MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Jaki Typ silnika, bo już zgłupiałem
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=38310
Strona 1 z 2

Autor:  Jarecki001 [ pt sty 09, 2009 7:24 pm ]
Tytuł:  Jaki Typ silnika, bo już zgłupiałem

Witam

Proszę o pomoc , posiadam

Mercedesa w203 rok produkcji 2002, oznaczenie : C 200 CDI
i juz sam nie wiem czy to Diesel czy Turbo Diesel.
Po obejrzeniu silnika jest coś co może przypominać turbinę, znajduje
sie troche powyżej poziomu miski olejowej i jest po lewej stronie
gdy sie stoi przed autem.Urządzenie to jest podłaczone także do filtra powierza i silnika za posrednictwem rurek gumowo plastikowych.

Teraz nie wiem czy to Diesel czy Turbo Diesel, gdyż nawet po wpisaniu numeru VIN, na podanej stronie na forum, jest tylko wyświetlona
informacja C 200 CDI, i nic więcej.

Normalny człowiek nawet sienie dowie jakim tak naprawde autem jeżdzi
i jaki wlac olej do michy zeby sie nie rozleciało.

Proszę o pomoc
Z górki dzięki
Pozdrawiam

Autor:  qoompel [ pt sty 09, 2009 7:32 pm ]
Tytuł: 

Jarecki001 - myślałeś, że 200CDi może być wolnossące? :o

W poniższym temacie piszesz o 220CDi...
LINKEN

Autor:  laudan [ pt sty 09, 2009 7:34 pm ]
Tytuł:  Re: Jaki Typ silnika, bo już zgłupiałem

Wszystkie CDI maja turbo [zlosnik] Kolejna tajemnica to to ze 200CDI ma pojemnosc taka sama jak 220CDI i jest to 2200cm3.

Autor:  Jarecki001 [ pt sty 09, 2009 7:36 pm ]
Tytuł: 

Dzieki za odpowiedzi

Rozumiem ze nalezy zakupić olej do Turbo Diesla, a jaki polecacie.

Pozdrawiam
Jarecki

Autor:  laudan [ pt sty 09, 2009 7:40 pm ]
Tytuł: 

Jarecki001 pisze:
Rozumiem ze nalezy zakupić olej do Turbo Diesla, a jaki polecacie.


Jak sie ma nowe auto warto spojrzec do instrukcji ;) Jest tam sporo info. Olej trzeba kupic spelniajacy odpowiednia norme MB (pewnie bedzie to 229.1, ale niech napisza Ci co maja CDI). Do tego warto, zeby byl podobny do wlanego poprzednio: syntetyk lub polsyntetyk. Reszta to sprawa drugo rzedna i ma raczej wplyw na Twoje samopoczucie, niz na kondycje motoru. Swoja droga wokol olejow samochodowych norosly chyba najwieksze legendy.

Autor:  Jarecki001 [ pt sty 09, 2009 7:44 pm ]
Tytuł:  Witam ponownie

Tak, ale zakupiłem auto jakiś czas temu, i w bagazniku pozostała po poprzedniku butla po oleju dla Diesla anie turbo diesla.Dlatego pytałem jaki mam silnik bo juz sie pogubiłem.

Czy jeżeli poprzednik dolał np litr lub około litr oleju dla diesla a jest silnik Turbo czy , moze to wpłynac na jego uszkodzenie.
Znalazłem co prawda tylko jedna pusta butelkę no, ale nie wiem jak to
moze sie objawiać jeżeli ktos dolewał olej dla diesla do turbo diesla.

Czy np.może byc nierówna praca silnika na wolnych obrotach, bo np. turbina sie zamula lub psuje.

Prosze o pomoc
z górki dzieki
Jarecki001

Autor:  kompressor [ pt sty 09, 2009 8:11 pm ]
Tytuł: 

Turbina nie pompuje na biegu jałowym/wolnych obrotach.

Autor:  qoompel [ pt sty 09, 2009 8:17 pm ]
Tytuł: 

Jarecki001 - w jednym temacie pytasz się o typ silnika i olej, a w drugim znowu zaczynasz z olejem... [wscieklosc] Poczekaj aż ktoś Ci odpowie w jednym wątku; nie zaśmiecaj forum.

P.S. Czy jest na sali Moderator? :roll:

Autor:  Stomek [ pt sty 09, 2009 10:18 pm ]
Tytuł: 

kompressor pisze:
Turbina nie pompuje na biegu jałowym/wolnych obrotach.

Po pierwsze sprężarka pompuje, a turbina ją napędza. A skoro "turbina nie pompuje na biegu jałowym/wolnych" to skąd taki silnik pobiera powietrze do pracy przy tych obrotach?

Autor:  zegarek [ sob sty 10, 2009 12:19 am ]
Tytuł: 

Stomek pisze:
kompressor pisze:
Turbina nie pompuje na biegu jałowym/wolnych obrotach.

Po pierwsze sprężarka pompuje, a turbina ją napędza. A skoro "turbina nie pompuje na biegu jałowym/wolnych" to skąd taki silnik pobiera powietrze do pracy przy tych obrotach?


Jak odłączyłoby się wąż doprowadzający powietrze do silnika od turbosprężarki, to silnik pracowałby nadal na wolnych obrotach bez jej pomocy.

Autor:  kielbik [ sob sty 10, 2009 12:36 am ]
Tytuł: 

Stomek pisze:
sprężarka pompuje, a turbina ją napędza
Sprezarka spreza, pompa pompuje a w turbinie gaz sie rozpreza (w przypadku turbin gazowych) i w ten sposob ja napedza :P.

Autor:  Maksio [ sob sty 10, 2009 1:28 am ]
Tytuł: 

nie mogę... jeździć mercedesem z 2002 roku CDI i nie wiedzieć, że to common rail :roll:

Autor:  Stomek [ sob sty 10, 2009 6:22 am ]
Tytuł: 

zegarek pisze:
Stomek pisze:
kompressor pisze:
Turbina nie pompuje na biegu jałowym/wolnych obrotach.

Po pierwsze sprężarka pompuje, a turbina ją napędza. A skoro "turbina nie pompuje na biegu jałowym/wolnych" to skąd taki silnik pobiera powietrze do pracy przy tych obrotach?


Jak odłączyłoby się wąż doprowadzający powietrze do silnika od turbosprężarki, to silnik pracowałby nadal na wolnych obrotach bez jej pomocy.

Z życia znam co innego. Sprobuj wałek rozrządu od 300turbodiesla przełożyć do wolnossącego i pojechać na tym silniku albo pojezdzic turbodoładowanym silnikiem bez turbo. O ile małe silniki potrafia pracować z odłączonym turbo (ale jaka to praca) , tak silniki okrętowe ze względy na swoje masy nie pociągną. Stosowane są w tym przypadku dodatkowe elektryczne wentylatory "pompujące" powietrze do komory spalania ze względu na to ,że mała ilosć spalin nie ma wystarczającej energii do nadania odpowiedniej prędkości sprężarce. Idea jest taka ,ze w silnikach turbodoładowanych musi być zawsze nadciśnienie, a dzieki temu stosuje się dużo wieksze przekrycie zaworów (zupełnie inne fazy rozrządu niż w wolnossących), a dzięki temu lepsze załadowanie świeżego ładunku potrzebnego do spalenia większej ilości paliwa i uzyskania większej mocy z tej samej pojemności.
Poprzedni post napisałem, bo nie wytrzymałem na widok po raz setny chyba na tym forum kolejnego tekstu typu "turbo się załącza" :evil: "Turbina pompuje" od samego początku jak zacznie silnik pracować, ale ze względu na jej wysoką sprawność w bardzo małym zakresie obrotów my wyczuwamy jej efektywną prace dużo później. I po to te wszystkie zabiegi ze zmiennymi geometriami łopatek, aby zapewnic jak najwyższą sprawność w jak największym zakresie obrotów.
kielbik pisze:
Stomek pisze:
sprężarka pompuje, a turbina ją napędza
Sprezarka spreza, pompa pompuje a w turbinie gaz sie rozpreza (w przypadku turbin gazowych) i w ten sposob ja napedza :P.

Sprężarka jest pewnego rodzaju pompą , odnosi się to do kwestii przenoszenia czynnika. Bo jak odniesiesz się do nazewnictwa pompa ciepła, gdy jest to po prostu obieg chłodniczy dwustronnego działania ze sprężarka chłodniczą w układzie i ewentaualnie jakimiś dodatkowymi pompami obiegowymi ze względu na straty przepływu.
I jeszcze dla ścisłości- głównym sposobem napędzania turbin gazowych jest zamiana enerii cieplnej gazów wylotowych na energie kinetyczna wirnika, a dopiero dodatkowo wytraczanie energii kinetycznej tych gazow. Dlatego para na turbinach parowych osiąga ponad 500st.C, a gazy wylotowe z silika 4-suwowego potrafia miec tez ponad 400st.C

Autor:  zegarek [ sob sty 10, 2009 11:24 am ]
Tytuł: 

... whatever

[do skasowania]

Autor:  Stomek [ sob sty 10, 2009 11:51 am ]
Tytuł: 

Stomek pisze:
kompressor pisze:
Turbina nie pompuje na biegu jałowym/wolnych obrotach.

Po pierwsze sprężarka pompuje, a turbina ją napędza. A skoro "turbina nie pompuje na biegu jałowym/wolnych" to skąd taki silnik pobiera powietrze do pracy przy tych obrotach?

Chodzilo mi o te zdania i o to ,ze turbosprezarka pracuje caly czas. Poza tym zwykly kierowca nie zdejmuje polaczenia sprezarka-silnik, wiec skoro pierwsze zdanie jest prawdziwe, to silnik turbo na biegu jalowym staje sie silnikiem wolnossacym?? Przyklad z silnikiem okretowym byl dla zobrazowania calosci.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/