MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

automat nie redukuje
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=38212
Strona 1 z 1

Autor:  arturb [ ndz sty 04, 2009 9:16 pm ]
Tytuł:  automat nie redukuje

Witam

Panowie prosiłbym o pomoc, w żony 124 od jakiegoś czasu skrzynia nie działa poprawnie, w momencie kiedy wciśniemy gaz nie ma redukcji, a kick down działa z opóźnieniem kilku sekundowym. mechanik mi sprawdzał podciśnienia i mówi, że wszystko ok. dalej nie bierze się za robotę.
czy to coś poważnego może być?
macie może jakieś namiary na mechanika od automatu w województwie łódzkim?
z góry dziękuję za pomoc i pozdr
Artur

Autor:  WSR [ ndz sty 04, 2009 10:40 pm ]
Tytuł: 

Albo wina części elektrycznej kicdownu (było na forum dosyć dokładnie opisane) albo coś z płytą sterującą, olej dobry? Redukuje tak samo źle na wszystkich biegach?

Autor:  arturb [ ndz sty 04, 2009 11:47 pm ]
Tytuł: 

oleju nie zmieniałem od jakiś 40 tysięcy.
na wszystkich biegach to samo.
nie kojarzysz może wcześniejszego wątku na forum odnośnie automatu?
zanim znajdę trochę mi minie czasu :lol:

Autor:  arturb [ pn sty 05, 2009 8:54 pm ]
Tytuł: 

coś znalazłem:):
"Pod maską po stronie akumulatora jest moduł D-Kickdown, z 4 pinami:
- 15 - plus po stacyjce,
- 31 - masa,
- 87k - zasilanie przycisku kickdown pod pedałem,
- ... zapomniałem numeru, ale 4 pin to najprawdopodobniej sygnał albo z czujnika wału, albo z alternatora (ostatnio skłaniałbym się, że z czujnika wału)

Czwarty pin odpowiada (najprawdopodobniej) za dostarczenie sygnału, na podstawie ktorego moduł ustala aktualną prędkość obrotową silnika i puszcza, bądź nie napięcie na przycisk kickdown. [b]W module oprócz elektroniki znajduje się przekaźnik-czyli nie przekaźnik bo albo załącza albo nie, u mnie kick działa z opóźnieniem czyli elektronika?[/b], normalnie zamknięty (przez niego realizowane jest zasilanie przycisku kd) po przekręceniu kluczyka, a wiec podaniu napięcia na 15 przekaźnik się otwiera, po odpaleniu silnika zamyka i wtedy powinno pojawić się napięcie na jednym z pinów przycisku pod pedałem (u mnie niezależnie od położenia dźwigni zmiany biegów).

Autor:  WSR [ pn sty 05, 2009 10:05 pm ]
Tytuł: 

Może ma za niskie napięcie i nie otwiera się do końca, trzeba podpiąć na krótko, najlepiej spod auta i sprawdzić, oczywiście jeśli cyka.

Autor:  elmo25 [ pn kwie 06, 2009 7:14 pm ]
Tytuł: 

Szanowni koledzy, od dłuższego już czasu borykam się z moją ASB.
Jakiś czas temu pisałem o tym na tym forum i w dalszym ciągu nic.
W skrucie za szybko zmienia biegi, kickdown też nie reaguje

Jak mogę sprawdzić elektrozawór skrzyni.
Dziś chciałem go sprawdzić i jakoś nie wpadł mi w oko.
Gdzieś kiedyś przeczytałem że jest gdzieś w okolicach połączenia wału i skrzyni (czy to prawda ?). W tamtej okolicy znalazłem tylko jakąś dość płaską obudowę i dochodzącą do niej płaską i długą wtyczkę z 4 stykami - reszta pusta (wtyczka ok 5 cm długości) Czy to może być to ?

Sprawdzałem też przycisk kickdown i na żadnym ze styków nie ma napięcia nawet po odpaleniu silnika.

Dodam że cięgno gazu było naciągane

Proszę o wskazówki

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/