MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Od czego ten czujnik?? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=38332 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | adasko [ sob sty 10, 2009 8:14 pm ] |
Tytuł: | Od czego ten czujnik?? |
Witam Niewiem od czego jest ten czujnik , znajduje sie on na gorze glowicy obok czujnika temperatury ,wystaja z niego dwa "dziobki" na ktore nalozone sa dwa cieniutkie przewody podcisnieniowe ktore schodza gdzies pod kolektor dolotowy. Od czego jest ten czujnik?? Bo u mnie jeden z tych dziobkow jest ulamany i te przewody poprostu sa zmostkowane ze saba (omijaja czujnik), ma to jakis wplyw na prace silnika?? spalanie??? Silnik to 2.3 m102 Pozdrawiam |
Autor: | Gerri [ sob sty 10, 2009 8:21 pm ] |
Tytuł: | |
Jedyny podobny czujnik (a właściwie zaworek) który mi się kojarzy w tym silniku służy do obsługi układu pochłaniania par paliwa. |
Autor: | adasko [ sob sty 10, 2009 8:32 pm ] |
Tytuł: | |
aha , a ma to jakis negatywny wplyw jezeli ten zaworek jest ominiety a przewody sa poprostu polaczone ze soba?? |
Autor: | Mor [ sob sty 10, 2009 8:32 pm ] |
Tytuł: | |
Taki zaworek steruje również EGR. |
Autor: | adasko [ sob sty 10, 2009 9:02 pm ] |
Tytuł: | |
no dobra dobra ale mi chodzi jaki ma to wplyw na prace silnika i spalanie?? jaka to wogole dokladniej pelni funkcje?? |
Autor: | Gerri [ sob sty 10, 2009 9:45 pm ] |
Tytuł: | |
adasko pisze: aha , a ma to jakis negatywny wplyw jezeli ten zaworek jest ominiety a przewody sa poprostu polaczone ze soba??
Nie ma - cierpi tylko środowisko naturalne. |
Autor: | miles [ sob sty 10, 2009 9:59 pm ] |
Tytuł: | |
To jest termozawór do przełanczania zapłonu |
Autor: | Gerri [ ndz sty 11, 2009 11:39 am ] |
Tytuł: | Re: Od czego ten czujnik?? |
miles pisze: To jest termozawór do przełanczania zapłonu Ooo! - i ta odpowiedź podoba mi się nawet bardziej niż moja ![]() To zastosowanie zaworka jest bardziej popularne. <br>Dodano po 7 minutach.:<br> adasko pisze: Niewiem od czego jest ten czujnik , znajduje sie on na gorze glowicy obok czujnika temperatury ,wystaja z niego dwa "dziobki" na ktore nalozone sa dwa cieniutkie przewody podcisnieniowe ktore schodza gdzies pod kolektor dolotowy.
To chyba nie jest taka straszna filozofia prześledzić bieg tych przewodów (tym bardziej, że zazwyczaj są kolorowe) Przecież to nie jest jakiś wypasiony silnik z dziesiątkami podciśnień, czujników i zaworów... |
Autor: | adasko [ ndz sty 11, 2009 2:07 pm ] |
Tytuł: | |
no akurat u mnie sa one jednakowego koloru , ale czy ma to negatywny wplyw jezeli ten zaworek jest pominiety?? albo czy moze ktos napisac na czym polega ta regulacja zapłonu?? |
Autor: | ukaniu [ ndz sty 11, 2009 5:12 pm ] |
Tytuł: | |
Podciśnienie do układu zapłonowego (EZL) idzie bez jakichkolwiek zaworków. Zmiana map od temperatury jest uzależniona od czujnika elektrycznego wkręconego w głowicę. Zaworki podciśnieniowe służa ekologii (pochłanianie par paliwa, EGR itp.) Tutaj schemat pochłaniania par paliwa: ![]() |
Autor: | Gerri [ ndz sty 11, 2009 7:05 pm ] |
Tytuł: | |
Zajrzałem do niezastąpionego EPC naszych przyjaciół. Wbiłem 124.023 i pojawił się taki obrazek. W opisie zawór "101" to THERMOVALVE, OPENING AT 70 DEGREES, AT CYLINDER HEAD, IGNITION CONTROL ![]() |
Autor: | ukaniu [ ndz sty 11, 2009 7:14 pm ] |
Tytuł: | |
Przy zapłonie EZL nie spotkałem się ani na żywo ani w dancyh technicznych z zaworkami w układzie podciśnienień do regulacji wyprzedzenia. Tam jest ten jeden nieszczęsny termistorek i on załatwia sprawę. Nie wykluczam jednak, że być może coś o czym nie wiem. Inaczej się ma sprawa w przypadku zapłonu Tranzystorowego - wtedy jest do podciśnienia za pomocą zaworka wprowadzana korekcja w fazie nagrzewania. Z uwagi na to, że jest to nie często spotykane w żyjących 124 to pominąłem. ![]() |
Autor: | Gerri [ ndz sty 11, 2009 9:48 pm ] |
Tytuł: | |
Właśnie o tym myślałem. Ale możemy sobie tak gdybać - dane auta i tak są niewystarczające... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |