MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Nieprawidłowa praca skrzyni biegów
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=38570
Strona 1 z 1

Autor:  pszemoll [ wt sty 20, 2009 11:37 pm ]
Tytuł:  Nieprawidłowa praca skrzyni biegów

Witam... po raz pierwszy na forum. Niedawno nabylem w126 260SE z89-go. Przed paroma dniami pojawilo sie u mnie 2 forumowiczow z mojego miasta w celu oceny samochodu, jesli to czytaja to pozdrawiam. Tak wiec jest jeden powazny problem, samochod bez wzgledu na to czy jest w trybie E czy S zmienia biegi przy 2000 obr oraz nie reaguje n kicka, wiec ciezko nim wyprzedzic nawet stargo malucha. Przekroczyc w.w. obroty pozwala jedynie bedac juz na najwyzszym biegu oraz w trybie 2 i 3. Co moze byc przyczyna?

Autor:  Kuzyn- [ śr sty 21, 2009 9:51 am ]
Tytuł: 

Witam.
Jakby ktoś mógł napisać od czego zacząć sprawdzanie tej przypadłości? Gdzieś jest jakaś linka od pedału gazu do skrzyni, czy przełączaniem biegów steruje jakaś hydraulika?
Tryby 2, 3 i R, działają bardzo dobrze.
Dając na D, niezależnie od głębokości wciśnięcia pedału gazu, auto zmienia bieg na wyższy przy 2000obr.
Którędy dojrzeć ową linkę od kick downa? Czy jeżeli ona będzie źle napięta to i przycisk pod pedałem gazu nie będzie działał?
Proszę o szybką odpowiedź bo dziś chcemy to pooglądać i pocieszyć się trochę jazdą ;)

Autor:  bary123ce [ śr sty 21, 2009 12:31 pm ]
Tytuł: 

Poszukajcie koledzy na forum zasadę działania kick-down'u, w jednym temacie jest opisane jak zdiagnozować co padło. ogólnie to linka która idzie do skrzyni jest połączona z mechanizmem dodawania gazu przy silniku, należy ją bardziej naciągać jeśli chcemy żeby ciągnął na poszczególnych biegach do wyższych obrotów. Przycisk kick-down połączony jest z przekaźnikiem do kick-down'u. Przekaźnik powinien znajdować się za akumulatorem.

Autor:  Kuzyn- [ śr sty 21, 2009 5:27 pm ]
Tytuł: 

Linka była zerwana. Na próbę połączyliśmy ją śrubką, tak żeby się naciągała. Auto zaczęło jeździć. Nie było czasu ani dostatecznie długiego odcinka żeby sprawdzić czy wszytko łącznie z przyciskiem jest ok ale główna przyczyna jest już znana. Ma ktoś może odpowiednią linkę na sprzedaż?

Jest jeszcze problemik z nierówną pracą silnika. Świece i kopułka nowe. Przewody zapłonowe spryskiwane mgiełką wody nie iskrzą. Palec rozdzielacza w bdb stanie, nie wymienialiśmy.

Jak silnik ma sterowane wolne obroty? Ma jakiś silniczek krokowy czy inaczej to jest rozwiązane? Po wrzuceniu biegu, czuć wyraźny spadek obrotów o ok 150.

Autor:  Janfocus [ śr sty 21, 2009 8:55 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Jest jeszcze problemik z nierówną pracą silnika

na to może być kilka przyczyn, zobaczcie na złączu diagnostycznym czy mieszanka w KE jest prawidłowa (nie za uboga), czy sonda L steruje KE, dodatkowo problem nierównych może wynikać z nieszczelnego dolotu (pęknięta, sparciała guma lub jakiś węzyk -czy ekonomizer na wolnych opiera się o ogranicznik?), kolejna rzecz fajki na świecach -dobrze zmierzyć rezystancję, kolejna sprawa czy nie leje któryś wtrysk, a potem to już wałek rozrządu... [zlosnik]

spadek obrotów po wrzuceniu D to norma.

Autor:  moonracer [ czw sty 22, 2009 7:39 am ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
a potem to już wałek rozrządu...

a po drodze nastawnik wolnych obrotów

Autor:  pszemoll [ sob sty 24, 2009 6:24 pm ]
Tytuł: 

Dzieki bardzo za podpowiedzi, niestety z powodu wyjazdu dalsza czesc walki z usterkami nie wczesniej niz za pare tygodni. Pozdrawiam.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/