MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Skrzypi na hamulcu postojowym https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=38679 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Szumek [ ndz sty 25, 2009 11:54 pm ] |
Tytuł: | Skrzypi na hamulcu postojowym |
Witam. Może ktoś miał już podobną sytuację... Mianowicie, gdy użyję hamulca postojowego, to skrzypi coś w okolicach lewego tylnego koła, gdy się dociska zawieszenie (tzn. wsiada/wysiada, wyjmuje/wkłada coś z/do bagażnika, itp.). Nic nie skrzypi w przypadku nieużywania hamulca postojowego (czyli sama skrzynia na P). Będę wdzięczny za ew. wskazówki, gdzie poszukiwać przyczyny. ![]() |
Autor: | Janfocus [ pn sty 26, 2009 11:06 am ] |
Tytuł: | |
tak czy siak trzeba rozebrać, może skończyła sie okładzina, albo masz tam jakieś pęknięcie... |
Autor: | bilbo [ pn sty 26, 2009 12:19 pm ] |
Tytuł: | |
wygląda na zuzyte tarcze lub klocki |
Autor: | Janfocus [ pn sty 26, 2009 12:33 pm ] |
Tytuł: | |
bilbo pisze: wygląda na zuzyte tarcze lub klocki
tarcza i klocki nie współpracują z ręcznym -jak to było w duzym fiacie ![]() ręczny jest w bębnie utworzonym z walcowej cześci tarczy i szczęk... |
Autor: | Szumek [ pn sty 26, 2009 12:35 pm ] |
Tytuł: | |
Czyli trzeba rozebrać tarczobęben? Dużo z tym roboty? Jest dobry dostęp? Dziękuję za pomoc. ![]() |
Autor: | Janfocus [ pn sty 26, 2009 12:55 pm ] |
Tytuł: | |
dostęp nie problem, ale bywa gorzej z ruszeniem śrub, poza tym ja się w MB do tarcz nie dotykam, bo trzeba ruszyć łożysko, a jak się potem skręci źle, to będzie po nim... |
Autor: | azamat [ pn sty 26, 2009 1:16 pm ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: dostęp nie problem, ale bywa gorzej z ruszeniem śrub, poza tym ja się w MB do tarcz nie dotykam, bo trzeba ruszyć łożysko, a jak się potem skręci źle, to będzie po nim...
Z tyłu? Eeeee, coś ściemniasz ![]() Z tyłu łożyska nie wyjmujesz, okręcasz zacisk, bierzesz jakiś delikatny gumowy argument i tarcza spada( edit: może być i tak, że szczęki będą trzymać tarczę - wtedy nie zdejmuj tarczy na chama, tylko śrubą regulacyjną skręć ręczny, bo tarcza może być wyżłobiona w środku. A nie na chama, bo ***) Z przodu też jest łatwo, bo jest tylko jedno łożysko, nic nie trzeba napierdzielać. To trzeszczenie, to pewnie zużyte okładziny - zdejmij koło, odkręć zacisk i zobacz co tam się dzieje. Może wystarczy podregulować ręczny bo słabo trzyma, nawet jak zapniesz ręczny do końca. Jak zaczniesz grzebać w ręcznym to uważaj na sprężynki *** i miej kilka w zapasie - to jest zemsta konstruktora. |
Autor: | bilbo [ pn sty 26, 2009 1:27 pm ] |
Tytuł: | |
Szumek szukałem na forum, ale nie znalazlem schematu czy zdjęć, może ktoś uzyczy ![]() |
Autor: | Szumek [ pn sty 26, 2009 1:32 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki Panowie, już jakoś sobie poradzę. ![]() Pojadę do znajomego do warsztatu, beczki się jeszcze przewijają czasami do naprawy, a to w zasadzie taka sama zawiecha z tyłu, wiec powinien mi podpowiedzieć, co i jak. ![]() Oczywiście punkciki za pomoc rozdałem. ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |