MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

przekazniki - raz na zawsze :)
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=38728
Strona 1 z 1

Autor:  lysy2 [ śr sty 28, 2009 7:55 am ]
Tytuł:  przekazniki - raz na zawsze :)

niech mi ktoś dopisze do czego służą pozostałe
jest to W124 220E, ale podejrzewam, że inne mają podobnie :)
Obrazek

1. światła - siedzi tam mikroprocesor (nie ma styków jako takich)
2,3,4 - (3 w 1) - wycieraczki (?), grzanie szyby (?) i kierunki (nr 3)
5 - ?
6 - ?
7 - ?
8 (na fotce brak bezpiecznika 40A) - ?

Autor:  beet [ śr sty 28, 2009 10:50 am ]
Tytuł: 

Sprawdz poczte.

Autor:  lysy2 [ śr sty 28, 2009 12:51 pm ]
Tytuł: 

dostalem - dzieki, ale cos mi sie nie zgadza
5 - power seat - nie mam i nie mialem grzanych ani ustawianych foteli
6 - aux. fan preresistor relay - co to?
7 - aux. fan relay - OK - wentylator klimy/wspomagania chlodzenia
8 - air injection - co to jest wtrysk powietrza ?

mam za to el. szyby i dach, a do tego przekaznik powinien byc "nad" tym zespolonym, a nie mam go (szyby chodza) :)

Autor:  beet [ śr sty 28, 2009 3:23 pm ]
Tytuł: 

Te dane sa z hamerykanskiej ksiazki, sporo wiecej wypasu bylo tam w standardzie, to i rola niektorych przekaznikow moze sie roznic.

Autor:  Gerri [ śr sty 28, 2009 7:28 pm ]
Tytuł: 

lysy2 pisze:
6 - aux. fan preresistor relay - co to?
7 - aux. fan relay - OK - wentylator klimy/wspomagania chlodzenia
8 - air injection - co to jest wtrysk powietrza ?


Mogę się odnieść tylko merytorycznie do tego, co jest opisane powyżej - mój opis przekaźników zaginął w pomroce dziejów... [zlosnik]

Otóż wentylator przed chłodnicą ma dwie prędkości: większa po bezpośrednim podaniu 12 v, i mniejsza (zasilanie następuje poprzez porcelanowy opornik za reflektorem). Dlatego są dwa przekaźniki.

Odnośnie "air injection": w motorach 111 jest podgrzewanie kolektora ssącego. Pewnie o to chodzi.

Autor:  lysy2 [ czw sty 29, 2009 7:36 am ]
Tytuł: 

hmmm
u mnie tego podgrzewania nigdzie nie zauwazylem
nie widzialem zadnego kabla jak demontowalem przepustnice - poprostu zwykly kolektor

ma moze ktos opis tych przekaznikow i innego jeszcze zrodla?

Autor:  lysy2 [ pn lut 02, 2009 8:23 am ]
Tytuł: 

up

Autor:  Mor [ pn lut 02, 2009 9:29 am ]
Tytuł: 

lysy2 pisze:
nie widzialem zadnego kabla jak demontowalem przepustnice - poprostu zwykly kolektor

To podgrzewanie to taka metalowa listwa między kolektorem ssącym a głowicą. Jest do niej od dołu podłączony 1 przewód (masa z silnika). Co do przekaźników, to WIS jest jakiś zryty co do w124. Do w126, w201 i innych jest bez problemu, a do w124 ciężko znaleźć.

Autor:  mMm2 [ ndz lis 08, 2009 7:06 pm ]
Tytuł: 

no to moze teraz druga strona samochodu? (tak raz na zawsze)

Co jest przekaznikiem pompy paliwa dla KE-jet a co dla HFM? Bo zrodla internetowe podaja raz zielony przekaznik z bezpiecznikiem, innym razem czarny duzy z oznaczeniem "6-zyl kickdown". Ten duzy czarny ma byc obok przekaznika klimatyzacji, a w moim przypadku nie jest. Zielony z bezpiecznikiem jest obok klimatyzacji.

Poza tym do czego jest to gniazdo oznaczone znakiem zapytania?

E280T '93 RHD
Obrazek



A tu poniżej w ogóle gniazdo nie jest zamontowane.

E320C '93 RHD
Obrazek

Oba sa na LPG Prins. Czy ta instalacja gazowa zastępuje jakieś przekaźniki swoją własną elektroniką?

Autor:  Gerri [ ndz lis 08, 2009 7:21 pm ]
Tytuł: 

Zielony z bezpiecznikiem jest dla HFM
Czarny dla starego wtrysku. "Kickdown" oznacza, że jest to przekaźnik "2 w 1" i ma wewnątrz zintegrowany sterownik kick-downu dla skrzyni automatycznej.
Puste gniazdo wygląda, jakby tam brakowało sterownika z ASD

Autor:  mMm2 [ ndz lis 08, 2009 7:27 pm ]
Tytuł: 

gerri pisze:
Puste gniazdo wygląda, jakby tam brakowało sterownika z ASD

Zaden z nich nie ma ASD więc to się może zgadzać [ok]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/