MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
przekazniki - raz na zawsze :) https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=38728 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | lysy2 [ śr sty 28, 2009 7:55 am ] |
Tytuł: | przekazniki - raz na zawsze :) |
niech mi ktoś dopisze do czego służą pozostałe jest to W124 220E, ale podejrzewam, że inne mają podobnie ![]() ![]() 1. światła - siedzi tam mikroprocesor (nie ma styków jako takich) 2,3,4 - (3 w 1) - wycieraczki (?), grzanie szyby (?) i kierunki (nr 3) 5 - ? 6 - ? 7 - ? 8 (na fotce brak bezpiecznika 40A) - ? |
Autor: | beet [ śr sty 28, 2009 10:50 am ] |
Tytuł: | |
Sprawdz poczte. |
Autor: | lysy2 [ śr sty 28, 2009 12:51 pm ] |
Tytuł: | |
dostalem - dzieki, ale cos mi sie nie zgadza 5 - power seat - nie mam i nie mialem grzanych ani ustawianych foteli 6 - aux. fan preresistor relay - co to? 7 - aux. fan relay - OK - wentylator klimy/wspomagania chlodzenia 8 - air injection - co to jest wtrysk powietrza ? mam za to el. szyby i dach, a do tego przekaznik powinien byc "nad" tym zespolonym, a nie mam go (szyby chodza) ![]() |
Autor: | beet [ śr sty 28, 2009 3:23 pm ] |
Tytuł: | |
Te dane sa z hamerykanskiej ksiazki, sporo wiecej wypasu bylo tam w standardzie, to i rola niektorych przekaznikow moze sie roznic. |
Autor: | Gerri [ śr sty 28, 2009 7:28 pm ] |
Tytuł: | |
lysy2 pisze: 6 - aux. fan preresistor relay - co to?
7 - aux. fan relay - OK - wentylator klimy/wspomagania chlodzenia 8 - air injection - co to jest wtrysk powietrza ? Mogę się odnieść tylko merytorycznie do tego, co jest opisane powyżej - mój opis przekaźników zaginął w pomroce dziejów... ![]() Otóż wentylator przed chłodnicą ma dwie prędkości: większa po bezpośrednim podaniu 12 v, i mniejsza (zasilanie następuje poprzez porcelanowy opornik za reflektorem). Dlatego są dwa przekaźniki. Odnośnie "air injection": w motorach 111 jest podgrzewanie kolektora ssącego. Pewnie o to chodzi. |
Autor: | lysy2 [ czw sty 29, 2009 7:36 am ] |
Tytuł: | |
hmmm u mnie tego podgrzewania nigdzie nie zauwazylem nie widzialem zadnego kabla jak demontowalem przepustnice - poprostu zwykly kolektor ma moze ktos opis tych przekaznikow i innego jeszcze zrodla? |
Autor: | lysy2 [ pn lut 02, 2009 8:23 am ] |
Tytuł: | |
up |
Autor: | Mor [ pn lut 02, 2009 9:29 am ] |
Tytuł: | |
lysy2 pisze: nie widzialem zadnego kabla jak demontowalem przepustnice - poprostu zwykly kolektor
To podgrzewanie to taka metalowa listwa między kolektorem ssącym a głowicą. Jest do niej od dołu podłączony 1 przewód (masa z silnika). Co do przekaźników, to WIS jest jakiś zryty co do w124. Do w126, w201 i innych jest bez problemu, a do w124 ciężko znaleźć. |
Autor: | mMm2 [ ndz lis 08, 2009 7:06 pm ] |
Tytuł: | |
no to moze teraz druga strona samochodu? (tak raz na zawsze) Co jest przekaznikiem pompy paliwa dla KE-jet a co dla HFM? Bo zrodla internetowe podaja raz zielony przekaznik z bezpiecznikiem, innym razem czarny duzy z oznaczeniem "6-zyl kickdown". Ten duzy czarny ma byc obok przekaznika klimatyzacji, a w moim przypadku nie jest. Zielony z bezpiecznikiem jest obok klimatyzacji. Poza tym do czego jest to gniazdo oznaczone znakiem zapytania? E280T '93 RHD ![]() A tu poniżej w ogóle gniazdo nie jest zamontowane. E320C '93 RHD ![]() Oba sa na LPG Prins. Czy ta instalacja gazowa zastępuje jakieś przekaźniki swoją własną elektroniką? |
Autor: | Gerri [ ndz lis 08, 2009 7:21 pm ] |
Tytuł: | |
Zielony z bezpiecznikiem jest dla HFM Czarny dla starego wtrysku. "Kickdown" oznacza, że jest to przekaźnik "2 w 1" i ma wewnątrz zintegrowany sterownik kick-downu dla skrzyni automatycznej. Puste gniazdo wygląda, jakby tam brakowało sterownika z ASD |
Autor: | mMm2 [ ndz lis 08, 2009 7:27 pm ] |
Tytuł: | |
gerri pisze: Puste gniazdo wygląda, jakby tam brakowało sterownika z ASD
Zaden z nich nie ma ASD więc to się może zgadzać ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |