MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 9:19 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt sty 30, 2009 7:26 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr gru 31, 2008 1:27 pm
Posty: 20
Witam Serdecznie.
Zastanawia mnie jedna rzecz, byłem dzisiaj na ustawianiu zbieżności na przodzie, bo wiadomym jest, iż na tyle się nic nie ustawia w A-klasie, bo tam jest sztywno - belka, wahacz... W serwisie powiedzieli mi, że tylne koła wychodzą trochę poza tolerancję, która to niby winna sięgać co najwyżej coś 1 stopień, a w moim aucie jest to jakieś 2 stopnie. Powiedziano mi, że niby przez to mogą zdzierać się szybciej opony. Ja tam nie widzę jakiegoś szybszego ścierania, ale mam pytanie do Was, drodzy forumowicze.
Czym może być spowodowany ten większy przechył kół? Czy w ogóle ten przechył wychodzi poza normę? Może A-klasy tak po prostu mają, a w servo się nie znają? Wink A jeżeli znają się, i mają rację z tą tolerancją, to co mogłoby zniwelować ten niedobry pochył? Pewnie wymianka zawieszenia w tyle. xD

Jeszcze jedno, niedawno wymieniono końcówki drążków kierowniczych, stabilizatora, łącznik i bla bla bla. Po owej wymianie zaczęło coś piszczeć/trzeszczeć (na pewno nie jest to pukanie). Zastanawiam się czy może wystarczy nasmarować gumy?

Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 28, 2009 6:13 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr gru 31, 2008 1:27 pm
Posty: 20
Doczepię się pod swój temat aby nie rozpoczynać nowego. Byłem umówiony na zbieżność przedniej osi, koleś mi powiedział, że takowa nie może zostać wykonana w ich warsztacie, bo nie mają jakiejś rozpórki do ustawiania kątów nachylenia, a przynajmniej jest ona wymagana przy ustawianiu zbieżności w A-Klasie. Takie urządzenia pomiarowe mają warsztaty (i tutaj mi wymienił jeden oraz serwis Mercedesa). Ja do niego mówię: Panie, wykonywałem ostatnio zbieżność osi przedniej w jednym miejscu i nie było żadnego problemu, a Pan mi tu mówi o jakiejś rozpórce, bo bez niej, nie uda się dokładnie ustawić całej zbieżności? WTF? o_O -myślę sobie- I teraz pytanie do Was. Rzeczywiście do tego auta potrzeba jakieś niestworzone rzeczy przy ustawieniu geometrii kół przedniej osi, czy koleś wymigiwał mi się, bo po prostu nie mają przyrządzeń/aparatury do wykonywania kątów nachylenia? A dodam, że to nie jest garaż Zbyszka, a po prostu normalna stacja obsługi.

Bo na geometrię kół mają wpływ: kąt nachylenia kół, zwrotnicy, sworznia zwrotnicy i zbieżność kół. Może mu chodziło właśnie, że tylko są w stanie to ostatnie wykonać - zbieżność kół, a reszty nie? :\


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl