MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Gdzie szukać przewodu od ciśnienia oleju ?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=39223
Strona 1 z 2

Autor:  bary123ce [ śr lut 18, 2009 11:59 pm ]
Tytuł:  Gdzie szukać przewodu od ciśnienia oleju ?

Koledzy czy wiecie gdzie znajdę przewód zaznaczny na czerwono na schemacie? Niestety u mnie nie idzie on w jednym oplocie z tym drugim przewodem :(
Obrazek

Autor:  nnoc [ czw lut 19, 2009 11:02 pm ]
Tytuł: 

Mogę Ci pomóc.Ale nie wiem czy dobrze zrozumiałem,chyba chcesz silnik
OM603 włożyć do WDB140, a silnik jest z WDB124.Jeżeli tak to podaj oba vin.
jeżeli silnik chcesz tylko włożyć to vin auta 140 oczywiście jeżeli chcesz tylko
naprawić 140 to też vin.

Autor:  bary123ce [ pt lut 20, 2009 6:43 am ]
Tytuł: 

noc silnik OM603 już dawno chula w W140, ale mam jedynie kontrolkę poziomu oleju, a teraz chcę naprawić wskazówkę od ciśnienia oleju.
Z silnika OM603 wychodzi czujnik ciśnienia oleju na 1 pin i do niego podłączony jest oryginalnie jeden przewód na zegary. Niestety w W140 jest to bardziej skomplikowane dlatego podaje VIN, może uda Ci się pomóc:
WDB1400761A260570

Autor:  Mor [ pt lut 20, 2009 10:17 am ]
Tytuł: 

Na razie znalazłem złącze X27 z tego schematu:
Obrazek Obrazek
W WIS do W140 skopali sprawę i nie ma niestety jednego opisu wszystkich terminali połączeniowych, jak jest to np. dla W126.

Autor:  bary123ce [ pt lut 20, 2009 6:30 pm ]
Tytuł: 

To już coś!! Wielkie dzięki. Nie mam pojęcia tak z pamięci gdzie to może być bo obrazek jest nieczytelny, a "firewall" niewiele mi mówi.
Jutro jak będzie jasno poszukam.
A może ktoś wie, albo poznaje to cuś na obrazkach?

Autor:  nnoc [ pt lut 20, 2009 7:00 pm ]
Tytuł: 

bary123ce szkoda ,że vinu nie podałeś wczoraj.Mam chyba wszystkie schematy 140.Niestety w pracy będę dopiero w poniedziałek wtedy odnajdę
Ci położenie tych kości,kolory przewodów itd.

Autor:  Mor [ sob lut 21, 2009 10:53 am ]
Tytuł: 

To jest gdzieś na ściance grodziowej w okolicach nóg pasażera, z przodu.

Autor:  nnoc [ sob lut 21, 2009 3:37 pm ]
Tytuł: 

W 140 do czujnika ciśnienia oleju B5 idą dwa przewody (teoretycznie dlaczego napiszę na samym końcu).
Oba przewody (sygnałowy) brązowo/zielony i elektroniczna masa licznika (31e) brązowo/żółty przechodzą przez ścianę czołową nad nogami pasażera
do kości X27 pod lewą stopą pasażera nad aluminiową termiczną osłoną
podłogi brązowo/zielony biegnie wiązką do licznika na kość 2 (z pilotem trapezowym) na pin 4.Brązowo/żółty biegnie do kości X18 pin 1 (kość 16-pinowa) pod pedałem hamulca pomocniczego.Stamtąd do kości X24 na pin 10 (kość 10-pinowa) położenia nie pamiętam mogę sprawdzić dopiero w poniedziałek.Chyba na dnie głównej skrzynki bezpieczników.Stąd już do licznika na kość 2 (z pilotem trapezowym) pin 10.
Parametry czujnika 0-bar oporność 13 Ohm. 3-bary oporność 150 Ohm.
Teraz podpowiedź w wielu silnikach w WDB140 spotkałem czujniki 1-bolcowe
przewodu brązowo/żółtego nie było.Wszystko działało prawidłowo.
Masa elektroniczna 31e jest równa masie pojazdu z tym że przechodzi przez
licznik.Ten konkretny przypadek zobaczę na schematach w poniedziałek.

Autor:  bary123ce [ sob lut 21, 2009 8:34 pm ]
Tytuł: 

Kolego noc dzięki Tobie jutro może nastać dla mnie lepszy dzień ;)
Będę szukał, w razie czego napiszę gdy pojawi się kolejny problem [cool] <br>Dodano po 3 godzinach. 6 minutach.:<br> No i problem pojawił się. Właśnie wracam z garażu gdzie porównałem czujnik w innym S600 ale z 1994 roku. Tam "niestety" jest jednopinowy czujnik, czyli taki jaki występuje w zamontowanym teraz u mnie silniku OM603.
Ja nie pamiętam ilu pinowy był czujnik w moim M120, bo już go nie mam [szalone]
Sprawa byłaby prostsza gdybym był pewien ilu pinowy czujnik był u mnie oryginalnie. Jak się mam upewnić? Czy jak zadzwonię do ASO to po VIN mi do tego dojdą ?
Niestety nie mogę znaleźć tego drugiego przewodu zaznaczonego u góry tematu na rysunku [szalone]

Autor:  nnoc [ ndz lut 22, 2009 8:16 am ]
Tytuł: 

Dla Twojego samochodu Bary123ce w oryginale M120 były takie czujniki.
Do roku modelowego 94 czujnik nr.0095420817
Od roku modelowego 95 czujnik nr.0065429417
Data produkcji Twojego auta 10-04-1995 więc miałeś drugi numer.
Ten czujnik jest jedno-bolcowy i stosowany w OM603 także w WDB124 więc wszystko wreszcie pasuje.Nigdy nie miałeś do czujnika ciśnienia oleju drugiego przewodu i jest Ci nie potrzebny.Nie szukaj dziury w całym.
Ustaliłem to na podstawie vin-u który mi przesłałeś.

Pozdrawiam noc.

Autor:  bary123ce [ ndz lut 22, 2009 10:23 pm ]
Tytuł: 

Dzięki kolego. W takim razie mam uszkodzony ten przewód, bo zmasowany nic nie pokazuje [szalone]

Autor:  bary123ce [ pn mar 16, 2009 12:20 pm ]
Tytuł: 

po teście zegarów wskazówka od ciśnienia oleju idzie do góry, ciśnienie pokazuje 3.1 bar ale nie pokazuje stanu oleju (???) mimo, iż czujnik jest podłączony a kontrolka gaśnie... czy to ma związek i z czym??
poziom oleju:

Obrazek

ciśnienie oleju:

Obrazek

Obrazek

Autor:  nnoc [ pn mar 16, 2009 10:32 pm ]
Tytuł: 

Nie znam na tyle wersji Japan, ale europejska ma kontrolkę mówiącą tylko o
za niskim poziomie oleju.Czujnik stoi w misce olejowej silnika po lewej stronie niedaleko korka spustowego i do licznika idzie innym przewodem
niż wszystkie do tej pory omawiane w tym poście.Znajdziesz go na schemacie który Ci wysłałem.Jeżeli nie to postaram się to sprawdzić na jutro
lub sobotę wieczorem.Pozdrawiam.

Autor:  bary123ce [ pn mar 16, 2009 10:40 pm ]
Tytuł: 

Dokładnie tak jest. Zastanawia mnie tylko dlaczego przy teście zegarów na pierwszym foto wyświetla się 0 - czyli brak oleju w silniku, mimo, iż czujnik jest podłączony, kontrolka od poziomu oleju po odpaleniu gaśnie [szalone]
może to jest jakiś trop, zanim zacznę szukać uszkodzonego przewodu od ciśnienia oleju, a nie będzie to łatwe [szalone]

Autor:  nnoc [ pn mar 16, 2009 10:53 pm ]
Tytuł: 

Na zgaszonym silniku ma pokazywać 0 i kropka.To test układu.Zadziała po uruchomieniu.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/