MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Zadługo chodzi na wysokich
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=38933
Strona 1 z 1

Autor:  diablos25 [ sob lut 07, 2009 12:07 pm ]
Tytuł:  Zadługo chodzi na wysokich

Witam, moj problem to silnik M110 za dlugo chodzacy na wysokich obrotach po odpaleniu porannym.W sumie to schodzi na normalne obroty dopiero po osiagnieciu 80C. Gdzie moze byc przyczyna takiego stanu rzeczy? Mozna to w jakis sposob wyregulowac? Bo szkoda mi trioche tego paliwka i obciach jak maszyna ryczy na biegu jałowym.

Autor:  stanski61 [ sob lut 07, 2009 1:10 pm ]
Tytuł: 

Najprawdopodobniej wina leży po stronie czujnika temperatury cieczy chłodzącej.
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=38919

Autor:  diablos25 [ ndz lut 08, 2009 11:50 am ]
Tytuł:  czujnik

Jezeli to ten czujnik to czy mozna go w jakis sposob sprawdzic?

Autor:  stanski61 [ ndz lut 08, 2009 12:04 pm ]
Tytuł: 

Zawsze można skorzystać z szukajki ;)
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... emperatury

Autor:  diablos25 [ ndz lut 08, 2009 12:18 pm ]
Tytuł:  czujnik

Zawsze od tego zaczynam. [zlosnikz] . jednakze w tamtym temacie jest mowa o silniku m10 a nie o m 110 a co za tym idzie mamy do czynienia z innym ukladme zasilania co moze byc przyczyna zastosowania innego czujnika. Jestes pewny ze to sa takie same czujniki?

Autor:  stanski61 [ ndz lut 08, 2009 12:27 pm ]
Tytuł: 

Pytałeś w jaki sposób można sprawdzić czujnik,nie jestem pewien,ale parametry powinny być zbliżone,może ktoś z kolegów bardziej obznanych w temacie coś dorzuci ;)

Autor:  howser [ ndz lut 08, 2009 12:38 pm ]
Tytuł: 

diablos25 pisze:
Witam, moj problem to silnik M110 za dlugo chodzacy na wysokich obrotach po odpaleniu porannym.W sumie to schodzi na normalne obroty dopiero po osiagnieciu 80C.


tzn ze jak odpalisz masz na 1200 obr a dopiero jak masz równe 80 stopni to schodzi na 650-700??? jak tak to faktycznie cos nie tak albo czujnik albo termik nie sie zawiesza

M110 schodzi schodzi z obrotów równomiernie w ( jakies 8-15 min w zaleznosci od temperatury zewnetrznej) i powinien osiagnac robocza temperature pracy tj około 82 stopni.


pozatym ja juz sie chyba zgubiłem najpierw piszesz ze:

diablos25 pisze:
moj problem to silnik M110

a potem
diablos25 pisze:
jednakze w tamtym temacie jest mowa o silniku m10 a nie o m 110

?????

Autor:  diablos25 [ ndz lut 08, 2009 7:47 pm ]
Tytuł: 

Piszac w temacie mialem na mysli to co kolega podal jako wynik z szukajki. Ja mam u siebie M110 i poodpaleniu mam wiecej niz 1200 obr/min jakies 1400 obr/min ale to zapewne jest spowodowane zwezeniem przekroju przepływu powietrza przez mikser od gazu, po pelnym rozgrzaniu tz mam wyzsze niz te o ktorych piszesz (tj 650-700) u mnie sa na poziomie 850-900obr/min. Natomiast co ro rownomiernego schodzenia z obrotow to tak tez sie zachowuje moj silnik a ja glupi myslalem ze to zle :o . Sugerowalem sie ojcowym M117 ktory maksymalnie do 1 min chodzi na podwyzszonych obrotach po czym spada do nominalnych 600-650obr/min i tak juz mu zostaje.
Czyli reasumujac to normalne ze m110 zaczyna dosc wysoko i w miare rozgrzewania jej obroty płynie maleja az do osiagniecia temperatury pracy tj 80-85 C. Troche o dziwne ze silnik tak dlugo potrzebuje byc pobudzany wieksza iloscia paliwa.Ale skoro ten typ tak ma to nie bede nic zmienial tylko zeby wiosna jak najszybciej przyszla co szybciej na gas bedzie mozna wrzucac. [zlosnikz]

Autor:  howser [ ndz lut 08, 2009 11:20 pm ]
Tytuł: 

diablos25 pisze:
Troche o dziwne ze silnik tak dlugo potrzebuje byc pobudzany wieksza iloscia paliwa.Ale skoro ten typ tak ma to nie bede nic zmienial tylko zeby wiosna jak najszybciej przyszla co szybciej na gas bedzie mozna wrzucac.

zawsze możesz zamontowac webasto i w 30 min masz juz prawie 60 stopni i zaledwie 0,6l mniej w baku [zlosnik]


diablos25 pisze:
niz 1200 obr/min jakies 1400 obr/min ale to zapewne jest spowodowane zwezeniem przekroju przepływu powietrza przez mikser od gazu, po pelnym rozgrzaniu tz mam wyzsze niz te o ktorych piszesz (tj 650-700) u mnie sa na poziomie 850-900obr/min.

posiadasz skrzynie manualną czy automatyczną???
bo jak automat to te wartosci które masz sa zawyzone, ja tez posiadam M110 + LPG (automat) i maksymalne obroty na zimnym silniku siegaja 1100-1200.

Pozdro

Autor:  diablos25 [ pn lut 09, 2009 12:23 pm ]
Tytuł:  126

Skrzynie mam automatyczna. Ale jedyne jak moge narazie regulowac obroty to słynna biala sruba. Lecz jak mu na zimnym obnize to po rozgrzaniu bedzie gasł.

Autor:  howser [ pn lut 09, 2009 4:16 pm ]
Tytuł: 

diablos25 pisze:
Ale jedyne jak moge narazie regulowac obroty to słynna biala sruba. Lecz jak mu na zimnym obnize to po rozgrzaniu bedzie gasł.

ta słynna biala sruba (do powietrza dodatkowego nie powinna miec wpływu na prace na zimnym silniku), jedynie co to pozostaje Ci wyregulawać skład mieszanki lub przeczysci termik, ale jesli odpala od pierwszego kopa i obroty schodza równomiernie to ja bym nie ruszal.

Pozdro

Autor:  diablos25 [ pn lut 09, 2009 9:19 pm ]
Tytuł: 

przeczysci termik
A co to takiego i gdzie tego szukac?
Odpala na zawołanie i obroty schodza rownomienie ale chetnie bym porownal z inna m110 ale chyba w okolicy nikt nie ma takowej.

Autor:  howser [ wt lut 10, 2009 11:06 pm ]
Tytuł: 

diablos25 pisze:
przeczysci termik
A co to takiego i gdzie tego szukac?


ten jest do M102 ale do M110 wyglada podobnie;
Obrazek
znajduje sie pod kolektorem ssącym blizej sciany grodziowej, kolega Erio dokładnie opisal zasade działania;

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... ht=#224503

moim zdaniem u Ciebie wystarczy tylko regulacja składu mieszanki i sprawdzenie nieszczelności w układzie.

Pozdro

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/