MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Gdzie szukać przewodu od ciśnienia oleju ? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=39223 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | bary123ce [ śr lut 18, 2009 11:59 pm ] |
Tytuł: | Gdzie szukać przewodu od ciśnienia oleju ? |
Koledzy czy wiecie gdzie znajdę przewód zaznaczny na czerwono na schemacie? Niestety u mnie nie idzie on w jednym oplocie z tym drugim przewodem ![]() ![]() |
Autor: | nnoc [ czw lut 19, 2009 11:02 pm ] |
Tytuł: | |
Mogę Ci pomóc.Ale nie wiem czy dobrze zrozumiałem,chyba chcesz silnik OM603 włożyć do WDB140, a silnik jest z WDB124.Jeżeli tak to podaj oba vin. jeżeli silnik chcesz tylko włożyć to vin auta 140 oczywiście jeżeli chcesz tylko naprawić 140 to też vin. |
Autor: | bary123ce [ pt lut 20, 2009 6:43 am ] |
Tytuł: | |
noc silnik OM603 już dawno chula w W140, ale mam jedynie kontrolkę poziomu oleju, a teraz chcę naprawić wskazówkę od ciśnienia oleju. Z silnika OM603 wychodzi czujnik ciśnienia oleju na 1 pin i do niego podłączony jest oryginalnie jeden przewód na zegary. Niestety w W140 jest to bardziej skomplikowane dlatego podaje VIN, może uda Ci się pomóc: WDB1400761A260570 |
Autor: | bary123ce [ pt lut 20, 2009 6:30 pm ] |
Tytuł: | |
To już coś!! Wielkie dzięki. Nie mam pojęcia tak z pamięci gdzie to może być bo obrazek jest nieczytelny, a "firewall" niewiele mi mówi. Jutro jak będzie jasno poszukam. A może ktoś wie, albo poznaje to cuś na obrazkach? |
Autor: | nnoc [ pt lut 20, 2009 7:00 pm ] |
Tytuł: | |
bary123ce szkoda ,że vinu nie podałeś wczoraj.Mam chyba wszystkie schematy 140.Niestety w pracy będę dopiero w poniedziałek wtedy odnajdę Ci położenie tych kości,kolory przewodów itd. |
Autor: | Mor [ sob lut 21, 2009 10:53 am ] |
Tytuł: | |
To jest gdzieś na ściance grodziowej w okolicach nóg pasażera, z przodu. |
Autor: | nnoc [ sob lut 21, 2009 3:37 pm ] |
Tytuł: | |
W 140 do czujnika ciśnienia oleju B5 idą dwa przewody (teoretycznie dlaczego napiszę na samym końcu). Oba przewody (sygnałowy) brązowo/zielony i elektroniczna masa licznika (31e) brązowo/żółty przechodzą przez ścianę czołową nad nogami pasażera do kości X27 pod lewą stopą pasażera nad aluminiową termiczną osłoną podłogi brązowo/zielony biegnie wiązką do licznika na kość 2 (z pilotem trapezowym) na pin 4.Brązowo/żółty biegnie do kości X18 pin 1 (kość 16-pinowa) pod pedałem hamulca pomocniczego.Stamtąd do kości X24 na pin 10 (kość 10-pinowa) położenia nie pamiętam mogę sprawdzić dopiero w poniedziałek.Chyba na dnie głównej skrzynki bezpieczników.Stąd już do licznika na kość 2 (z pilotem trapezowym) pin 10. Parametry czujnika 0-bar oporność 13 Ohm. 3-bary oporność 150 Ohm. Teraz podpowiedź w wielu silnikach w WDB140 spotkałem czujniki 1-bolcowe przewodu brązowo/żółtego nie było.Wszystko działało prawidłowo. Masa elektroniczna 31e jest równa masie pojazdu z tym że przechodzi przez licznik.Ten konkretny przypadek zobaczę na schematach w poniedziałek. |
Autor: | bary123ce [ sob lut 21, 2009 8:34 pm ] |
Tytuł: | |
Kolego noc dzięki Tobie jutro może nastać dla mnie lepszy dzień ![]() Będę szukał, w razie czego napiszę gdy pojawi się kolejny problem ![]() Ja nie pamiętam ilu pinowy był czujnik w moim M120, bo już go nie mam ![]() Sprawa byłaby prostsza gdybym był pewien ilu pinowy czujnik był u mnie oryginalnie. Jak się mam upewnić? Czy jak zadzwonię do ASO to po VIN mi do tego dojdą ? Niestety nie mogę znaleźć tego drugiego przewodu zaznaczonego u góry tematu na rysunku ![]() |
Autor: | nnoc [ ndz lut 22, 2009 8:16 am ] |
Tytuł: | |
Dla Twojego samochodu Bary123ce w oryginale M120 były takie czujniki. Do roku modelowego 94 czujnik nr.0095420817 Od roku modelowego 95 czujnik nr.0065429417 Data produkcji Twojego auta 10-04-1995 więc miałeś drugi numer. Ten czujnik jest jedno-bolcowy i stosowany w OM603 także w WDB124 więc wszystko wreszcie pasuje.Nigdy nie miałeś do czujnika ciśnienia oleju drugiego przewodu i jest Ci nie potrzebny.Nie szukaj dziury w całym. Ustaliłem to na podstawie vin-u który mi przesłałeś. Pozdrawiam noc. |
Autor: | bary123ce [ ndz lut 22, 2009 10:23 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki kolego. W takim razie mam uszkodzony ten przewód, bo zmasowany nic nie pokazuje ![]() |
Autor: | bary123ce [ pn mar 16, 2009 12:20 pm ] |
Tytuł: | |
po teście zegarów wskazówka od ciśnienia oleju idzie do góry, ciśnienie pokazuje 3.1 bar ale nie pokazuje stanu oleju (???) mimo, iż czujnik jest podłączony a kontrolka gaśnie... czy to ma związek i z czym?? poziom oleju: ![]() ciśnienie oleju: ![]() ![]() |
Autor: | nnoc [ pn mar 16, 2009 10:32 pm ] |
Tytuł: | |
Nie znam na tyle wersji Japan, ale europejska ma kontrolkę mówiącą tylko o za niskim poziomie oleju.Czujnik stoi w misce olejowej silnika po lewej stronie niedaleko korka spustowego i do licznika idzie innym przewodem niż wszystkie do tej pory omawiane w tym poście.Znajdziesz go na schemacie który Ci wysłałem.Jeżeli nie to postaram się to sprawdzić na jutro lub sobotę wieczorem.Pozdrawiam. |
Autor: | bary123ce [ pn mar 16, 2009 10:40 pm ] |
Tytuł: | |
Dokładnie tak jest. Zastanawia mnie tylko dlaczego przy teście zegarów na pierwszym foto wyświetla się 0 - czyli brak oleju w silniku, mimo, iż czujnik jest podłączony, kontrolka od poziomu oleju po odpaleniu gaśnie ![]() może to jest jakiś trop, zanim zacznę szukać uszkodzonego przewodu od ciśnienia oleju, a nie będzie to łatwe ![]() |
Autor: | nnoc [ pn mar 16, 2009 10:53 pm ] |
Tytuł: | |
Na zgaszonym silniku ma pokazywać 0 i kropka.To test układu.Zadziała po uruchomieniu. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |