MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
od czego ten guzik? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=38170 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | jakub_gozdzik [ pt sty 02, 2009 6:45 pm ] |
Tytuł: | od czego ten guzik? |
witam Wie ktos od czego ten guzik, tzn ten odok ogrzewania tylnej szyby? Jest na nim namalowany samochodzik i jakis haczyk... Od czego to moze byc? ![]() Pozdrawiam |
Autor: | Prezeslaw [ pt sty 02, 2009 7:01 pm ] |
Tytuł: | |
Pewnie już było o tym na forum. To jest "pykun", ktrórego używa się, jak chcesz holować auto z przynajmniej jedną osią zostawioną na asfalcie. Nie wiem dokładnie na jakie systemy działa (to jest zależne też od wyposażenia). W każdym razie odłącza pewnie alarm i "oszczędza" układ napędowy. Wiadomo, że automaty nie lubią holowania, a ten guzik pewnie trochę ułatwia im ewentualną "przeprowadzkę". Może ktoś bardziej obeznany wytłumaczy dokładnie, co i jak odcina ten przycisk. Pozdrawiam. |
Autor: | karolkarol [ pt sty 02, 2009 7:13 pm ] |
Tytuł: | |
A ja wymyśliłem, że ten guzik wyłącza jakieś czujniki alarmu, żeby było możliwe holowanie auta, może jakieś czujniki poziomu??? Albo wyłącza alarm całkowicie, a tylko blokuje zamki. Uważam, że nie pomaga to w żadnym wypadku skrzyni!!! Swoją drogą dowiedziałem sie, że holowanie W140 jest bardzo zabójcze dla skrzyni, bo nie był do tego zbudowany. A przy holowaniu z uniesioną jedną osią,przynajmniej auta z systemem ETS przy włączonej stacyjce na 1 pozycje zablokuje koła pozostawione na drodze(taka ciekawostka) ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Lisiu [ pt sty 02, 2009 7:37 pm ] |
Tytuł: | |
Żaden automat nie lubi być holowany, pomimo że wrzuca się pozycję N w skrzyni podczas holowania i tak powstają ciśnienia które zabijają ją ![]() Jeżeli już jesteś my przy przyciskach to od czego jest trzeci od lewej przycisk? |
Autor: | Kołpieczyk [ pt sty 02, 2009 7:53 pm ] |
Tytuł: | |
Drugi od lewej wciśnięty w górę wyłącza czujniki holowania (gdy są włączone podczas próby holowania alarm się włącza), a w dół wyłącza czujniki ruchu wewnątrz auta. Pozdrawiam |
Autor: | karolkarol [ pt sty 02, 2009 8:13 pm ] |
Tytuł: | |
Jest coś w tym aucie, że zaleca się szczególnie w nim nie holowanie:)) Pompy drugiej nie ma chyba, czy coś:) A ten trzeci od lewej to filtr węglowy... ![]() |
Autor: | Lisiu [ pt sty 02, 2009 8:46 pm ] |
Tytuł: | |
karolkarol pisze: A ten trzeci od lewej to filtr węglowy... ![]() Czyli że co? Jakiś dodatkowy filtr od nadmuchu? |
Autor: | Gerri [ pt sty 02, 2009 9:03 pm ] |
Tytuł: | |
To nie ma nic wspólnego z "próbą holowania" ![]() Jest to tak zwany "czujnik przechyłowy" lub bardziej znany pod nazwą "czujnika lawetowego" Działa to tak, że jeżeli alarm jest uzbrojony i ten czujnik jest aktywny, to wszelkie próby przechylenia auta (typu podlewarowanie w celu kradzieży koła, wciąganie auta na lawetę - ale nie krótkotrwałe przechyły typu zachybotanie pojazdem!) prowadzą do uruchomienia alarmu. Druga pozycja wyłącznika unieruchamia czujniki ruchu wewnątrz pojazdu - czyli możemy w aucie zostawić jakieś stworzenie żywe (psa lub teściową) i po zamknięciu centralnego pilotem (żeby bydlę nie uciekło) alarm się nie uaktywni pomimo ruchu wewnątrz auta. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |