MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Odpala na bP i gasnie, na gazie chodzi "normalnie"
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=38230
Strona 1 z 1

Autor:  bobasspr [ wt sty 06, 2009 11:55 am ]
Tytuł:  Odpala na bP i gasnie, na gazie chodzi "normalnie"

Panowie mam problem. MB w201, silnik 2.3 K-Jetronic, Gaz założony 3 lata temu (mieszalnik) Problem jest taki że auto na gazie PRACUJE prawidłowo (wiem wiem MB nie lubi gazu ale przeczytajcie dalej to sami zrozumiecie dlaczego go na razie nie wywalam)

Rano po nocnym postoju auto zapala normalnie na benzynie DO MOMENTU JAK NIE ZGAŚNIE NA BENZYNIE, gaśnie mi nie raz ponieważ na benzynie nie ma wolnych obrotów. Jak już zgaśnie na benzynie to już koniec. Zapala, łapie, zakręci do ok 3000rpm i gaśnie znowu i tak w kółko. Poprostu nie chce chodzić na benzynie. Po przejechajn ok 20 - 30 km znowu można jeździć na etylinie bez najmniejszego problemu. Problem zaczął się jakieś 4 miesiące temu. Panowie pomóżcie. DZIĘKI

Autor:  Janfocus [ wt sty 06, 2009 12:31 pm ]
Tytuł: 

Jesli nie dymi na czarno to może warto poszukać w zasilaniu pomp paliwa -samych pompach. Co się dzieje ze składem mieszanki?

Autor:  bobasspr [ wt sty 06, 2009 1:02 pm ]
Tytuł: 

Silnik zachowuje się "normalnie" tzn Nie jest to jakiś zajeżdżeniec, chce wywalić gaz ale obecnie jest to niemożliwe ponieważ w123 stoi na warsztacie, w124 żona użytkuje a mi został się "Baby-Benz" i przestał pracować na benzynie. Nie miałem do czynienia z K-Jetroniciem i w zasadzie nie wiem za co się zabrać. Pompa paliwa "na ucho" pracuje poprawnie, nie wydaje niepokojących dźwięków, filtr wymieniałem niecały miesiąc temu.

Autor:  Janfocus [ wt sty 06, 2009 2:02 pm ]
Tytuł: 

bobasspr pisze:
Silnik zachowuje się "normalnie" tzn Nie jest to jakiś zajeżdżeniec,


Janfocus pisze:
Jesli nie dymi na czarno to może warto poszukać

dymienie na czarno może świadczyc o zbyt bogatym składzie mieszanki (zalewanie beną) i nie musi mieć nic wspólnego ze stanem silnika...
Skoro na lpg chodzi dobrze, oczywistą oczywistością się staje że usterka dotyczy układu paliwowego benzyny. Stąd pytanie o skład i ew. wydolność pompy paliwa...
polecam watek o KE-Jet, tam jest opisane jak sprawdzić błedy na złączu i ew. wyregulować KE-jeta...

Autor:  bobasspr [ wt sty 06, 2009 3:55 pm ]
Tytuł: 

Kolego janfocus - moja 190 NIE DYMI NA CZARNO, po prostu nie chodzi na benzynie. Pojeżdżę trochę na LPG i spowrotem zaczyna pracować na benzynie. Efekt jest taki jak by odłączało pompę paliwa.

Autor:  Chuck Norris [ sob sty 10, 2009 6:15 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
jak widzę na allegro auto z silnikiem V8 i gazem, to zastanawiam się, czemu nie jest w kategorii "uszkodzone"



cytuję to bo mam takie same zdanie o ke-jetronicu w MB i gazie...

Autor:  CBR [ sob sty 24, 2009 10:02 pm ]
Tytuł: 

można sprawdzić jeszcze elektrozawór od paliwa bo w zimie lubią zamarzać a przy ciepłym silniku odmarzają(tylko dotyczy paliwa gazu nie) .

Autor:  hruścik [ ndz sty 25, 2009 7:25 am ]
Tytuł: 

Zadajesz pytanie i po części sam sobie na nie odpowiadasz.Jeśli nie masz wolnych obrotów-odpowiedzialny za to jest sterownik wpięty w układ odmy silnika (leży na kolektorze ssącym pomiędzy trzecim a czwartym dolotem)Nastepna rzecz odpowiedzialna za prawidłową pracę silnika to niepozorny czujnik z dwoma wtykami kol.zielonego i czerwonego-umiejscowiony obok dekla zaworowego po lewej stronie.I trzecia ważna sprawa to prosta blacha klapy spiętrzającej i dokładne wyregulowanie składu mieszanki paliwa.Proponuję poszukać jakiegoś dobrego elektryka który posprawdza układ elektryczny.Regulację składu mieszanki możesz dokonać sam śruba regulacyjna znajduje się głęboko w otworze na środku obudowy filtra powietrza (imbus 3)--Najczęściej pomaga.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/