MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 1:27 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: ogrzewanie
Post: wt lut 03, 2009 8:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
Witam. Wiem ze temat powraca jak bumerang ale nic nie mogę znalezc w szukajce a ręce już opadają. Auto to 500 SEC z automatyczną klimą. Problem jest taki ze jak odpalę auto i ogrzewanie mam ustawione na max to ogrzewanie grzeje bez problemu, a gdy tylko zmiejsze temperature to leci po chwili juz tylko zimne powietrze i chcąc powrócic do cieplejszego powietrza to dalej leci tylko zimne. Gdy zgasze silnik i wlacze tylko zapłon znów leci ciepłe powietrze z nawiewów. Nie ma wogóle regulacji, albo ciepłe powietrze leci albo zimne tylko jak chce zmniejszyc temperature. Co moze byc??

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 04, 2009 8:26 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Padają ci (zawieszają się) zaworki ogrzewania, a konkretnie trzpienie elektromagnesów - prąd płynie ale nie daje rady - jak dostaje uderzenie prądu po włączeniu to chwilę chodzi - można próbować reanimować ale jak trzpienie są już lekko przyrdzewiałe (przerdzewiał ocynk i stal pod spodem "puchnie") to gumka zaślepiająca i tak będzie się wieszać - raczej do wymiany cały moduł.

PS. wyszukiarka jest jaka jest ale było już wiele razy, nietrudno znaleźć.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 05, 2009 10:02 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lut 05, 2009 9:54 pm
Posty: 30
Witam.
Mam dokładnie taki sam problem z ogrzewaniem i czy mógłbyś dokładnie napisać jak to się nazywa ? Chodzi mi o to, że jak się zapytam kogoś o tę część to jak mam mu to powiedzieć ? co trzeba wymienić ? trzpienie elektromagnesów czy moduł ? czy ten moduł ma jakąś dalszą nazwę czy nie ?
Dzięki i pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 07, 2009 9:08 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
radzik79 pisze:
Chodzi mi o to, że jak się zapytam kogoś o tę część to jak mam mu to powiedzieć ? co trzeba wymienić ? trzpienie elektromagnesów czy moduł ?


Chodzi o zawór ogrzewania, czyli coś takiego:
Obrazek Obrazek Obrazek

Są różne wersje, musisz dopasować do swojego auta, najlepiej po EPC. A poza tym można wymienić same elektromagnesy, lub cały zawór ogrzewania. Pamiętam, że cały zawór wyszedł mnie niewiele drożej, niż dałbym za komplet dwóch elektromagnesów.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 07, 2009 11:32 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
Hej. Nabyłem używany zawór - ja mam z jednym elektromagnesem (klima automatyczna) , jeszcze nie wymieniłem. Ten "nowy" jak sie porusza nim to słychac jak grzechocze - tak chyba powinno być. W kazdym razie taki elektrozawór w ASO to około 1000 plnów.

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 07, 2009 3:34 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lut 05, 2009 9:54 pm
Posty: 30
Ok, dzieki za pomoc. Już będę wiedział, czego mam szukać. Dziekuje za fotki, na pewno mi pomoga w wyborze elektrozaworu. Pozdrawiam, Radzik


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 13, 2009 9:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
Odświerzam temat. Po przeczytaniu wielu postów i odpowiedzi, po długiej walce z systemem ogrzewania wreszcie wszystko działa sprawnie. Głowny winowajca wymieniony - elektrozawór ogrzewania ( w poprzednim zaworek się zacinal), wcześniej wymieniona takze pompka obiegowa. Dzięki za pomoc.

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 13, 2009 10:12 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Paweł Sopot pisze:
wcześniej wymieniona takze pompka obiegowa

Jak komuś ta pompka nie działa, bo się zacięłą/skończyły szczotki/inna przyczyna, a nie zamierza w nią inwestować, to dobrze jest wymontować ten element i założyć w to miejsce po prostu wąż odpowiedniej średnicy i długości. Stojąca pompka znacznie utrudnia łopatkami wirnika przepływ płynu do nagrzewnicy.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 17, 2009 9:17 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
a mam jeszcze pytanie - w ktorym miejscu znajduje sie ten zawor?

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 17, 2009 9:30 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Mor pisze:
dobrze jest wymontować ten element i założyć w to miejsce po prostu wąż odpowiedniej średnicy i długości..


Bardzo przydatna była w tym celu wizyta w "Praktikerze": Odpowiednią miedzianą złączkę z centralnego ogrzewania (kolanko) można kupić zarówno odpowiedniej średnicy jak i wygiętą pod odpowiednim kątem. [zlosnik]

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 18, 2009 4:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Gerri pisze:
Bardzo przydatna była w tym celu wizyta w "Praktikerze": Odpowiednią miedzianą złączkę z centralnego ogrzewania (kolanko) można kupić zarówno odpowiedniej średnicy jak i wygiętą pod odpowiednim kątem.


Ach Wasza Złośliwość...
A tak poważnie. Jak mi kumpel przyjeżdża i mówi, żeby mu coś zrobić z ogrzewaniem, bo słabo grzeje przy jezdzie po mieście i na stwierdzenie o padniętej pompce i jej cenie reaguje dziwną miną, to nie będę sobie dupy zawracał, że nie będzie 100% zgodny z VIN. W paru MB wyciągałem te pompki i tyle. Jak kolega z problemem zechce założyć sobie nową/używaną sprawną to jego sprawa, a jak nie zechce, to lepiej, żeby wyjął uszkodzoną aniżeli jezdził z "stojącą". I nie pomyślałem o zakładaniu tam rurki z miedzi, ale może kiedyś wyprubuję... [zlosnik]

Nilovitz pisze:
a mam jeszcze pytanie - w ktorym miejscu znajduje sie ten zawor?

Obrazek

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl