MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Skrzypi na hamulcu postojowym
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=38679
Strona 1 z 1

Autor:  Szumek [ ndz sty 25, 2009 11:54 pm ]
Tytuł:  Skrzypi na hamulcu postojowym

Witam.

Może ktoś miał już podobną sytuację...

Mianowicie, gdy użyję hamulca postojowego, to skrzypi coś w okolicach lewego tylnego koła, gdy się dociska zawieszenie (tzn. wsiada/wysiada, wyjmuje/wkłada coś z/do bagażnika, itp.). Nic nie skrzypi w przypadku nieużywania hamulca postojowego (czyli sama skrzynia na P).

Będę wdzięczny za ew. wskazówki, gdzie poszukiwać przyczyny. :)

Autor:  Janfocus [ pn sty 26, 2009 11:06 am ]
Tytuł: 

tak czy siak trzeba rozebrać, może skończyła sie okładzina, albo masz tam jakieś pęknięcie...

Autor:  bilbo [ pn sty 26, 2009 12:19 pm ]
Tytuł: 

wygląda na zuzyte tarcze lub klocki

Autor:  Janfocus [ pn sty 26, 2009 12:33 pm ]
Tytuł: 

bilbo pisze:
wygląda na zuzyte tarcze lub klocki

tarcza i klocki nie współpracują z ręcznym -jak to było w duzym fiacie [zlosnikz]

ręczny jest w bębnie utworzonym z walcowej cześci tarczy i szczęk...

Autor:  Szumek [ pn sty 26, 2009 12:35 pm ]
Tytuł: 

Czyli trzeba rozebrać tarczobęben?
Dużo z tym roboty? Jest dobry dostęp?

Dziękuję za pomoc. :)

Autor:  Janfocus [ pn sty 26, 2009 12:55 pm ]
Tytuł: 

dostęp nie problem, ale bywa gorzej z ruszeniem śrub, poza tym ja się w MB do tarcz nie dotykam, bo trzeba ruszyć łożysko, a jak się potem skręci źle, to będzie po nim...

Autor:  azamat [ pn sty 26, 2009 1:16 pm ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
dostęp nie problem, ale bywa gorzej z ruszeniem śrub, poza tym ja się w MB do tarcz nie dotykam, bo trzeba ruszyć łożysko, a jak się potem skręci źle, to będzie po nim...


Z tyłu? Eeeee, coś ściemniasz ;)
Z tyłu łożyska nie wyjmujesz, okręcasz zacisk, bierzesz jakiś delikatny gumowy argument i tarcza spada( edit: może być i tak, że szczęki będą trzymać tarczę - wtedy nie zdejmuj tarczy na chama, tylko śrubą regulacyjną skręć ręczny, bo tarcza może być wyżłobiona w środku. A nie na chama, bo ***)
Z przodu też jest łatwo, bo jest tylko jedno łożysko, nic nie trzeba napierdzielać.

To trzeszczenie, to pewnie zużyte okładziny - zdejmij koło, odkręć zacisk i zobacz co tam się dzieje. Może wystarczy podregulować ręczny bo słabo trzyma, nawet jak zapniesz ręczny do końca.
Jak zaczniesz grzebać w ręcznym to uważaj na sprężynki *** i miej kilka w zapasie - to jest zemsta konstruktora.

Autor:  bilbo [ pn sty 26, 2009 1:27 pm ]
Tytuł: 

Szumek
szukałem na forum, ale nie znalazlem schematu czy zdjęć, może ktoś uzyczy :)

Autor:  Szumek [ pn sty 26, 2009 1:32 pm ]
Tytuł: 

Dzięki Panowie, już jakoś sobie poradzę. :)

Pojadę do znajomego do warsztatu, beczki się jeszcze przewijają czasami do naprawy, a to w zasadzie taka sama zawiecha z tyłu, wiec powinien mi podpowiedzieć, co i jak. :)

Oczywiście punkciki za pomoc rozdałem. :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/