MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 9:42 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt kwie 25, 2008 7:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
Witam kończy mi się łożysko przedniego koła powyżej 30 km/h głośno szumi.Jak je wymienić szybko i bezproblemowo,na parkingu.

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 25, 2008 10:19 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
odkręcasz koło, następnie zacisk, później zdejmujesz dekielek piasty, następnie ukazuje Ci sie nakrętka taka ze śrubką imbusową, odkrecasz śrubke a następnie nakrętke, zciągasz piaste z tarczą. wybijasz pierścienie( na chodniku tego raczej nie zrobisz jakieś imadło by sie przydało) czyscisz czop, oraz piaste ze starego smaru. Składasz w odwrotnej kolejności. Składając dociągnij łożysko do oporu a następnie pare razy delikatnie opukaj piaste młotkiem. Popuść nakrętke. dokręć imbus.

Potrzebne narzędzia:
klucz 18 młotek śrubokręt do wybijania, jakiś majselek, smar łożyskowy kupa szmat. klucz imbusowy 5

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 25, 2008 10:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
Wielkie dzięki krótko i na temat. <br>Dodano po 3 minutach.:<br> aha klucz 18 oczko plaski,prosty czy gięty.Pytam bo jak rozbiorę i mi czegos zabraknie to jestem ugotowany

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 25, 2008 11:34 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
Waldi
jak już kupisz łożyska i uszczelniacz to podaj ich numery i rozmiar uszczelniacza, będzie dla potomnych.

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 26, 2008 7:14 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
Problem jest bo łozyska mam,na pewno pasują,bo jeden komplet zakładał mechanik rok temu a drugi mi zostawił jak padnie drugie koło.Problem polega na tym ze nie ma nich zadnych oznaczeń.Jeedyne co to uszczelniacz 45+64+12.Aha ma numer Foty 83-0220

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 26, 2008 11:16 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
klucz oczkowy TYLKO oczkowy zwykły taki no wiesz :) Acha nawal smaru do łożyska co by nie było że na sucho złożysz xD

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 27, 2008 9:06 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
I robota skonczona.Łożysko wymienione ale tylko zewnetrzne,wewnętrzne zostało cholera na trzpieniu,brak sciągacza i perspektywa zostania z ręką w nocniku przy rozwiązaniu siłowym,skutecznie mnie zniechęciła.Ale okazało się że walnięte było zewnętrzne łozysko.Rada dla innych,robota prosta i szybka,można to śmiało robić na parkingu, bez zbędnych nerwów.A i jeszcze jedno klucz 18 jest nie potrzebny.

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 27, 2008 9:45 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
To jak sciągasz zacisk?? Chyba że w 300D jest inaczej to nie wiem...

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 27, 2008 11:56 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
U mnie zacisk jest na klucz 19

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 27, 2008 12:24 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
A no i to wszystko wyjaśnia:) A buczy jeszcze czy ustało? Bo wiesz że jak zmieniłeś naciąg starego łożyska to szykuj już niedługo następny komplet :)

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 27, 2008 12:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
Buczenie ustało,liczę się z niedługą wymianą,na razie nie miałem innego wyjscia 2200 km do domu chyba by lozysko nie dalo rady

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 27, 2008 2:10 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
W takim razie co jakiś czas sprawdzaj czy luz nie zamienia sie w giga luz.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 21, 2008 10:07 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lut 18, 2006 8:47 pm
Posty: 49
jak wyjąłeś oryginalne łożysko to już dupa.
przecież ono jest dożywotnie .
chyba że dorwie się do tego debil i za mocno skręci.

_________________
124 250d manual 88r igła w oryginale


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 22, 2008 10:23 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
:D :o

Dozywotnia to moze byc kara wiezienia...

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 22, 2008 10:45 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt lis 28, 2006 10:30 am
Posty: 219
Lokalizacja: WARSZAWA URSUS
Cytuj:
I robota skonczona.Łożysko wymienione ale tylko zewnetrzne,wewnętrzne zostało cholera na trzpieniu,brak sciągacza i perspektywa zostania z ręką w nocniku przy rozwiązaniu siłowym,skutecznie mnie zniechęciła.Ale okazało się że walnięte było zewnętrzne łozysko.Rada dla innych,robota prosta i szybka,można to śmiało robić na parkingu, bez zbędnych nerwów.

"Wójek dobra rada" - kupić łożysko , zasięgnąć opinii innych ,wymienić samodzielnie na ulicy jego część , udawać że jest o.k , polecać innym to samo , po chwili znowu kupić nowe i wymienić ponownie.

[quote]Buczenie ustało,liczę się z niedługą wymianą,na razie nie miałem innego wyjscia


Tomek.

_________________
W169 2.0 CDI
R107 450SL
ML163 3.7


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl