MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 8:28 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 08, 2009 10:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
Witam,

Mam taki problem z Dieslem w W124 jak w temacie. Zrobiłem autkiem dziś 300km i jestem zawiedziony dość solidnie. Silnik długo nie jeżdżony, ale pracujący na wolnych obrotach wg mnie zupełnie poprawnie - chodzi równo na biegu jałowym i przeważnie nie ma problemu z wkręcaniem sie na wyższe obroty na postoju (ale nie zawsze). Natomiast podczas jazdy auto nie ma w ogóle przyspieszenia i nie jedzie szybciej niż ok. 90 km/h, a pod górkę to i do 20 potrafi zejść i nic się nie da zrobić - problem jakby z zasilaniem w paliwo, bo auto słabnie i lekko szarpie. Inne objawy to w momencie jak silnik zaczyna sie ksztusić przy tej "maksymalnej" prędkości, to od czasu do czasu widać jasne kłęby dymu wydobywające się z rury wydechowej - wygląda na wodę, bo spalony olej specyficznie śmierdzi, jednak płyn chłodniczy jest czysty, olej silnikowy też. Druga sprawa - silnik przestał dać się wyłączać kluczykiem, więc zakręcam dopływ paliwa nad filtrem (czy jest inny sposób gaszenia tego silnika z automatyczną skrzynią?) - czy uszkodzone gaszenie podciśnieniowe ma wpływ na powyższe kłopoty? Jeszcze zauważyłem nieprzyjemną pracę skrzyni w wyżej wspomnianych okolicznościach - przy mocno wciśniętym gazie (auto i tak nie jedzie) podczas popuszczenia pedału czuć szarpnięcie w układzie napędowym gdy skrzynia zmienia bieg.
Czy macie pomysł od czego zacząć? Wiem, że najsampjerw powienienem zmienić filtr paliwa, bo tak naprawdę nie wiadomo co jest w baku po tak długim postoju, ale po trasie miałem nadzieję, że coś się poprawi, a tu nic (w ogóle ledwo dojechałem do domu - ostatnie kilka km auto jechało nie szybciej niż 20-30 km/h a na biegu jałowym silnik gasł). Najbardziej zastanawiający jest brak mocy, pedał gazu trzeba dusić, a reakcji praktycznie nie ma żadnej zupełnie. No i to kopcenie zupełnie nie wiadomo skąd...
Z góry dzięki za sugestie.

Pozdrawiam.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Ostatnio zmieniony pn mar 09, 2009 7:20 pm przez Seweryn, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 08, 2009 11:36 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
ja bym wszystkie filtry wymienił... może i z olejem coś sie działo? może w filtrze powietrza ptaszki gniazdko uwiły?
może... być dużo tego może... ale co prawda to prawda wpierw filtr paliwa pozniej powietrza pozniej oleju no i przy wymianie filtra oleju zmień też cały olej... kto wie co sie z nim stało...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 08, 2009 11:45 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Dobre: nie ma mocy, to zmień olej. [hehe]

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 08, 2009 11:47 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
no i to szarpanie skrzyni... widać olej w ASB też wypadałoby wymienić... ciekaw jestem ile on stał???? 5 lat?

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 08, 2009 11:50 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Skrzynia może dziczeć, bo auto nie jedzie, a pedał jest wciśnięty.

Tankowałeś po postoju? Zacznij od najprostszych rzczeczy. Jeśli to jednak filtr, to jazda nic nie zmieni.

_________________
123. W, S i C.


Ostatnio zmieniony pn mar 09, 2009 1:01 am przez _me: how_, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 09, 2009 12:22 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Jesli brakuje podcisnienia to skrzynia bedzie swirowac...

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
Post: pn mar 09, 2009 9:06 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
(me: how) pisze:
Skrzynia może dziczeć, bo auto nie jedzie, a pedał jest wciśnięty.

Tankowałeś po postoju? Zacznij od najprostszych rzczeczy. Jeśli to jednak filtr, to jazda nic nie zmieni.

Tankowałem oczywiście do pełna, w zbiorniku było ok. 1/4 stanu starego paliwa. Auto nie było jeżdżone jakieś 2 lata, ale w międzyczasie było okazjonalnie odpalane.
Z tą pracą skrzyni, to się domyślam, że mu przejdzie jak praca silnika wróci do normy.
Olej silnikowy wygląda dobrze - wnętrze silnika bez żadnych śladów nagaru czy syfu. Stan oleju w połowie między min. a max. (wydaje mi się, że przed trasą był stan max., ale nie jestem pewien).
Dziś rano odpaliłem zwierze - na początku chodził kulawo (jakby zapowietrzony przez moją metodę gaszenia silnika), potem pracował bardzo poprawnie, jak zwykle na wolnych po rozgrzaniu. Zimny podkapcał na szaro, ciepły już praktycznie wcale. Nie jeździłem dzisiaj, najpierw zamówię filtr paliwa i zobaczę co było w starym. Czy ten model ma wstępny filtr paliwa czy tylko tą puszkę, bo znaleźć nie mogłem?

Pozdrawiam.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
Post: pn mar 09, 2009 12:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Seweryn pisze:
Czy ten model ma wstępny filtr paliwa czy tylko tą puszkę, bo znaleźć nie mogłem?


Nie powiem Ci czy wstępny filtr paliwa jest montowany fabrycznie, ale powinno się go mieć w układzie zasilania.

Obrazek

Element nr.13 na rysunku to wstępny filtr paliwa. Sprawdź czy masz i najlepiej zamontuj od razu nowy.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 09, 2009 12:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Seweryn jak dodajesz gazu to wajcha od gaszaka przypadkiem nie idzie do dołu i nie przygasza silnika?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 09, 2009 12:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
bary123ce pisze:
Seweryn jak dodajesz gazu to wajcha od gaszaka przypadkiem nie idzie do dołu i nie przygasza silnika?

A gdzie znajduje się ta wajcha, bo do tej pory gasiłem ten silnik pokrętłem nad filtrem paliwa? Nie mogłem zlokalizowac tej gaszącej wajchy...

Pozdrawiam.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Ostatnio zmieniony pn mar 09, 2009 1:46 pm przez Seweryn, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 09, 2009 12:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Seweryn pisze:
A gdzie znajduje sie ta wajcha, bo do tej pory gasilem ten silnik pokretlem nad filtrem paliwa? Nie moglem zlokalizowac tej gaszacej wajchy..


Silnik gasi się przez wyłączenie stacyjki. Czy Twój problem na pewno dotyczy W124? Dźwignię ręcznego awaryjnego gaszenia masz zaznaczoną na tym obrazku. Widać też wstępny filtr paliwa.

Obrazek

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 09, 2009 1:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
Mirmur pisze:
Silnik gasi się przez wyłączenie stacyjki. Czy Twój problem na pewno dotyczy W124? Dźwignię ręcznego awaryjnego gaszenia masz zaznaczoną na tym obrazku. Widać też wstępny filtr paliwa.


Dzięki za fotkę - nie wiem jak mogłem nie zauważyć tej dźwigni. Prawdopodobnie pompa wtryskowa jest czymś zakryta - chyba układ dolotowy ją przykrywa, nie pamiętam, bo generalnie jej nie widać w tym silniku (jest to wielozaworowy silnik).
Pisałem w pierwszym poście, że gaszenie stacyjką (czasem) nie działa.

Pozdrawiam.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 09, 2009 2:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 15, 2005 3:12 pm
Posty: 118
Numer GG: 457649
Lokalizacja: zabrze
Kolega "Seweryn" ma silnik 606 zapewne, tam nie ma dzwigni "stop".

_________________
W 124 E300TD
http://www.motohybrid.pl


Na górę
 Tytuł: OM606
Post: pn mar 09, 2009 2:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
gepcio124 pisze:
Kolega "Seweryn" ma silnik 606 zapewne, tam nie ma dzwigni "stop".

Jak w temacie - omawiany silnik to OM606. Czyli rozumiem, że nie ma tam dźwigni do gaszenia motoru? W takim układzie jak należy go gasić przy uszkodzeniu gaszenia stacyjką (gaszenie stacyjką czasem działa, czasem nie, w każdym razie jak działa, to z opóźnieniem - silik chodzi jeszcze przez około sekundę, może dwie zanim zgaśnie) i czy to dużo zmienia jeśli chodzi o powyższe objawy?

Pozdrawiam.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Ostatnio zmieniony pn mar 09, 2009 2:57 pm przez Seweryn, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 09, 2009 2:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
Sprawdź ten gaszek na pompie wtryskowej, może jest walnięty albo prawie na pewno jak nie gasi się stacyjką. Być może jak ktoś tu zasugerował przytłumia pompę troszkę i jest taka lipa.

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl