MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

kondycja silnika Diesel
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=39072
Strona 1 z 1

Autor:  Rybaczenkow [ czw lut 12, 2009 10:28 pm ]
Tytuł:  kondycja silnika Diesel

Jakiś czas kupiłem W124 300D, 86r, tapicerka zmieniana na nowsza takze przebieg nieznany... Problem w tym że silnik strasznie twardo pracuje, słychać stukot już z daleka :-? Rano zaraz po zapaleniu wydobywają sie kłęby szarego dymu oznaczające że ropa nie jest do końca spalana. Z początku myślałem że to świece ale sprawdziłem i wszystkie są ok, pozatym silnik zaczyna pracować dopiero po ogrzaniu do około 45 stopni. Byłem ostatnio u mojego zaprzyjaźnionego mechanika i powiedział mi żebym pojechał z tym do pompiarza bo to wtryski. Dziś pojechałem do innego zapytać co sądzi, ten zdjął gumową odmę, zatkał ją palcem po czym silnik za chwile zgasł. Stwierdził przez to że silnik jest w kiepskiej kondycji bo powinien sie telepać i nierówno pracować, ale jednak nie powinien zgasnąć. Co sądzicie o zdaniach tych mechaników, kogo słuchać i gdzie szukać przyczyny, bo przyznam że zacząłem już powoli szukać nowego silnika...

Autor:  BrunoGiamatti [ czw lut 12, 2009 11:19 pm ]
Tytuł: 

Co do twardej pracy, klekotu , dymku to moja W123 miała to samo.. diagnoza - pompa do robienia. Stan silnika był .. przeciętny.

Autor:  stanski61 [ pt lut 13, 2009 10:21 am ]
Tytuł: 

Przed udaniem sie do pompiarza sprawdz kompresje,stan silnika mozesz wstepnie ocenic po zuzyciu oleju,ile dolewasz na 1kkm,czy sa wycieki,jezeli bedzie slaba kompresja lub rosnica miedzy cylindrami wieksza jak 10%,to silnik kwalifikuje siw do naprawy.

Autor:  BrunoGiamatti [ pt lut 13, 2009 10:34 am ]
Tytuł: 

Ale ani zzużycie oleju .. ani kompresja z różnicą np 24-20 nie powie jeszcze wszystkiego.
U mnie właśnie była kompresja 24-21-22-20(19) .. olej znikał szybciej niż go się nalewało.. Silniczek palił bez pełnego grzania świec przy -20 no i tlyko ta pompa była do ogarnięcia.

Autor:  darus [ pt lut 13, 2009 7:56 pm ]
Tytuł: 

Wina moze leżeć zarówno po stronie pompy, wtrysków, niewłaściwego ustawienia zapłonu, jak również po stronie kompresji. Sprawdź kompresje, potem zabierz sie za sprawdzenie układu wtryskowego.

Autor:  mr_simon [ sob lut 14, 2009 9:09 am ]
Tytuł: 

Ja ma trochę inny problem ze swoim 250D, otóż jak rano odpalam, odpala od strzału, ale cylindry po kolei budzą się do życia i po około 7-10 sekundach silnik pracuje idealnie. Toważyszy przy tym kłąb dymu.
Od zakupu zrobiłem już ponad 5.000km i nie zauważyłem zużycia oleju.

Czy może ssanie się nie załącza lub w ogóle nie działa, czy w czymś innym może tkwić problem?

Rozmawiałem z mechanikiem - wykluczył wtryski, ze względu na katalogowe spalanie: w trasie po niemieckiej autostradzie na polskim paliwie przy średniej prędkości 110km/h spalił mi dokładnie 6,3l./100km. W jeździe mieszanej do 100km/h pali mi równe 7l./100km.

Z kolei znajomy stwierdził, że paliwo może się cofać, ale przecież wtedy musiałbym kręcić, żeby odpalił, a tutaj odpala na pół obrotu wału.

W czym może tkwić problem?

Autor:  darus [ sob lut 14, 2009 8:42 pm ]
Tytuł: 

Hmm, moim zdaniem sprawdziłbym grzanie na swiecach.

Autor:  szeryf [ pn lut 16, 2009 9:15 am ]
Tytuł: 

Jak twardo pracuje to wypadaloby wymienic szklanki i ustawic wlasciwy poczatek wtrysku.

Autor:  piotrusioo16 [ pt lut 20, 2009 7:01 pm ]
Tytuł: 

moze tez byc oznaka slabego cisnienia na garach

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/