MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 7:21 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lut 03, 2009 9:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
Witam.
Auto jak w temacie. Auto trzyma wolne obroty na poziomie około 1000, powinno mieć coś około 700 na "P". Obroty czasem zejdą do 700 ale tylko wtedy gdy jade przez długi czas w ulicznym korku i temperatura przekracza 80 stopni na wskazniku, obroty te sa prawidłowe do zgaszenia silnika, ponowne odpalenie motory - ponownie 1000.
Czy problemem jest regulator biegu jałowego?? Podmnieniałem ten regulator i brak zamierzanego efektu? Co jeszcze moze byc problemem, zakładam ze auto nie dostaje lewego powietrza? Na jakiej zasadzie działa regulator biegu jałowego? Co sprawia ze obroty spadają do nominalnych??

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 04, 2009 2:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Trzeba by sprawdzić zestyk biegu jałowego czujnika przepustnicy. Jeśli jest ok to najprawdopodobniej padł elektroniczny sterownik wolnych obrotów. I nawet jest na allegro: TU Dobrze by było jednak wcześniej sprawdzić, żeby nie przeinwestować.
Skoro testowałeś sam zawór powietrza dodatkowego, to pomijam ten element, choć przy tych objawał to raczej i tak bym go odpuścił jako winowajcę.
Przy KE już bawiłem się w diagnostykę tego problemu, ale tu jest starszy układ.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 05, 2009 9:17 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
Mor, czy w układzie K-jetronic też jest ten elektroniczny sterownik biegu jałowego? Ten problem pojawił sie około rok temu, w tym miejscu gdzie ma być ten sterownik ciekła mi woda do kabiny - nieszczelnosc pomiedzy szybą a podszybiem. Może to woda go uszkodziła? Jak go sprawdzić?

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 05, 2009 12:55 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Najprościej przez podstawienie innego sprawnego.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 05, 2009 4:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
ukaniu pisze:
Najprościej przez podstawienie innego sprawnego

Dokładnie, też stosuję tą metodę... Ostatnio u kumpa przy silniku 5.6 też padło to dziadostwo (tam trochę inne, bo to KE) i poszukiwałem dla niego sprawnej używki. Sprawdziliśmy zestyk przepustnicy, czujnik temp., sygnał prędkości auta, zawór powietrza dodatkowego, całą wiązkę. Został sam sterownik. Podłączyłem w jego aucie swój i... Po problemie. Pozostało poszukać drugiego. Jednak przed założeniem czujnika na podmiankę wolałem mieć prawdopodobieństwo graniczące z pewnością, że mój nie pójdzie z dymem (np. z powodu siekniętego zaworu powietrza dodatkowego).

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 05, 2009 8:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
Mor pisze:
ukaniu pisze:
Najprościej przez podstawienie innego sprawnego

Nie mam innego do podstawienia na razie.

Sprawdziliśmy zestyk przepustnicy, czujnik temp., sygnał prędkości auta, zawór powietrza dodatkowego, całą wiązkę. Został sam sterownik.

Dzięki Twojej Mor odpowiedzi wiem teraz co jeszcze mam sprawdzic:
- zestyk przepustnicy - sprawdzał mechanik,
- czujnik temperatury (to ten który pokazuje m. in. temperature cieczy cłodzącej na zegarach na desce?? - kiedyś mi padł i jakis mechanior wymienił na pasujący od daewoo:) - taki kupił, czy to może mieć wpływ??, jaki on daje sygnał do sterownika??) - do sprawdzenia
-zawór powietrza dodatkowego - sprawdzony
-wiązka - do sprawdzenia.

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 05, 2009 8:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Nie ten czujnik. Od zegarów jest inny.
Sprawdź ten:
Obrazek

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Ostatnio zmieniony sob lut 07, 2009 8:41 am przez Mor, łącznie zmieniany 3 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 05, 2009 9:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
Nie czyta mi tego pliku...
Mam wrażenie że to własnie problem jest własnie z temperaturą, jak jade w korku i silnik jest nagrzany mocno - oboty spadna, jak jade normalnie - nie ma mozliwosci by spadły:(

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 05, 2009 9:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Paweł Sopot pisze:
Nie czyta mi tego pliku...

Czujnik masz z tyłu głowicy, tam gdzie wychodzą z kabiny cięgna gazu i łączą się z cięgnami na kolektorze dolotowym.

A co do zestyku biegu jałowego, dobrze sprawdzić, czy odpowiedni sygnał jest na samym sterowniku. Zresztą sprowadza się to do sprawdzenia wiązki.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 05, 2009 9:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
Aha, wiem który to. Czy jak go odłącze to powinna byc jakas zmiana? Oczywiscie wtedy gdy silnik pracuje na prawidłowych obrotach.

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 05, 2009 9:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
W ten sposób to raczej do niczego nie dojdziesz, bo tak czy siak powinien wtedy podwyższyć obroty.
Ja bym raczej pomierzył na czujniku i sprawdził, czy zamyka obwór przy około 40 stopni Celsjusza. On ma tylko taką funkcję, przy tej temp. dać sygnał sterownikowi do obniżenia obrotów.
Podejrzewam jednak, że w ostatecznym rozrachunku dojdziesz do usterki sterownika...

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Ostatnio zmieniony sob lut 07, 2009 8:43 am przez Mor, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 06, 2009 1:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
Nie zaszkodzi sprawdzić :) Z problemem walcze od prawie roku. Mam dosyc gadania mechaników że "ten typ tak musi miec". Nie mam w poblizu podobnego auta i nie mam jak podmienic czesci, a cena chociazby nowego rbj przyprawia o zawrót głowy a uzywany kupiłem i tez nie byłem pewny co do sprawnosci. Mechanik miał jeszcze jeden rbj i w ten sposób sprawdziliśmy...
Teraz musze sprawdzic czujnik temp. i ewentualnie ten sterownik. <br>]Dodano po 5 minutach.:<br> Nie jetem pewien czy znalazłem ten czujnik temperatury co trzeba ( lewa głowica, od strony podszybia - wchodzą do niego węże od cieczy chłodzącej)... W serwisie znalezli taki na dwa piny - numer 005 545 7324, a ja mam wtyczke na jeden pin. Cena 540 pln, mozna dostac jakiś zamiennik?

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl