MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 07, 2025 7:45 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: ogrzewanie
Post: śr sty 07, 2009 7:19 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
kurde nigdy tak nie miałem a treraz wystapił problem!!!!
mianowicie że ogrzewanie nie działa!!!
wogóle!!!! pisze bo w szukajce problem jest najczęściej odwrotny - a właściwie zawsze jest odwrotny problem...
i teraz pytanie: czego szukać?
na dworze -18 stopni
coś przymarzło ale co?
elektrozawory???
płynu dość i nie woda :) nawet dolałem do maxa
auto chodzi i niby ok gdyby nie to ze leci cały czas zimne powietrze i nie moge szyb odparować czyli zaparowane = zamarznięte :(


ide sprawdzić jeszcze bezpieczniki ale czy to dobry trop?

a miałem być dzisiaj punktualnie w pracy :(

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2009 7:42 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 23, 2008 10:43 pm
Posty: 411
Lokalizacja: Koło
Chuck Norris pisze:
ogrzewanie nie działa
Jeżeli działa dmuchawa, to w 90% stawiam na zamarzniętą nagrzewnicę.

Jaką temperaturę osiąga silnik? Jeżeli się przegrzewa, to może to być też zamarznięty płyn, chłodnica czy niesprawny termostat...

_________________
Sprzedam:
--------------------
Termometr KOMPLETNY W124 LINK
Radio Alpine CDE 111 R - stan perfekcyjnie idealny :]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2009 8:24 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
sprawdziłem dalej: elektrozaworki chodzą tzn ładnie cykają ale gdyby one sie powiesiły to nie miałbym zimna a nie ciepła... dziwny objaw...
u mnie przy elektrozaworkach jest jeszcze jakiś silniczek chyba jakby pompka do ktorej dochodzi płyn i tu sie moge spodziewać zonka...
niestety przy przysłuchaniu sie i on chodzi... ciekawe ze jak sterowaniem skręce ogrzewanie czyli dam na zimne to sie wyłącza a tak to jakby pompował... tzn szumi tak jak sie go odłączy i podłączy...
teraz nie wiem co dalej... dojścia za bardzo tam nie ma a i temp nie odpowiednia do czynienia takich zabiegów... nie sądze żeby petrygo zamarzło w nagrzewnicy... silnik temp ma a z nawiewów leci mróz... ciepło rurkami dochodzi do tego "kombinatu" elektrozawory+silniczek" ale za nim już zimno... jakieś rady? nadmieniam że nie mam go gdzie wstawić do ciepłego żeby odtajał... <br>Dodano po 1 minutach.:<br> nie przegrzewa sie i trzyma temp ładnie i termostat też chodzi ładnie... chyba jednak naprawde coś z nagrzewnicą... może zamarzła... ale nie mam tam wody przecież... petrygo bez żadnego rozrabiania...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
Post: śr sty 07, 2009 9:16 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lip 25, 2001 2:00 am
Posty: 80
Lokalizacja: Wrocław
Ja mam trochę inny problem z ogrzewaniem. Działa ale tylko gdy pedał gazu jest wciśnięty. Czyli albo stoję i lekko naciskam gaz albo jadę wówczas leci ciepłe powietrze, natomiast gdy stoję i silnik chodzi leci zimne powietrze.
Czym to może być spowodowane?

_________________
W 124 250 D oraz
W 124 200 D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2009 9:41 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
moim zdaniem niewydolna pompa
albo głowna pompa wody a dodtakowo moze nie chodzić pompka wymuszająca obieg w nagrzewnicy... u mnie to wszytsko chodzi ale pewnie faktycznie mi nagrzewnica zamarzła... zastanawiam sie jeszcze czy nie moglo byc tak ze minimalnie za mało płynu i np sie zapowietrzył układ w nagrzewnicy i dlatego nie ma obiegu w nagrzewnicy...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2009 11:28 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
jesli do elektrozaworu dochodzi cieple, a za nim jest zimne, to masz odpowiedz :)
ta pompka przy akku wspomaga obieg w kabinie - upewnij sie czy aby na pewno pracuje - czy stoi, bo wtedy blokuje przeplyw.
z Twojego opisu stawiam na el. zawor - moze on sie uszkodzil. sprobuj go obejsc wezykiem i zobacz czy bedzie szlo cieplo do kabiny.

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2009 4:59 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
no tak... rano prezy minus 18 mam obchodzić coś wężykiem... chyba samochód będę obchodził bo po dwóch godzinach grzania motoru i czekania w końcu coś ospuściło... ja stawiam na nagrzewnicę bo zaworki chodzą ładnie i pompka też tylko pytanie czy mogło tak być że było minimalnie za mało płynu chłodzącego i przez to nagrzewnica sie zapowietrzyła???? bo nie sądzę żeby petrygo zamarzło w nagrzewnicy...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2009 5:03 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Jak miales szczelny uklad to niemowliwe, aby Ci sie zapowietrzyla nagrzewnica. Sprawdzales temp zamarzania plynu?

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2009 5:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 23, 2008 10:43 pm
Posty: 411
Lokalizacja: Koło
Webastoman pisze:
tylko gdy pedał gazu jest wciśnięty
Sądzę, tak samo jak Chuck, że to może być pompa wody. Po prostu przy większych obrotach ma większe ciśnienie i dopiero jest cieplej.
Jak u Ciebie w taki wypadku z temp. silnika?
Zrób prosty test:
(po uzupełnieniu płynu ch. do odpowiedniego poziomu, otwórz korek zbiornika wyrównawczego i dodaj gazu - jeśli coś się zacznie "dziać" w zbiorniku, znaczy to, że pompa działa (chociaż jako-tako).

laudan pisze:
Jak miales szczelny uklad to niemowliwe, aby Ci sie zapowietrzyla nagrzewnica
Zapowietrzenie było by też możliwe, gdyby w układzie było np. więcej wody niż odpowiedniego chłodziwa. Tym samym nagrzewnica mogła Ci zamarznąć albo chociaż się zapowietrzyć (ze wskazaniem na to pierwsze). Sposób na sprawdzenie jest jeden: auto do ciepłego garażu i/albo mały grzejnik/farelka od środka. U mnie pomogło po 30min grzania [zlosnik]

_________________
Sprzedam:
--------------------
Termometr KOMPLETNY W124 LINK
Radio Alpine CDE 111 R - stan perfekcyjnie idealny :]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2009 5:38 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
no u mnie się rozmroziło w końcu... w dalszym ciągu jednak nie wiem czy od zapowietrzenia czy petrygo zamarzło... i błagam nie sugerujcie już że miałem rozrobione coś wodą... nie robię takich numerów... a płynu... hm brakło może max 0,5 l do wysokości korka

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2009 5:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 23, 2008 10:43 pm
Posty: 411
Lokalizacja: Koło
Chuck Norris pisze:
no u mnie się rozmroziło w końcu...
Gratuluje. Wiem jak się jeździ kiedy wewnątrz jest prawie taka sama temperatura jak na zewnątrz + szron po wewn. stronie szyb [zlosnik]

Chuck Norris pisze:
i błagam nie sugerujcie już że miałem rozrobione coś wodą...
Ja tego nie sugeruję, ale luźne dywagacje są dozwolone - mogłeś np. na szybko dolać chociażby litr wody. Dobrze wiesz, że to wystarczy ;)
Najważniejsze, że jest dobrze [zlosnikz]

_________________
Sprzedam:
--------------------
Termometr KOMPLETNY W124 LINK
Radio Alpine CDE 111 R - stan perfekcyjnie idealny :]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2009 10:23 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
ale teraz skonczyła sie pewność co do auta???? skąd mam pewność że jutro mi nie zrobic tego samego????
a auto do tej pory miałem 100% pewne...
zawsze odpalał na dotyk
nigdy mnie nie zawiódł
a tu taki zonk i podejscie typu samo sie zepsuło i samo sie naprawiło...
to nie tak... tak nie może byc że jak przyjdzie mróz to ja nie wiem czy mi ogrzewanie nie zamarznie... jazda wtedy jest niemożliwa... równie dobrze móglby nie odpalić...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2009 11:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 23, 2008 10:43 pm
Posty: 411
Lokalizacja: Koło
Chuck Norris pisze:
ale teraz skonczyła sie pewność co do auta???? skąd mam pewność że jutro mi nie zrobic tego samego????
Nie ma się czemu dziwić - auto nie jest najmłodsze a temperatura na zewnątrz wyjątkowo niska. Ciesz się, że Ci silnik odpalił ;) Niektórzy nie mieli tyle szczęścia, nawet w nowszych autach. Godzinę temu znajomy nie mógł odpalić C4 1,6 HDi ;)
Podobno od jutra ma być nieco cieplej - dla silnika i całego auta 5* wyżej, to dużo.

Ja dzisiaj trzymałem auto od 16:00 do 20:00 w ciepłym garażu, w międzyczasie ładowałem baterię [zlosnik] Później driftowałem ponad 30min, świetna zabawa. Nieuczęszczane "rondo", 5cm śniegu i temp. -10* 8) Polecam to pierwsze. To drugie też [zlosnik]

_________________
Sprzedam:
--------------------
Termometr KOMPLETNY W124 LINK
Radio Alpine CDE 111 R - stan perfekcyjnie idealny :]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 08, 2009 12:05 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
zgadza sie :)
a jak automat bosko sie wtedy zachowuje :)

a tak wracając do tematu: mój pali pięknie nawet przy temp poniżej minus 20stopni... tylko to co zrobił dzisiaj... nie wybaczę mu... choć pewnie to moja wina... może miał pół litra za mało płynu chłodzącego i nagrzewnica sie zapowietrzyła... w końcu ona jest najwyżej całego układzu chłodzącego...
nie wiem... zobaczymy jak dalej będzie sie zachowywał...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 08, 2009 12:20 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 23, 2008 10:43 pm
Posty: 411
Lokalizacja: Koło
Cytuj:
nie wiem... zobaczymy jak dalej będzie sie zachowywał...
Oby palił i grzał bez problemów: życzę tego Tobie, sobie i innym użytkownikom MB ;)
Jutro na 7:00 mam do pracy. Obym był punktualnie [zlosnik]

_________________
Sprzedam:
--------------------
Termometr KOMPLETNY W124 LINK
Radio Alpine CDE 111 R - stan perfekcyjnie idealny :]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl