MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

czy mozna wsadzic skrzynie automat od 3.0 D do 3.0 DT?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=38824
Strona 1 z 1

Autor:  bydle_CE [ pn lut 02, 2009 5:55 pm ]
Tytuł:  czy mozna wsadzic skrzynie automat od 3.0 D do 3.0 DT?

Czy moge wsadzic skrzynie od 3.0 d zwyklego do trubo? Z tego co czytalem przelozenia roznia sie dosc znaczenie.
kiedy montowalem skycznie hybrydowa do Civic'a tylko ze tam przelozenia a raczej liczby mowiace o przelozeniach zmienialo sie co najwyzej 2 cyfra po przecinku ale nie pierwsza pelna a dla przykladu:

przelozenia
300 D TRUBO : I. 3,87; II. 2,25; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,59
300 D : I. 4,25; II. 2,41; III. 1,49; IV. 1,0; R. 5,67

i jedyne co mnie troche niepokoi to pierwszy bieg. Nie wiem jak sie zachowa auto na bede chcial zwawo ruszyc z pierwszego biegu. Roznica miedzy przelozeniami jest znaczna bo az 0.38, drugi bieg tez ma dosc znaczy skok ale juz mniejszy, no a trzeci to ujdzie napewno.
Czy ktos z was probowal zalozyc skrzynie od zyklego 300 D ??
Teoretycznie auto powinno lepiej przyspieszac i wiecej mocy miec na nizszych obratch...no i wiecej palic :?
no i czy ktos wie jakie beda spadki obrotow w takim przypadku?

Autor:  laudan [ pn lut 02, 2009 7:07 pm ]
Tytuł:  Re: czy mozna wsadzic skrzynie automat od 3.0 D do 3.0 D ?

bydle_CE pisze:
Teoretycznie auto powinno lepiej przyspieszac i wiecej mocy miec na nizszych obratch...no i wiecej palic :?


Teoretycznie i praktycznie bedzie miec tyle samo mocy [zlosnik] Roznice bedziesz mial w predkosciach na poszczegolnych biegach. Beda wyraznie nizsze. To tak jakbys bawil sie zebatkami w rowerze ;)

Autor:  Chuck Norris [ pn lut 02, 2009 8:44 pm ]
Tytuł: 

z tym że nie do końca... właśnie przeżyłem porażkę bo kupiłem tutaj przez to forum od jednego kolegi tylny most... miał być o przełożeniu 3,07 a okazało się że jest 3,06... niby niewiele a jednak... most szerszy dłuższy tzw duża główka a u mnie okazuje się że jest mała... ja już nie będę tutaj robił scen bo już czasu troche minęło a u mnie był najpierw problem z tulejami gumowo metalowymi gdyz ,żadna hurtownia tego nie miała a u mnie były wybite... suma sumarum dopiero dzisiaj z kompletem udałem sie do chłopaków mechaników i co sie okazało... most od benzyny duża główka i nawet przełożenie nie to... czyli 500zł poszło się "pie...lić"
mógłbym mieć żal do siebie że wczęsniej tego nie załatwiłem ale tak to już jest... na co dzień człowiek jest zalatany i zaganiany swoimi sprawami a jak przyjdzie co do c zego i skompletuje wszytsko i mechanik znajdzie dla ciebie czas to sie okazuje że kupiłem gówno które nie pasuje... a taki był polecany że to ten... mam prawo się czuć oszukany ale też troche w tym mojej winy że nie sprawdziłem tego od razu...



ze skrzynią też są różne hocki...
kolega kupił też skrzynie i wymieniał w swojej 300D... okazało sie że kupił z długim wałkiem a potrzebował z krótkim... także nie wszystko do wszystkiego pasuje i nie warto brać tak ot żeby brać... bierz to co dokładnie ma być i najlepiej spisz cały numer ze skrzyni bo albo będzie wał za krótki później allbo wałek za długi i różne tam inne cuda... zastanów sie 3 razy... niby to samo ale... u mnie na samym rozstawie do półosi jest różnica 4 cm przy moście... a niby miał pasować...
wyobraź sobie minę gdy się okazało że mam za duży most (gabarytowo) i nic nie podejdzie... ani wał ani półośki... nawet czujnik ABS był z innej strony...
szkoda że ten kolega tak tu sie wymądrza bo w takie bagno mnie władował... ale cóż... ważne że kaskę przytulił a ja wiecie co... mogę sie odwołać... przez okno...

Autor:  laudan [ pn lut 02, 2009 9:00 pm ]
Tytuł: 

Chuck Norris pisze:
szkoda że ten kolega tak tu sie wymądrza bo w takie bagno mnie władował...


Gwoli sprostowania, ja Ci zadnego mostu nie sprzedalem ;)

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pn lut 02, 2009 9:11 pm ]
Tytuł: 

bo to ja sprzedałem [szalone] kolega ma pretensje ze zadzwonił i spytał tylk o przełozenie i pasuje-kupuje.Oczywiscie most pochodził z 320CE o czym wiedział bo takie ogłoszenie było w giełdzie.I teraz ja mam byc wszechmogacy Allach i miec EPC zainstalowane na stałe w głowie zeby wiedziec ze kolega ma ciesze połoski i most mniejszy.Mam tez sie pytac o wymiary mostu i numer czesci.....Jaktos chce cos sprzedac to co mnie obchodzi co kupujacy zrobi potem z tym co kupi? .To tyle -ja sie wiecej juz niebede ttłumaczył.I tak jak napisałem juz na Pw gdyby nie koszty przesyłki to przyjoł bym go odrazu bo to nie jakis problem .Te mosty schodzą be z problemu bo 320 zajechac most to nie problem.

Autor:  ukaniu [ pn lut 02, 2009 10:31 pm ]
Tytuł: 

Z mostami jest o tyle problem, że mamy
- małą główkę, dużą główkę, bardzo dużą ;-)
- małą flanszę wału, większą
- małe flansze półosiek, większe
- ASD, bez ASD
- Z ABS, bez ABS
Most trzeba kupować po dokładnym sprawdzeniu czy się nadaje.
Ja np choć wszystko było ok, musiałem dokonać lekkiego podtoczenia flansz - bo jest stara i nowa wersja flansz wyjściowych na półośki - na szczęście ze starej da się zrobić nową przy pomocy tokarki.
To nie jest PnP. :-( Temat wielokrotnie wałkowany.
Jak trochę zmniejszę deficyt to będę szukał mostu ASD 3,27.

Autor:  bydle_CE [ wt lut 03, 2009 12:03 am ]
Tytuł: 

Panowie panowie, ale chyba nie o tym mowa co potrzeba ja mowie o skrzyni to po pierwsze, po drugie...

laudan pisze:
bydle_CE pisze:
Teoretycznie auto powinno lepiej przyspieszac i wiecej mocy miec na nizszych obratch...no i wiecej palic :?


Teoretycznie i praktycznie bedzie miec tyle samo mocy [zlosnik] Roznice bedziesz mial w predkosciach na poszczegolnych biegach. Beda wyraznie nizsze. To tak jakbys bawil sie zebatkami w rowerze ;)


no predkosci beda nizsze ale auto powinno lepiej sie wkrecac na obroty i szybciej przyspieszac...no nie ?

Autor:  ukaniu [ wt lut 03, 2009 12:59 am ]
Tytuł: 

Różnice w przełożeniach wynikają z innej charakterystyki silnika z turbiną, który to maksymalny moment ma poniże 2,5 tys obr. a nie jak 300D w grnicach 3 tys. Oba maksymalną mocą dysponują w podobnym zakresie prędkości stąd skrzynki powinny pracować znośnie.
Trzeba by jeszcze dokładnie sprawdzić czy nie występują różnice w konwerterach - różne "stal speed" oraz innych drobnych w konstrukcji pozwalających na przenoszenie większego momentu - flansza wyjściowa.

Autor:  Chuck Norris [ czw lut 05, 2009 9:04 pm ]
Tytuł: 

to znajdz mi kupca jeśli to nie taki problem... zacytuje tylko twoje słowa bo maile mi w skrzynce pozostały:

Cytuj:
Czesc-ja pisałem mam taki jak potrzebujesz-sprawny -cichy(jechałem 160 i nic niebyło słychac wiec przy 200 chyba tez niebedzie wył ) bez luzow itp -daje gwarancje sprawnosci i satysfakcji.Przebieg 200tkm -jak cos daj znac cena 500zł 604 719 530.BTW w przypadku takiego luzu to regeneracja nie jest mozliwa - to jest luz pomiedzy wałkiem aatkujacym a kołem tależowym... a te dwa elementy mozna dostac tylko w ASO cena zaporowa-przy okazji wszystkie nowe łozyska i inne pierdoły i koszt regeneracji mostu kosmos.Wiem bo kolega miał nietypowe przełozenie i kombinował na wszelkie mozliwe sposoby jakie sa i zawsze wychodziła mu suma 4 cyfrowa za to...


więc myślałem że ten to "ten" co ma być... już nie wnikałem w numery mostu bo skoro tak doświadczony kolega mówi że ma taki most tzn że wie co mówi...

spoko... wystawie... bo zupy na nim nie ugotuje niestety...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/