomaga to w żadnym wypadku skrzyni!!!

Swoją drogą dowiedziałem sie, że holowanie W140 jest bardzo zabójcze dla skrzyni, bo nie był do tego zbudowany.

A przy holowaniu z uniesioną jedną osią,przynajmniej auta z systemem ETS przy włączonej stacyjce na 1 pozycje zablokuje koła pozostawione na drodze(taka ciekawostka) [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Autor:  Lisiu [ pt sty 02, 2009 7:37 pm ]
Tytuł: 

Żaden automat nie lubi być holowany, pomimo że wrzuca się pozycję N w skrzyni podczas holowania i tak powstają ciśnienia które zabijają ją ;)

Jeżeli już jesteś my przy przyciskach to od czego jest trzeci od lewej przycisk?

Autor:  Kołpieczyk [ pt sty 02, 2009 7:53 pm ]
Tytuł: 

Drugi od lewej wciśnięty w górę wyłącza czujniki holowania (gdy są włączone podczas próby holowania alarm się włącza), a w dół wyłącza czujniki ruchu wewnątrz auta.

Pozdrawiam

Autor:  karolkarol [ pt sty 02, 2009 8:13 pm ]
Tytuł: 

Jest coś w tym aucie, że zaleca się szczególnie w nim nie holowanie:))
Pompy drugiej nie ma chyba, czy coś:)

A ten trzeci od lewej to filtr węglowy... :lol:

Autor:  Lisiu [ pt sty 02, 2009 8:46 pm ]
Tytuł: 

karolkarol pisze:

A ten trzeci od lewej to filtr węglowy... :lol:


Czyli że co? Jakiś dodatkowy filtr od nadmuchu?

Autor:  Gerri [ pt sty 02, 2009 9:03 pm ]
Tytuł: 

To nie ma nic wspólnego z "próbą holowania" :P
Jest to tak zwany "czujnik przechyłowy" lub bardziej znany pod nazwą "czujnika lawetowego"
Działa to tak, że jeżeli alarm jest uzbrojony i ten czujnik jest aktywny, to wszelkie próby przechylenia auta (typu podlewarowanie w celu kradzieży koła, wciąganie auta na lawetę - ale nie krótkotrwałe przechyły typu zachybotanie pojazdem!) prowadzą do uruchomienia alarmu.
Druga pozycja wyłącznika unieruchamia czujniki ruchu wewnątrz pojazdu - czyli możemy w aucie zostawić jakieś stworzenie żywe (psa lub teściową) i po zamknięciu centralnego pilotem (żeby bydlę nie uciekło) alarm się nie uaktywni pomimo ruchu wewnątrz auta.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/