MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Problem z SEC-iem https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=38326 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | KacperŁódź [ sob sty 10, 2009 4:13 pm ] |
Tytuł: | Problem z SEC-iem |
Witam. Po długim oglądaniu forum stwierdziłem że jest godne zaufania. Mam mercedesa SEC 500 z 86 roku. Kupiłem go niedawno i mam problem. Mianowicie autko nie odpala na zimnym (trzeba mu podlewać paliwa ręcznie) po przeczytaniu paru tematów doszedłem do tego że brak w nim wtrysku startowego oraz regulatora obrotów (coś ala silniczek krokowy ale nim nie jest). Zakupiłem więc oba brakujące elementy. Teraz okazuje się że nie ma prądu na w/w częściach. Jednak podłączone "na krótko" działają (można odpalić auto nawet na mrozie) ale ma troszkę za wysokie obroty. Z ogólnych spostrzeżeń zauważyłem że nie mam też takiej puszki po prawej stronie komory silnika i że podciśnienie (lub coś innego ale wygląda jak podciśnienie) idące do niej jest zaślepione. Proszę o pomoc. Dodam jeszcze że autko oprócz problemów z paleniem ma też problemy ze "zbieraniem się" co jak na 5 litrowe V8 jest co najmniej dziwne |
Autor: | Mor [ sob sty 10, 2009 5:01 pm ] |
Tytuł: | |
KacperŁódź pisze: Z ogólnych spostrzeżeń zauważyłem że nie mam też takiej puszki po prawej stronie komory silnika i że podciśnienie (lub coś innego ale wygląda jak podciśnienie) idące do niej jest zaślepione. Możesz rozwinąć myśl. KacperŁódź pisze: brak w nim wtrysku startowego
Tzn, że po prostu nie było w ogóle wkręconego wtryskiwacza? A rurka z rozdzielacza zaślepiona? Co z wiązką elektryczną? |
Autor: | Stuwka [ sob sty 10, 2009 5:11 pm ] |
Tytuł: | |
zrob jakies zdjecia bo nie wiem o co chodzi tez mam seca to bym ci pomugl Mor dalej nie zrobilem z tym ogrzewaniem jak ma 90 stopni ladnie grzeje jak przygazuje do tak 3tys to zaczyna leciec zimnie powietrze ![]() |
Autor: | KacperŁódź [ sob sty 10, 2009 5:49 pm ] |
Tytuł: | |
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1231606055_C5410302_8.jpg to obrazek z allegro na czerwono zaznaczyłem miejsce gdzie powinna być ta puszka. a na zielono to czego nie miałem (to połączone to jeden i ten sam element tylko on jest zasłonięty przez kable) co do wiązki elektrycznej od wtrysku i regulatora biegu jałowego to miałem ją tylko nie miałem samych elementów |
Autor: | Mor [ sob sty 10, 2009 8:45 pm ] |
Tytuł: | |
Taaa. Masz jeszcze stary typ wtrysku K-jetronic. Akurat sterowaniem zimnym rozruchem w tym układzie nigdy się nie zajmowałem, także może ktoś bardziej kompetentny się wypowie, bo w KE jest zdecydowanie inaczej. <br>Dodano po 7 minutach.:<br> Stuwka pisze: Mor dalej nie zrobilem z tym ogrzewaniem jak ma 90 stopni ladnie grzeje jak przygazuje do tak 3tys to zaczyna leciec zimnie powietrze
Zobacz, czy nie masz zablokowanej tej elektrycznej pompki wspomagającej obieg. Jak mi stanęła, też miałem takie objawy, chyba ciecz "odbijała się" od łopatek stojącej pompy i nie szła na układ ogrzewania. Jak uruchomiłem pompkę (do czasu naprawy zrobiłem obejście) problem znikł. Działo się tak zawsze, jak samochód był już w środku podgrzany, tak że zawory się przymykały, co by się nie ugotować. Wtedy naraz zimne powietrze z nadmuchu i faktycznie wystarczyło się zatrzymać i zgasić auto (bardziej chodziło o wyłączenie zasilania z elektronicznego sterownika temperatury). Możesz to łatwo sprawdzić, jak zacznie Ci się tak dziać nie gaś auta, ale ściągnij wtyczkę z elektrozaworów - powinny się całkiem otworzyć i wróci ogrzewanie. Nakombinowałem się z tym ogrzewaniem, żeby działało poprawnie, w sumie z oryginalnego układu nie wymieniłem pompki (naprawiłem) i tego elektronicznego sterownika. Reszta była już na wykończeniu. Teraz działa sprawniej niż w E320. |
Autor: | zegarek [ sob sty 10, 2009 9:04 pm ] |
Tytuł: | |
Mor Nie wiem czym się sugerowałeś, ale kolega dał zdjęcie jakiegoś innego auta z allegro. W 86 roku już nie wstawiali k-jet'ów do SEC. K-jet skończył się na pierwszej serii. |
Autor: | KacperŁódź [ sob sty 10, 2009 9:11 pm ] |
Tytuł: | |
no własnie fotka jest z allegro a ja mam '86 z oryginalnym silnikiem i u mnie faktycznie ten zestaw wygląda troszkę inaczej. ale ogółem chodzi mi o ukazanie części. Jak tylko mój SEC wróci z wymiany zawieszenia to postaram się zrobić foty. Aha i ogółem doszedłem do tego że nie am prądu na wspomaganiu wtrysku bo nie ma przekaźnika. może ktoś powiedzieć co to za przekaźnik (oznaczenie i umiejscowienie) |
Autor: | Marcin1981 [ sob sty 10, 2009 11:17 pm ] |
Tytuł: | |
Przekaźnik to chyba jest ten taki srebrny z klapką i bezpiecznikiem. Znajdziesz go przy ścianie grodziowej w komorze silnika. |
Autor: | KacperŁódź [ ndz sty 11, 2009 9:23 pm ] |
Tytuł: | |
no dobra ale jak myślicie czy naprawa wspomagania wtrysku usunie problem z "zamulaniem" ? |
Autor: | Mor [ pn sty 12, 2009 11:28 am ] |
Tytuł: | |
zegarek pisze: Mor Nie wiem czym się sugerowałeś, ale kolega dał zdjęcie jakiegoś innego auta z allegro. W 86 roku już nie wstawiali k-jet'ów do SEC. K-jet skończył się na pierwszej serii.
Różne patenty widziałem, a jak ktoś wstawia zdjęcie to moim zdaniem chodzi mu o to, co znaznacza. Przy KE za zimny rozruch odpowiadają inne elementy, więc takie zaznaczanie jest bez sensu. Zaworem zimnego rozruchu steruje tu przekaźnik czrny - ten sam co pompą paliwa i kick-downem. Może jest wstawiony jakiś inny od innego auta?! Nie mam pojęcia, co tam jest nagrzebane i trudno będzie to rozkminić przez neta. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |