MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
automat nie redukuje https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=38212 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | arturb [ ndz sty 04, 2009 9:16 pm ] |
Tytuł: | automat nie redukuje |
Witam Panowie prosiłbym o pomoc, w żony 124 od jakiegoś czasu skrzynia nie działa poprawnie, w momencie kiedy wciśniemy gaz nie ma redukcji, a kick down działa z opóźnieniem kilku sekundowym. mechanik mi sprawdzał podciśnienia i mówi, że wszystko ok. dalej nie bierze się za robotę. czy to coś poważnego może być? macie może jakieś namiary na mechanika od automatu w województwie łódzkim? z góry dziękuję za pomoc i pozdr Artur |
Autor: | WSR [ ndz sty 04, 2009 10:40 pm ] |
Tytuł: | |
Albo wina części elektrycznej kicdownu (było na forum dosyć dokładnie opisane) albo coś z płytą sterującą, olej dobry? Redukuje tak samo źle na wszystkich biegach? |
Autor: | arturb [ ndz sty 04, 2009 11:47 pm ] |
Tytuł: | |
oleju nie zmieniałem od jakiś 40 tysięcy. na wszystkich biegach to samo. nie kojarzysz może wcześniejszego wątku na forum odnośnie automatu? zanim znajdę trochę mi minie czasu ![]() |
Autor: | arturb [ pn sty 05, 2009 8:54 pm ] |
Tytuł: | |
coś znalazłem:): "Pod maską po stronie akumulatora jest moduł D-Kickdown, z 4 pinami: - 15 - plus po stacyjce, - 31 - masa, - 87k - zasilanie przycisku kickdown pod pedałem, - ... zapomniałem numeru, ale 4 pin to najprawdopodobniej sygnał albo z czujnika wału, albo z alternatora (ostatnio skłaniałbym się, że z czujnika wału) Czwarty pin odpowiada (najprawdopodobniej) za dostarczenie sygnału, na podstawie ktorego moduł ustala aktualną prędkość obrotową silnika i puszcza, bądź nie napięcie na przycisk kickdown. [b]W module oprócz elektroniki znajduje się przekaźnik-czyli nie przekaźnik bo albo załącza albo nie, u mnie kick działa z opóźnieniem czyli elektronika?[/b], normalnie zamknięty (przez niego realizowane jest zasilanie przycisku kd) po przekręceniu kluczyka, a wiec podaniu napięcia na 15 przekaźnik się otwiera, po odpaleniu silnika zamyka i wtedy powinno pojawić się napięcie na jednym z pinów przycisku pod pedałem (u mnie niezależnie od położenia dźwigni zmiany biegów). |
Autor: | WSR [ pn sty 05, 2009 10:05 pm ] |
Tytuł: | |
Może ma za niskie napięcie i nie otwiera się do końca, trzeba podpiąć na krótko, najlepiej spod auta i sprawdzić, oczywiście jeśli cyka. |
Autor: | elmo25 [ pn kwie 06, 2009 7:14 pm ] |
Tytuł: | |
Szanowni koledzy, od dłuższego już czasu borykam się z moją ASB. Jakiś czas temu pisałem o tym na tym forum i w dalszym ciągu nic. W skrucie za szybko zmienia biegi, kickdown też nie reaguje Jak mogę sprawdzić elektrozawór skrzyni. Dziś chciałem go sprawdzić i jakoś nie wpadł mi w oko. Gdzieś kiedyś przeczytałem że jest gdzieś w okolicach połączenia wału i skrzyni (czy to prawda ?). W tamtej okolicy znalazłem tylko jakąś dość płaską obudowę i dochodzącą do niej płaską i długą wtyczkę z 4 stykami - reszta pusta (wtyczka ok 5 cm długości) Czy to może być to ? Sprawdzałem też przycisk kickdown i na żadnym ze styków nie ma napięcia nawet po odpaleniu silnika. Dodam że cięgno gazu było naciągane Proszę o wskazówki |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |