MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
nie działa grzanie świec żarowych https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=39142 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Chuck Norris [ ndz lut 15, 2009 8:35 pm ] |
Tytuł: | nie działa grzanie świec żarowych |
E250D 20V panowie mróz własciwie pomijalny a problem wygląda tak: - auto od wczoraj nie odpalane - przekręcam stacyjkę nie pali się grzanie świec (domyślam się że może bezpiecznik tylko który i gdzie go szukać?) - zazwyczaj jak padała któraś świeczka to wystarczyło raz lub dwa cofnąć stacyjkę do położenia wyjściowego i juz było ok ale teraz nie... nie świeci sie grzanie - odpalił ewidentnie bez grzania bo przebierał jak nigdy dotąd powoli budząc do życia kolejne gary - czyli jakby nie zadziałał automat grzania świec - gdzie go szukać? czyżby sam bezpiecznik? nie sądzę żeby padły na raz wszystkie 5 świec... |
Autor: | Huzar [ ndz lut 15, 2009 8:52 pm ] |
Tytuł: | |
Mialem cos takiego rok temu. Tez sie kontrolka grzania swiec nie swiecila a samochod ledwo odpalal. Okazalo sie, ze padla co najmniej jedna swieca a do tego bezpiecznik w sterowniku byl mocno nadpalony i pekl po dotknieciu. Za bezpiecznik w ASO chcieli kolo 13zl, w intercars po 1,2zl. Zaszalalem i kupilem dwa ![]() |
Autor: | Chuck Norris [ ndz lut 15, 2009 10:39 pm ] |
Tytuł: | |
toś poszalał ![]() ok jutro jak tylko dzień nastanie i mi sie uda wstać sprawdzam ![]() aha a gdzie ten bezpiecznik???? w skrzynce bezpiecznikowej??? bo z tego co pamietam w W123 był na ścianie grodziowej... |
Autor: | Huzar [ ndz lut 15, 2009 10:54 pm ] |
Tytuł: | |
U mnie znajduje sie na lewym nadkolu w czarnej puszce. W srodku oprocz wtyczki kabla prowadzacego do swiec jest maly metalowy pasek przykrecony z obu stron. |
Autor: | Chuck Norris [ ndz lut 15, 2009 11:01 pm ] |
Tytuł: | |
ale tam jest bezpiecznik? ten pasek to co to ma być? ten bezpiecznik? bo jakoś tak mało zrozumiale sie wypowiedziałeś |
Autor: | Huzar [ ndz lut 15, 2009 11:05 pm ] |
Tytuł: | |
Tak, ten pasek to jest bezpiecznik. |
Autor: | Gerri [ pn lut 16, 2009 12:01 am ] |
Tytuł: | |
Huzar pisze: U mnie znajduje sie na lewym nadkolu w czarnej puszce. W srodku oprocz wtyczki kabla prowadzacego do swiec jest maly metalowy pasek przykrecony z obu stron. Ta "czarna puszka" to przekaźnik świec. Egzemplarze z końca lat osiemdziesiątych miały jeszcze bezpiecznik wewnątrz przekaźnika. Później z bezpiecznika zrezygnowano. Chuck Norris pisze: - przekręcam stacyjkę nie pali się grzanie świec (domyślam się że może bezpiecznik tylko który i gdzie go szukać?)
- zazwyczaj jak padała któraś świeczka to wystarczyło raz lub dwa cofnąć stacyjkę do położenia wyjściowego i juz było ok ale teraz nie... nie świeci sie grzanie Już Ci kiedyś wskazałem posty związane z tym tematem. http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... %B6wiec%2A |
Autor: | Chuck Norris [ pn lut 16, 2009 3:17 pm ] |
Tytuł: | |
no właśnie nie mam tego bezpiecznika... myślałem że może jest w środku ale skoro guru Gerri mówi że nie ma to co padło???? wszystkie 5 świec???? czy przekaźnik??? bo po jakości odpalania widać że nie grzeje żadna świeca a miernika nie mam żeby to sprawdzić... zresztą jak sam mówisz płynie tam prąd rzędu 18-13A a normalne mierniki (marketowe) mierzą o ile sie nie mylę do 10A byłem w intercarsie i sprawdzili w katalogach to nie mają czegoś takiego jak bezpiecznik od grzania świec... mają tylko ten przekaźnik oryginalny MB za bagatela 568zł aha i jak mam sprawdzić typ świec nie wykręcając ich? w katalogach mają dwa różne typy do tego silnika i samochodu... jedne z kołnierzem drugie bez, i jedne dłuższe a drugie krótsze... może jak podam nr nadwozia to ktoś mi to sprawdzi???? bo nawet jakbym chciał kupić komplet świec to nie wiem które a jak wykręce to już po nie nie pojade ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Gerri [ pn lut 16, 2009 10:53 pm ] |
Tytuł: | |
Chuck Norris pisze: zresztą jak sam mówisz płynie tam prąd rzędu 18-13A a normalne mierniki (marketowe) mierzą o ile sie nie mylę do 10A
Mierniki marketowe zazwyczaj obwód pomiaru prądu mają niezabezpieczony bezpiecznikiem. Jak tylko kabelki wytrzymają, to miernik wytrzymuje przez więcej niż kilka sekund obciążenie świecy żarowej. A jak nie ma miernika - to zawsze pozostaje kawałek kabelka i próba "na iskrzenie". Sposób trochę nieprofesjonalny, ale czasami wystarczający ![]() |
Autor: | stanski61 [ wt lut 17, 2009 12:43 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: to zawsze pozostaje kawałek kabelka i próba "na iskrzenie".
Do kabelka dołóż żarówke i bedziesz miał prubówke. |
Autor: | Chuck Norris [ wt lut 17, 2009 2:00 pm ] |
Tytuł: | |
no chyba tak zrobię... tylko powiedzcie bo tak jest kilka gniazd w których to mam sprawdzać? no i moja sugestia... działanie świec nie działa w ogóle bo odpalania samochodu przy takiej pogodzie rano to tak jakbym odpalał wogóle bez grzania... i mała podpowiedź jeden kabel do wtyku (którego?) a drugi do masy tak? |
Autor: | stanski61 [ wt lut 17, 2009 3:29 pm ] |
Tytuł: | |
Żeby sprawdzić świece zdejmij ze świec łączący je przewód,jeden koniec prubówki podłącz do plusa a drugi do świecy w miejsce odkręconego przewodu,kontrolka zaświeci jeżeli świeca jest sprawna. |
Autor: | Chuck Norris [ wt lut 17, 2009 3:39 pm ] |
Tytuł: | |
jest to troche problematyczne gdyż żeby to zrobić muszę wyciągnąć kolektor dolotowy... odkręcania trochę jest... to nie stare 250D!!! niestety tu wchodzi w rachube tylko szukanie prądu na kostce tak jak koledzy mówili... i tak chyba będę musiał wykręcić jedną świecę i zobaczyć jaki typ mam bo katalogi podają dwa typy do tego motoru a w ciemno nie chce kupywać... więc najpierw sprawdzę czy świece są sprawne... tzn hmm.... jeśli prąd nie będzie płynał z kostki to co mi to powie???? świeca czy przekaźnik???? i tak chyba będę musiał świece wykręcić... |
Autor: | stanski61 [ wt lut 17, 2009 4:18 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: jeśli prąd nie będzie płynał z kostki to co mi to powie???? świeca czy przekaźnik????
Powie Ci to że przekaznik jest sprawny i trzeba sprawdzac swiece. <br>Dodano po 25 minutach.:<br> sorki przeoczenie,jeśli prąd nie będzie płynał zprzekażnika szukaj przed przkaznikiem,jeśli popłynie z przekaznika patrz na świece |
Autor: | Gerri [ wt lut 17, 2009 8:14 pm ] |
Tytuł: | |
stanski61 pisze: Żeby sprawdzić świece zdejmij ze świec łączący je przewód,
Tutaj to już namieszałeś! To nie jest Volkswagen! NIE MA ŻADNEGO ŁĄCZĄCEGO ŚWIECE PRZEWODU! Każda świeca ma osobny przewód poprowadzony do większego wtyku widocznego na przekaźniku po lewej stronie obrazka (zdj. powyżej) Wystarczy tą większą wtyczkę zdjąć i podłączony do plusa kabel z żarówką pchać po kolei do każdego otworu. Przyporządkowanie poszczególnych otworków do cylindrów to małe cyferki na obudowie wtyczki. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |