MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

M117 5,0 - czujnik temperatury
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=38919
Strona 1 z 2

Autor:  Paweł Sopot [ pt lut 06, 2009 2:56 pm ]
Tytuł:  M117 5,0 - czujnik temperatury

Witam. Moje pytanie: jak wygląda czujnik temperatury cieczy wkręcany w głowice od strony podszybia? U siebie mam na jeden pin ( M117, K-Jetronik 84r.), a serwisie pokazuje sie na dwa piny? Podali mi numer: 005 545 7324 - czy to ten własciwy? A jak nie to do czego on słuzy?

Autor:  Mor [ pt lut 06, 2009 3:37 pm ]
Tytuł: 

Wygląda na właściwy. Jednopinowy jest od wskaźnika temp. na zestawie zegarów w kabinie. A ten jest właśnie od regulacji wolnych obrotów.
Obrazek Obrazek

Autor:  Paweł Sopot [ pt lut 06, 2009 3:47 pm ]
Tytuł: 

Mor, szukałem tego czujnika tam gdzie mi wskazałeś ale znalazłem w tym miejscu tylko czujnik z wtyczką na jeden pin który wygląda podobnie do tego od zegarów. Może zle szukałem, trzeba zdjąć obudowe filra by go zobaczyć?
Można ten czujnik dostać gdzieś jako zamiennik? W ASO kosztuje ponad 500 plnów.. <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Aha, szukałem tego czujnika - lewa głowica od strony podszybia, prowadzą do niego węże od cieczy chłodzącej.

Autor:  Mor [ sob lut 07, 2009 8:45 am ]
Tytuł: 

A sprawdzałeś go. Masz tu niezbędną informację. On działa jak te czujniki od wentylatorów. PO prostu zamyka obwód przy 42 stopniach Celsjusza. I tyle. Sterownik wolnych dostaje ten sygnał i obniża obroty. Ale napewno nie z 1000, więc i tak to nie jest Twoja usterka, a przynajmniej nie jedyna, jeśli wyjdzie, że również czujnik jest nie bardzo.

Autor:  Paweł Sopot [ pn lut 09, 2009 8:26 pm ]
Tytuł: 

Auto było u mechanika, problem jednak nie rozwiązany. Silnik utrzymuje obroty na biegu jałowym na pozimie 1200,po jezdzie w korku i gdy silnik sie rozgrzeje obroty nagle spadają do około 700. Taka sytuacja była tez u mechanika: silnik trzymał obroty na poziomie 1200, rozgrzał sie i po jakims czasie obroty gwałtownie spadły do 700. Podczas gdy silnik trzymał obroty nominalne czyli 700 mechanik odłączał różne czujniki temperatury na silniku (między innymi ten B11/2 - chyba ten bo w manualu serwisowym tak jakby go nie było przy tym silniku). Moje pytanie: który czujnik temperatury jest odpowiedzialny za obroty silnika na biegu jałowym?? Silnik oczywiscie M117 na K-jetronik. <br>Dodano po 3 minutach.:<br> Jeśli nie czujnik to co moze być powodem tak wysokich obrotów?

Autor:  Mor [ pn lut 09, 2009 8:32 pm ]
Tytuł: 

Masz wyżej zdjęcie czujnika od wolnych. A jeśli nie czujnik to walnięty sterownik. Nie masz za wiele elementów w tym układzie.

Autor:  Paweł Sopot [ pn lut 09, 2009 8:52 pm ]
Tytuł: 

A gdzie ten czujnik sie znajduje? Nie ma żadnej reakcji po odłączeniu ktregokolwiek z czujników gdy obroty są prawidłowe gdy obroty są prawidłowe :(, a chyba powinna nastąpić jakas reakcja. Ten sterownik o którym piszesz znajduje się w komorze silnika przy podszybiu?

Autor:  Mor [ wt lut 10, 2009 7:51 am ]
Tytuł: 

Tak, w komorze silnika, montowany do ścianki grodziowej. Wstawiłem w Twoim poprzednim wątku zdjęcie tego sterownika z alledrogo. Wystarczy poszukać czegoś identycznego u siebie w aucie. Dla pomocy:
Obrazek

Autor:  W126_Sopot [ wt lut 10, 2009 10:15 am ]
Tytuł: 

Paweł Sopot: Do którego warsztatu jeździsz z takimi sprawami w 3-mieście??
Mnie czeka wymiana rozrządu i regulacja wolnych obr w SEC-u i wolałbym żeby to zrobił ktoś kto się na tym zna.

Autor:  Mor [ wt lut 10, 2009 10:43 am ]
Tytuł: 

W126_Sopot pisze:
regulacja wolnych obr w SEC-u


W sec z 1988 r. jest już układ KE, więc się za bardzo nic się nie poreguluje poza składem mieszanki na wolnych. Jeśli obroty są za wysokie trzeba ustalić, który element jest niesprawny. A jeśli falują, to jeszcze dodatkowo dochodzi wiele innych przyczyn.

Autor:  Paweł Sopot [ wt lut 10, 2009 11:25 am ]
Tytuł: 

W126_Sopot pisze:
Paweł Sopot: Do którego warsztatu jeździsz z takimi sprawami w 3-mieście??
Mnie czeka wymiana rozrządu i regulacja wolnych obr w SEC-u i wolałbym żeby to zrobił ktoś kto się na tym zna.


Witaj. Hehe niedawno chciałem zapytać Cię o to samo... Może jakiś mały spot w Sopocie:)
Moim autem zajmuje sie warsztat na ul. Sopockiej w Gdynii - p. Piotr Zwolak. Tel.: 586680793. Musisz być cierpliwy, jest na urlopie do 23 lutego.
pozdrawiam. <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
Mor pisze:
Tak, w komorze silnika, montowany do ścianki grodziowej. Wstawiłem w Twoim poprzednim wątku zdjęcie tego sterownika z alledrogo. Wystarczy poszukać czegoś identycznego u siebie w aucie. Dla pomocy:
Obrazek

Hej. Czy to możliwe że jak silnik wejdzie na obroty prawidłowe - nie wiem jakim cudem - a sterownik jest uszkodzony to odłączenie któregoś z czujników nie powoduje żadnej reakcji (podwyższenia obrotów)?? U mnie tak włąśnie jest... <br>[size=9][color=#999999]

Autor:  yagood [ wt lut 10, 2009 12:32 pm ]
Tytuł: 

Paweł Sopot pisze:
...Może jakiś mały spot w Sopocie:)


jak będziecie coś planowa dajcie znac, bo też bym podjechał w wolnej chwili

Autor:  Paweł Sopot [ wt lut 10, 2009 2:13 pm ]
Tytuł: 

Mor pisze:
Tak, w komorze silnika, montowany do ścianki grodziowej. Wstawiłem w Twoim poprzednim wątku zdjęcie tego sterownika z alledrogo. Wystarczy poszukać czegoś identycznego u siebie w aucie. Dla pomocy:
Obrazek

Sterownik - znalazłem, u siebie mam numer taki identyczny jak pokazałeś mi na aukcji allegro - 002 545 40 32. Moge kupic nowy zamiennik niemieckiej firmy HUGO za około 100 pln :) i to na mojej ulicy w Sopocie 500 metrów od domu. Przed ewentualnym zakupem jeszcze go podmienię. Mam pytanie czy ten sterownik odpowiada albo czy jest jakos powiązany z tempomatem ( bo tempomat tez mi jakoś kulawo chodzi, nie chce się włączyc nieraz, przerywa - pisze bo może to ma tez z tym sterownikiem związek)...

Autor:  Mor [ wt lut 10, 2009 4:14 pm ]
Tytuł: 

Nie. Od tempomatu jest inny sterownik i pewnie kończą Ci się w nim kondensatory elektrolityczne. Ich wymiana pomaga w wielu przypadkach, choć czasem nie i wtedy tamten sterownik również trzeba wymienić. A czasem przyczyna jest jeszcze inna, trudno powiedzieć przez neta. Ale jeśli element wykonawczy na silniku działa i włącznik jest sprawny to najczęstszą przyczyną jest sterownik. Jak nie było za wiele dłubane, to wiązka raczej ok. Na początek można posprawdzać styki na kostce el. wykonawczego i przelutować wyjścia na kostkę sterownika (jest on nad nogami kierowcy - trzeba zdjąć tą taką osłonę z wykładziną i tą czarną dalej nad samymi pedałami).

Autor:  Paweł Sopot [ czw lut 12, 2009 10:54 am ]
Tytuł: 

Auto było u mechanika dziś. Tego sterownika zapłonu jednak nie mieli, ale elektryk spradzał mój obecny i powiedział ze powinien byc dobry. Stwierdził natomiast ze uszkodzona jest membrana w pompce podciśnienia przy aparacie zapłonowym - pomka ta do wymiany. Mowił ze ta pomka ma wpływ na zapłon (chyba przyspiesza - nie pamiętam...?) i to może mieć wpływ na podwyższone obroty. Czy to możliwe??

Aha, palec rozdzielacza zapłonu wymieniałem 3 m-ce temu, teraz jest nadpalony - może to wina takiej sobie jakości (EPS FACET, innego nie było w sklepie) albo własnie tego problemu opisanego wyzej??

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/