MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

500 SEC k-jetronic - za wysokie obroty
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=38855
Strona 1 z 1

Autor:  Paweł Sopot [ wt lut 03, 2009 9:15 pm ]
Tytuł:  500 SEC k-jetronic - za wysokie obroty

Witam.
Auto jak w temacie. Auto trzyma wolne obroty na poziomie około 1000, powinno mieć coś około 700 na "P". Obroty czasem zejdą do 700 ale tylko wtedy gdy jade przez długi czas w ulicznym korku i temperatura przekracza 80 stopni na wskazniku, obroty te sa prawidłowe do zgaszenia silnika, ponowne odpalenie motory - ponownie 1000.
Czy problemem jest regulator biegu jałowego?? Podmnieniałem ten regulator i brak zamierzanego efektu? Co jeszcze moze byc problemem, zakładam ze auto nie dostaje lewego powietrza? Na jakiej zasadzie działa regulator biegu jałowego? Co sprawia ze obroty spadają do nominalnych??

Autor:  Mor [ śr lut 04, 2009 2:06 pm ]
Tytuł: 

Trzeba by sprawdzić zestyk biegu jałowego czujnika przepustnicy. Jeśli jest ok to najprawdopodobniej padł elektroniczny sterownik wolnych obrotów. I nawet jest na allegro: TU Dobrze by było jednak wcześniej sprawdzić, żeby nie przeinwestować.
Skoro testowałeś sam zawór powietrza dodatkowego, to pomijam ten element, choć przy tych objawał to raczej i tak bym go odpuścił jako winowajcę.
Przy KE już bawiłem się w diagnostykę tego problemu, ale tu jest starszy układ.

Autor:  Paweł Sopot [ czw lut 05, 2009 9:17 am ]
Tytuł: 

Mor, czy w układzie K-jetronic też jest ten elektroniczny sterownik biegu jałowego? Ten problem pojawił sie około rok temu, w tym miejscu gdzie ma być ten sterownik ciekła mi woda do kabiny - nieszczelnosc pomiedzy szybą a podszybiem. Może to woda go uszkodziła? Jak go sprawdzić?

Autor:  ukaniu [ czw lut 05, 2009 12:55 pm ]
Tytuł: 

Najprościej przez podstawienie innego sprawnego.

Autor:  Mor [ czw lut 05, 2009 4:27 pm ]
Tytuł: 

ukaniu pisze:
Najprościej przez podstawienie innego sprawnego

Dokładnie, też stosuję tą metodę... Ostatnio u kumpa przy silniku 5.6 też padło to dziadostwo (tam trochę inne, bo to KE) i poszukiwałem dla niego sprawnej używki. Sprawdziliśmy zestyk przepustnicy, czujnik temp., sygnał prędkości auta, zawór powietrza dodatkowego, całą wiązkę. Został sam sterownik. Podłączyłem w jego aucie swój i... Po problemie. Pozostało poszukać drugiego. Jednak przed założeniem czujnika na podmiankę wolałem mieć prawdopodobieństwo graniczące z pewnością, że mój nie pójdzie z dymem (np. z powodu siekniętego zaworu powietrza dodatkowego).

Autor:  Paweł Sopot [ czw lut 05, 2009 8:49 pm ]
Tytuł: 

Mor pisze:
ukaniu pisze:
Najprościej przez podstawienie innego sprawnego

Nie mam innego do podstawienia na razie.

Sprawdziliśmy zestyk przepustnicy, czujnik temp., sygnał prędkości auta, zawór powietrza dodatkowego, całą wiązkę. Został sam sterownik.

Dzięki Twojej Mor odpowiedzi wiem teraz co jeszcze mam sprawdzic:
- zestyk przepustnicy - sprawdzał mechanik,
- czujnik temperatury (to ten który pokazuje m. in. temperature cieczy cłodzącej na zegarach na desce?? - kiedyś mi padł i jakis mechanior wymienił na pasujący od daewoo:) - taki kupił, czy to może mieć wpływ??, jaki on daje sygnał do sterownika??) - do sprawdzenia
-zawór powietrza dodatkowego - sprawdzony
-wiązka - do sprawdzenia.

Autor:  Mor [ czw lut 05, 2009 8:52 pm ]
Tytuł: 

Nie ten czujnik. Od zegarów jest inny.
Sprawdź ten:
Obrazek

Autor:  Paweł Sopot [ czw lut 05, 2009 9:02 pm ]
Tytuł: 

Nie czyta mi tego pliku...
Mam wrażenie że to własnie problem jest własnie z temperaturą, jak jade w korku i silnik jest nagrzany mocno - oboty spadna, jak jade normalnie - nie ma mozliwosci by spadły:(

Autor:  Mor [ czw lut 05, 2009 9:07 pm ]
Tytuł: 

Paweł Sopot pisze:
Nie czyta mi tego pliku...

Czujnik masz z tyłu głowicy, tam gdzie wychodzą z kabiny cięgna gazu i łączą się z cięgnami na kolektorze dolotowym.

A co do zestyku biegu jałowego, dobrze sprawdzić, czy odpowiedni sygnał jest na samym sterowniku. Zresztą sprowadza się to do sprawdzenia wiązki.

Autor:  Paweł Sopot [ czw lut 05, 2009 9:10 pm ]
Tytuł: 

Aha, wiem który to. Czy jak go odłącze to powinna byc jakas zmiana? Oczywiscie wtedy gdy silnik pracuje na prawidłowych obrotach.

Autor:  Mor [ czw lut 05, 2009 9:34 pm ]
Tytuł: 

W ten sposób to raczej do niczego nie dojdziesz, bo tak czy siak powinien wtedy podwyższyć obroty.
Ja bym raczej pomierzył na czujniku i sprawdził, czy zamyka obwór przy około 40 stopni Celsjusza. On ma tylko taką funkcję, przy tej temp. dać sygnał sterownikowi do obniżenia obrotów.
Podejrzewam jednak, że w ostatecznym rozrachunku dojdziesz do usterki sterownika...

Autor:  Paweł Sopot [ pt lut 06, 2009 1:25 pm ]
Tytuł: 

Nie zaszkodzi sprawdzić :) Z problemem walcze od prawie roku. Mam dosyc gadania mechaników że "ten typ tak musi miec". Nie mam w poblizu podobnego auta i nie mam jak podmienic czesci, a cena chociazby nowego rbj przyprawia o zawrót głowy a uzywany kupiłem i tez nie byłem pewny co do sprawnosci. Mechanik miał jeszcze jeden rbj i w ten sposób sprawdziliśmy...
Teraz musze sprawdzic czujnik temp. i ewentualnie ten sterownik. <br>]Dodano po 5 minutach.:<br> Nie jetem pewien czy znalazłem ten czujnik temperatury co trzeba ( lewa głowica, od strony podszybia - wchodzą do niego węże od cieczy chłodzącej)... W serwisie znalezli taki na dwa piny - numer 005 545 7324, a ja mam wtyczke na jeden pin. Cena 540 pln, mozna dostac jakiś zamiennik?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/