MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Pali bepziecznik od wentylatora chłodnicy. POMOCY!! https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=38389 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | bobasspr [ pn sty 12, 2009 10:11 pm ] |
Tytuł: | Pali bepziecznik od wentylatora chłodnicy. POMOCY!! |
Panowie kolejny problem. Podczas stania w malym korku, troche mi skoczyła temperatura i przepaliło mi bezpiecznik (8A), zdechł wentylator chłodnicy, obrotek i termometr. Myślę sobie "no cóż, zdarza się" wymieniłem na nowy, ale okazało się, że spaliłem przez kilka minut 3 bezpieczniki!! WOW. Nigdy nie miałem problemu z tym, włożyłem na chwile bez. 16A, wentylator się załączył ale nie mogę stosować 16A zamiast 8A Proszę pomocy, od czego zacząć szukać?? Jaka może być przyczyna. |
Autor: | leopold [ wt sty 13, 2009 7:53 am ] |
Tytuł: | |
Witam, masz najzwyczajniejsze w świecie zwarcie w instalacji (najprawdopodobniej uszkodzony jakiś element, być może silnik wentylatora). Osoba z jakim-takim doświadczeniem technicznym powinna poradzić sobie z diagnozą w 5 minut stosując jakikolwiek miernik uniwersalny (najpierw stwierdzenie który obwód, potem który element obwodu). Sądząc jednak po "tonie" pytania - raczej radzę pojechać do elektryka samochodowego. Wyrazy uznania za odrzucenie rozwiązania problemu w postaci gwoździa zamiast bezpiecznika ![]() Pozdrawia uprzejmie Leopold |
Autor: | Gerri [ wt sty 13, 2009 8:31 am ] |
Tytuł: | |
Skoro stało się to przy wzroście temperatury to raczej winien jest czujnik załączający wentylator. Dosyć często się zdarza że zwierają do masy w momencie osiągnięcia temperatury załączani. |
Autor: | bobasspr [ wt sty 13, 2009 9:45 am ] |
Tytuł: | |
Czujnik został niedawno wymieniony bo stary nie załączał wentylatora. Kolego gerri proszę napisz mi jak można zdiagnozować ten "nowy" czujnik?? Laikiem nie jestem ale tutaj jest czujnik, w beczce wiskoza a w maluchu pasek klinowy:) Nie chce po prostu popalić instalacji. Dodam iż na 16A bezpieczniku wszystko trybi ale faktem jest że to tak pracować NIE MOŻE. |
Autor: | marcinMB123200D [ wt sty 13, 2009 7:20 pm ] |
Tytuł: | |
Coś mi się wydaje że czujnik jest od tego aby zwierać przewód ujemny wentylatora do masy więc jak się zepsuje to albo cały czas działa albo nie. Więc czujnik bym zostawił w spokoju. Proponuję przeczyścić wszystkie styki od wentylatora, czujnika bezpiecznika, może pomoże . Szczególnie przewód masowy od czujnika. Tam przeważnie jest problem , coś zaśniedzieje. Pozdrawiam <br>Dodano po 3 minutach.:<br> Nie musi to być zwarcie jak instalacja ma za duży opór to płynie większy prąd i się grzeje no i w końcu przepala bezpiecznik. |
Autor: | Gerri [ wt sty 13, 2009 8:11 pm ] |
Tytuł: | |
marcinMB123200D pisze: Coś mi się wydaje że czujnik jest od tego aby zwierać przewód ujemny wentylatora do masy więc jak się zepsuje to albo cały czas działa albo nie. Więc czujnik bym zostawił w spokoju.. Mylisz się Kolego. Sosowane są w tym modelu dwa rozwiązania: w pierwszym (jak opisałeś) prąd przechodzi przez cewkę wentylatora i przez jednopinowy czujnik jest zwierany do masy. W drugim, popularniejszym rozwiązaniu pierwszy po drodze od bezpiecznika jest dwupinowy czujnik, a następnie cewka wentylatora połączona jednym końcem z masą. To właśnie w tym układzie awaria czujnika może powodować zwieranie prądu do masy. marcinMB123200D pisze: Proponuję przeczyścić wszystkie styki od wentylatora, czujnika bezpiecznika, może pomoże . Szczególnie przewód masowy od czujnika. Tam przeważnie jest problem , coś zaśniedzieje.. O ile wiem z doświadczenia, to czyszczenie styków POPRAWIA przepływ prądu (czyli w przypadku zwarcia prąd będzie jeszcze większy) To jest rada w stylu: "jak nie pomoże - to na pewno nie zaszkodzi"... marcinMB123200D pisze: jak instalacja ma za duży opór to płynie większy prąd . Wydaje mi się, że w szkole podstawowej uczyli, że jak opór rośnie - to prąd maleje... Czyżbym się mylił?? Pzdr. <br>Dodano po 7 minutach.:<br> bobasspr pisze: Kolego gerri proszę napisz mi jak można zdiagnozować ten "nowy" czujnik??
Jeżeli masz czujnik z jedną końcówką, to zewrzyj prowadzący do niego kabel bezpośrednio do masy (bez pośrednictwa czujnika, oczywiście po włączeniu zapłonu) Jeżeli masz czujnik z dwoma bolcami - to zdejmij wtyczkę i po włączeniu zapłonu zewrzyj drutem oba otworki wtyczki ze sobą (również bez pośrednictwa czujnika) Powinno się w obu wypadkach załączyć (słychać "klik") sprzęgło wentylatora. Tak wygląda sprawdzanie cewki wentylatora - ale nie jest jednak do końca miarodajne: czasami zwarcie pojawia się dopiero po wzroście temperatury. |
Autor: | bobasspr [ wt sty 13, 2009 10:52 pm ] |
Tytuł: | |
Tak, zgadza sie mam czujnik z dwoma pinami, zrobiłem dzisiaj "małe obejście" tego ponieważ chyba wszyscy wiemy jak groźne jest przegrzanie. Wentylator NAPEWNO ma sprawny elektromagnes, jak go zmostkuje na WYŁĄCZONYM zapłonie to się "blokuje" i chodzi cały czas, natomiast ten bezpiecznik wywala dopiero jak podepnę kostkę do czujnika. Czy ta czujka powinna zwierać do masy czy tylko te dwa przewody?? Nie mam jak sprawdzić starego czujnika bo go wywaliłem... P.S. Cytuj: Wydaje mi się, że w szkole podstawowej uczyli, że jak opór rośnie - to prąd maleje... Czyżbym się mylił?? Święte słowa. ![]() |
Autor: | Gerri [ śr sty 14, 2009 8:53 am ] |
Tytuł: | |
bobasspr pisze: jak go zmostkuje na WYŁĄCZONYM zapłonie to się "blokuje" i chodzi cały czas, . Ma blokować na WŁĄCZONYM!! bobasspr pisze: Czy ta czujka powinna zwierać do masy czy tylko te dwa przewody??
Zwiera TYLKO te dwa przewody ze sobą. Zdarzają się przypadki, że nowe czujniki są uszkodzone. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |