MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 8:21 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob sty 10, 2009 4:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Oto mój nowy nabytek:

Mercedes W124 250D z 1992r.:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W poszukiwaniu następnego Mercedesa zjeździłem pół Polski, te co opisywane były jako w bardzo dobrym stanie w rzeczywistości w niektórych przypadpach nie nadawały się na złom.
Prezentowanego kupiłem w jednym ze Szczecińskim komisów, jest on naprawdę w dobrym stanie mimo kilku mankamentów.

I tak:

1. Problem z nawiewami.
Ciepłe powietrze wieje jedynie z bocznych nawiewów, natomiast ze środkowych wieje zimne, nie reaguje na żadne zmiany pokrętła ustawienia kierunku nawiewu, wieje tak samo. W czym tkwi problem?

Obrazek

2. Licznik
Obrazek

Jest on od benzyny. Do jakiej prędkości powinien być wyskalowany prędkościomierz od 250D - 200km/h czy 220km/h?

3. ASB
Dziwnie przałącza biegi, otóż, jak jadę wolno to płynnie przerzuca, praktycznie nie wyczuwalnie, natomiast gdy szybko ruszam, przy przed przełączeniem zwiększają się obroty i nastepuje przełączenie, mało tego od prękości 40km/h jest już 4 bieg. Również gdy wcisnę gaz nie redukuje, jedynie przy użyciu kickdowna.
Czy w tym przypadku wymiana oleju i regulacja pomoże?

4. Silnik
Rano gdy opadalam, to trochę nim "rzuca", tzn. nie równo pracuje, po około 10 s. pracuje równo.
Czy może to być objaw spalonej świecy żarowej?

Po za tym wszystko funkcjonuje bardzo dobrze.

Z kosmetyki muszę założyć gwiazdę i pomalować tylne drzwi z prawej strony pasażera.

Zgodny z VINem, jedynie brakuje mi telefonu i oryginalnego Becker Europa 2000

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 10, 2009 4:15 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
Ad. 1 Problemu nie ma, ze środkowych nawiewów leci tylko zimne powietrze.
Ad. 3 Może trochę pomóc, ale pewnie niewystarczająco.
Ad. 4 Tak, co najmniej jedna do wymiany.

Wg. mnie to jeszcze klapy leżą nierówno, i przód i tył.

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 10, 2009 4:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 23, 2008 10:43 pm
Posty: 411
Lokalizacja: Koło
mr_simon pisze:
Ciepłe powietrze wieje jedynie z bocznych nawiewów, natomiast ze środkowych wieje zimne, nie reaguje na żadne zmiany pokrętła ustawienia kierunku nawiewu, wieje tak samo. W czym tkwi problem?
W niczym. Tak ma być.

mr_simon pisze:
Do jakiej prędkości powinien być wyskalowany prędkościomierz od 250D - 200km/h czy 220km/h?
Do 200km/h.

mr_simon pisze:
ASB
Sprawdź naciągnięcie linki. Przekop forum.

mr_simon pisze:
Rano gdy opadalam, to trochę nim "rzuca", tzn. nie równo pracuje, po około 10 s. pracuje równo.
Czy może to być objaw spalonej świecy żarowej?
Może to być świeca, może się zapowietrzać. Napisz coś więcej...

Ogólnie auto wygląda na zadbane jako-tako. Ciemny, ale ładny środek. <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
kubol pisze:
Wg. mnie to jeszcze klapy leżą nierówno, i przód i tył.
Słuszna uwaga. Uważam, że klapa ma przesunięcie wzdłużne.

_________________
Sprzedam:
--------------------
Termometr KOMPLETNY W124 LINK
Radio Alpine CDE 111 R - stan perfekcyjnie idealny :]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 10, 2009 4:48 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Simon kupiłes jednego szczepana a teraz jakis drugi znowu cos pokombinowany? po cholere ktos dał licznik benzynowy? chodzi obrotek? az sie boje spytac czy sprawdzałes VIN :lol: ;) Jak swieca spalona to powinna sie swiecic kontrolka od swiec żarowych -tylko ze jej nie ma liczniku benzynowym-masz jakas kontrolke niby od swiec?

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 10, 2009 4:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
MERCEDES 4 EVER pisze:
az sie boje spytac czy sprawdzałes VIN


To pierwsze co zrobiłem. Wszystko się zgadza. Dostałem nawet dokumentację.

MERCEDES 4 EVER pisze:
po cholere ktos dał licznik benzynowy


Bo rzekomo ten od diesela się spalił. Obrotek nie chodzi.

MERCEDES 4 EVER pisze:
masz jakas kontrolke niby od swiec?


Tak, jest w miejscu, gdzie powinna być oryginalnie, gdy jest licznik od diesela.

MERCEDES 4 EVER pisze:
Jak swieca spalona to powinna sie swiecic kontrolka od swiec żarowych


Nie świeci się.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 10, 2009 6:12 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
mr_simon pisze:
W poszukiwaniu następnego Mercedesa zjeździłem pół Polski, te co opisywane były jako w bardzo dobrym stanie w rzeczywistości w niektórych przypadpach nie nadawały się na złom.

Po fotach widac, ze ten tez pozostawia troche do zyczenia. Wole nie wiedziec jakie auta ogladales.

mr_simon pisze:
1. Problem z nawiewami.
Ciepłe powietrze wieje jedynie z bocznych nawiewów, natomiast ze środkowych wieje zimne, nie reaguje na żadne zmiany pokrętła ustawienia kierunku nawiewu, wieje tak samo. W czym tkwi problem?

Tym nawiewem nie leci nigdy cieple powietrze, a wiec nie masz problemu:) Jedynie wersje z klima i to tez nie kazda miala opcje, ze ze srodkowego nawiewu leci cieple powietrze. W wersji bez klimy powietrze przelatuje przez mieszalnik z pominieciem nagrzewnicy, w wersji z klima niektore mieszalniki maja mozliwosc kierowania powietrze przez nagrzewnice, ale tylko przy wlaczonej klimie lub osuszaniu.


mr_simon pisze:
Jest on od benzyny. Do jakiej prędkości powinien być wyskalowany prędkościomierz od 250D - 200km/h czy 220km/h?

200

mr_simon pisze:
3. ASB
Dziwnie przałącza biegi, otóż, jak jadę wolno to płynnie przerzuca, praktycznie nie wyczuwalnie, natomiast gdy szybko ruszam, przy przed przełączeniem zwiększają się obroty i nastepuje przełączenie, mało tego od prękości 40km/h jest już 4 bieg. Również gdy wcisnę gaz nie redukuje, jedynie przy użyciu kickdowna.
Czy w tym

4 przy 40 jest jak najbardziej ok o ile przespieszasz na malym gazie. Na duzym powinien ciagnac na 3 do max predkosci, przy 250 to okolo 110-120km/h. Przy ruszaniu z duzym gazem redukuje do 1. Jesli zwieksza Ci obroty i bieg wchodzi z opoznieniem to wina lezy w sterowaniu lub samej skrzyni

mr_simon pisze:
4. Silnik
Rano gdy opadalam, to trochę nim "rzuca", tzn. nie równo pracuje, po około 10 s. pracuje równo.
Czy może to być objaw spalonej świecy żarowej?

Moze, a co pokazuje kontrolka swiecy.

mr_simon pisze:
oryginalnego Becker Europa 2000

To akurat mozna niedrogo kupic. <br>Dodano po 4 minutach.:<br>
mr_simon pisze:
Bo rzekomo ten od diesela się spalił. Obrotek nie chodzi.


Ktos go podpalil zapalkami [oczko] ? Jest to licznik z epoki licznikow mechanicznych ;)

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 10, 2009 10:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 24, 2007 11:42 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Wrocław
A mi się bardzo podoba.

mankamenty się dopieści i będzie hulał jak ta lala

pozdrawiam i gratuluję zakupu

_________________
SL z M103 lub M119 na razie wymarzona
w124 300 CE nareszcie moja
ex w201 2.0D ideał
ex w123 2.0D żółty
ex w124 2.0D poskładana z czego się tylko da
ex w124 2.0D skradziona na części :(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 10, 2009 11:02 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Największym problemem może być to, że z opisu sądzę iż skrzynka się ślizga. Warto by sprawdził to ktoś znający się na sprawie bo inaczej szybko sie skończy.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 11, 2009 10:21 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 22, 2006 6:36 pm
Posty: 436
Lokalizacja: Drzycim
Witam

Mnie sie podoba. Sam bym takiego przygarnal. Niech sie ktos obeznany w rocznikach wypowie w temacie tapicerki, bo mi ona wyglada na po 93 roku, ale znawca to ja nie jestem.

Pozdrawiam i milego uzytkowania

_________________
MB W123 240D '78 - Remont
MB W124 200D '91 - TaToWa
MB W124 200D '86 - Bratowa
Daihatsu Cuore '92 - Bo tak...
Jawa 350 '82, WSK 125 '75, WSK 125 '79, WSK 175 '78, Komar, Trike 125 ,
Ex. PF 126p, Buggy 650, SHL M11, WSK 175, wiele innych..


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 11, 2009 10:34 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Taka sport design tapicerka wystepowala w wersji przed i po 93r. wiec jest jak najbardziej ok.

Zmien zegary na oryginalne od 250D (obrotomierz do 6tys bez czerwonego pola) i speedometer do 200km/h. Nie wiem czy masz ASD (a jesli masz to musisz szukac takiego predkosciomierza z trojkacikiem posrodku (taki jak teraz masz).

Generalnie typowe zegary do 250D nie sa drogie i mysle, ze za100-150zl powinienes kupic caly zestaw.

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 11, 2009 11:44 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 23, 2008 10:43 pm
Posty: 411
Lokalizacja: Koło
Milosh pisze:
Generalnie typowe zegary do 250D nie sa drogie i mysle, ze za100-150zl powinienes kupic caly zestaw.
Ja płaciłem 180zł pół roku temu za komplet właśnie do 250D (razem z wyświetlaczem OUTSIDE TEMPERATURE INDICATION) [zlosnikz]

_________________
Sprzedam:
--------------------
Termometr KOMPLETNY W124 LINK
Radio Alpine CDE 111 R - stan perfekcyjnie idealny :]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 11, 2009 4:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Milosh pisze:
Nie wiem czy masz ASD (a jesli masz to musisz szukac takiego predkosciomierza z trojkacikiem posrodku (taki jak teraz masz).


ASD nie ma, a szkoda, bo czasami ciężko jest szybciej ruszyć na śniegu lub śliskiej nawierzchni.

Wracając do samej skrzyni to zaważyłem, że jak użyję kickdowna to ciągnie na 3 biegu do 110km/h i zmienia płynnie na 4 bieg, inaczej jest w przypadku gdy nie użyje kickdowna tylko wcisnę więcej gazu to wtedy zwiększają się obroty przed zmianą z 2 biegu na 3, z 3 na 4 praktycznie nie występuje, natomiast jak delikatnie przyśpieszam to zmiana biegów jest niewyczuwalna i 4 bieg załącza jak jest 40km/h, więc czy ten problem jest poważny, czy wymiana oleju i regulacja powinna pomóc?

Co do zegarów, oglądałem takie lecz bez OUTSIDE TEMPERATURE INDICATION, wg VINu powinien być, w tych zegarach co mam jest lecz nie wyświetla nic. Czy jeżeli zakupiłbym te zegary bez termometru, to czy jest możliwość przełożenia samego wyświetlacza temperatury z tych co mam do tego co nie mają? W czym leży przyczyna nie wyświetlania temperatury w obecnym liczniku?

Sprzedający zarzekał się, że ma przebieg 270.000km, wskazania ciśnienia są następujące: do 80*C - 3, 80*C - 2,5, powyżej 80*c po 40 kilometrowej trasie, poniżej 2, tak jakby 1,7 - czy może być?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 11, 2009 5:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 23, 2008 10:43 pm
Posty: 411
Lokalizacja: Koło
mr_simon pisze:
Czy jeżeli zakupiłbym te zegary bez termometru, to czy jest możliwość przełożenia samego wyświetlacza temperatury z tych co mam do tego co nie mają?
Oczywiście [zlosnikz]

mr_simon pisze:
W czym leży przyczyna nie wyświetlania temperatury w obecnym liczniku?
Nie masz podłączonego zasilania lub w ogóle żadnych przewodów.

_________________
Sprzedam:
--------------------
Termometr KOMPLETNY W124 LINK
Radio Alpine CDE 111 R - stan perfekcyjnie idealny :]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 11, 2009 5:49 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Trzeba by pomierzyć podciśnienie z vacum-pompy i układ regulacji podciśnienia do skrzynki.
Jeśli poślizg występuje tylko podczas jednej zmiany (2-3) i tylko w ograniczonym zakresie mocy silnika to raczej wypadało by skrzynkę dać do przeglądu.
Ale na początku sprawdzić cały układ podciśnienia.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 11, 2009 6:49 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
ukaniu pisze:
Jeśli poślizg występuje tylko podczas jednej zmiany (2-3) i tylko w ograniczonym zakresie mocy silnika to raczej wypadało by skrzynkę dać do przeglądu.


Dokladnie, bo moze to byc sterowanie, albo tarczki. <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
mr_simon pisze:
Sprzedający zarzekał się, że ma przebieg 270.000km, wskazania ciśnienia są następujące: do 80*C - 3, 80*C - 2,5, powyżej 80*c po 40 kilometrowej trasie, poniżej 2, tak jakby 1,7 - czy może być?


Opowiadal cos o tym strzale przodem? Blotniki i maska srednio spasowanego. Poducha pasazera tez byla zakladana (jest krzywa szpara). Do tego korozja pod maska (zamek), a wiec auto dlugo czekalo na naprawe. Ja na Twoim miejscu zaczalbym od geometrii, czy auto nie zostawia 4 sladow. Pozniej ew. skrzynia. Pryszcze w postacji szczegolow jak np. zegary i inne zostawilbym sobie na deser. Nie chce krakac, ale chyba nie masz szczescia do gwiazdy :-?

_________________
w123


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl