MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 07, 2025 9:48 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sty 20, 2009 11:37 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw gru 04, 2008 3:12 am
Posty: 44
Lokalizacja: Gliwice
Witam... po raz pierwszy na forum. Niedawno nabylem w126 260SE z89-go. Przed paroma dniami pojawilo sie u mnie 2 forumowiczow z mojego miasta w celu oceny samochodu, jesli to czytaja to pozdrawiam. Tak wiec jest jeden powazny problem, samochod bez wzgledu na to czy jest w trybie E czy S zmienia biegi przy 2000 obr oraz nie reaguje n kicka, wiec ciezko nim wyprzedzic nawet stargo malucha. Przekroczyc w.w. obroty pozwala jedynie bedac juz na najwyzszym biegu oraz w trybie 2 i 3. Co moze byc przyczyna?

_________________
W126 260SE 1989


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 21, 2009 9:51 am 
Offline
nowy

Rejestracja: wt sty 20, 2009 11:55 pm
Posty: 2
Witam.
Jakby ktoś mógł napisać od czego zacząć sprawdzanie tej przypadłości? Gdzieś jest jakaś linka od pedału gazu do skrzyni, czy przełączaniem biegów steruje jakaś hydraulika?
Tryby 2, 3 i R, działają bardzo dobrze.
Dając na D, niezależnie od głębokości wciśnięcia pedału gazu, auto zmienia bieg na wyższy przy 2000obr.
Którędy dojrzeć ową linkę od kick downa? Czy jeżeli ona będzie źle napięta to i przycisk pod pedałem gazu nie będzie działał?
Proszę o szybką odpowiedź bo dziś chcemy to pooglądać i pocieszyć się trochę jazdą ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 21, 2009 12:31 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Poszukajcie koledzy na forum zasadę działania kick-down'u, w jednym temacie jest opisane jak zdiagnozować co padło. ogólnie to linka która idzie do skrzyni jest połączona z mechanizmem dodawania gazu przy silniku, należy ją bardziej naciągać jeśli chcemy żeby ciągnął na poszczególnych biegach do wyższych obrotów. Przycisk kick-down połączony jest z przekaźnikiem do kick-down'u. Przekaźnik powinien znajdować się za akumulatorem.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 21, 2009 5:27 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt sty 20, 2009 11:55 pm
Posty: 2
Linka była zerwana. Na próbę połączyliśmy ją śrubką, tak żeby się naciągała. Auto zaczęło jeździć. Nie było czasu ani dostatecznie długiego odcinka żeby sprawdzić czy wszytko łącznie z przyciskiem jest ok ale główna przyczyna jest już znana. Ma ktoś może odpowiednią linkę na sprzedaż?

Jest jeszcze problemik z nierówną pracą silnika. Świece i kopułka nowe. Przewody zapłonowe spryskiwane mgiełką wody nie iskrzą. Palec rozdzielacza w bdb stanie, nie wymienialiśmy.

Jak silnik ma sterowane wolne obroty? Ma jakiś silniczek krokowy czy inaczej to jest rozwiązane? Po wrzuceniu biegu, czuć wyraźny spadek obrotów o ok 150.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 21, 2009 8:55 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Cytuj:
Jest jeszcze problemik z nierówną pracą silnika

na to może być kilka przyczyn, zobaczcie na złączu diagnostycznym czy mieszanka w KE jest prawidłowa (nie za uboga), czy sonda L steruje KE, dodatkowo problem nierównych może wynikać z nieszczelnego dolotu (pęknięta, sparciała guma lub jakiś węzyk -czy ekonomizer na wolnych opiera się o ogranicznik?), kolejna rzecz fajki na świecach -dobrze zmierzyć rezystancję, kolejna sprawa czy nie leje któryś wtrysk, a potem to już wałek rozrządu... [zlosnik]

spadek obrotów po wrzuceniu D to norma.

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 22, 2009 7:39 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 01, 2007 8:49 pm
Posty: 198
Lokalizacja: kraków
Janfocus pisze:
a potem to już wałek rozrządu...

a po drodze nastawnik wolnych obrotów

_________________
w124/w210 poszukiwana
w140 CL 500 93' była
w126 300 SE 89' była
w126 260 SE 86' była
w123 230 E 81' była


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 24, 2009 6:24 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw gru 04, 2008 3:12 am
Posty: 44
Lokalizacja: Gliwice
Dzieki bardzo za podpowiedzi, niestety z powodu wyjazdu dalsza czesc walki z usterkami nie wczesniej niz za pare tygodni. Pozdrawiam.

_________________
W126 260SE 1989


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl