MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Zbieżność (geometria) w tyle A-klasy https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=38769 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | sir_ryszard [ pt sty 30, 2009 7:26 pm ] |
Tytuł: | Zbieżność (geometria) w tyle A-klasy |
Witam Serdecznie. Zastanawia mnie jedna rzecz, byłem dzisiaj na ustawianiu zbieżności na przodzie, bo wiadomym jest, iż na tyle się nic nie ustawia w A-klasie, bo tam jest sztywno - belka, wahacz... W serwisie powiedzieli mi, że tylne koła wychodzą trochę poza tolerancję, która to niby winna sięgać co najwyżej coś 1 stopień, a w moim aucie jest to jakieś 2 stopnie. Powiedziano mi, że niby przez to mogą zdzierać się szybciej opony. Ja tam nie widzę jakiegoś szybszego ścierania, ale mam pytanie do Was, drodzy forumowicze. Czym może być spowodowany ten większy przechył kół? Czy w ogóle ten przechył wychodzi poza normę? Może A-klasy tak po prostu mają, a w servo się nie znają? Wink A jeżeli znają się, i mają rację z tą tolerancją, to co mogłoby zniwelować ten niedobry pochył? Pewnie wymianka zawieszenia w tyle. xD Jeszcze jedno, niedawno wymieniono końcówki drążków kierowniczych, stabilizatora, łącznik i bla bla bla. Po owej wymianie zaczęło coś piszczeć/trzeszczeć (na pewno nie jest to pukanie). Zastanawiam się czy może wystarczy nasmarować gumy? Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam. |
Autor: | sir_ryszard [ sob mar 28, 2009 6:13 am ] |
Tytuł: | |
Doczepię się pod swój temat aby nie rozpoczynać nowego. Byłem umówiony na zbieżność przedniej osi, koleś mi powiedział, że takowa nie może zostać wykonana w ich warsztacie, bo nie mają jakiejś rozpórki do ustawiania kątów nachylenia, a przynajmniej jest ona wymagana przy ustawianiu zbieżności w A-Klasie. Takie urządzenia pomiarowe mają warsztaty (i tutaj mi wymienił jeden oraz serwis Mercedesa). Ja do niego mówię: Panie, wykonywałem ostatnio zbieżność osi przedniej w jednym miejscu i nie było żadnego problemu, a Pan mi tu mówi o jakiejś rozpórce, bo bez niej, nie uda się dokładnie ustawić całej zbieżności? WTF? o_O -myślę sobie- I teraz pytanie do Was. Rzeczywiście do tego auta potrzeba jakieś niestworzone rzeczy przy ustawieniu geometrii kół przedniej osi, czy koleś wymigiwał mi się, bo po prostu nie mają przyrządzeń/aparatury do wykonywania kątów nachylenia? A dodam, że to nie jest garaż Zbyszka, a po prostu normalna stacja obsługi. Bo na geometrię kół mają wpływ: kąt nachylenia kół, zwrotnicy, sworznia zwrotnicy i zbieżność kół. Może mu chodziło właśnie, że tylko są w stanie to ostatnie wykonać - zbieżność kół, a reszty nie? :\ |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |