MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Kontrolka ASR(?) nieaktywna - możliwe?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=39280
Strona 1 z 2

Autor:  szymon.dziawer [ ndz lut 22, 2009 10:29 am ]
Tytuł:  Kontrolka ASR(?) nieaktywna - możliwe?

Witam
Pytanie w związku z nowym nabytkiem:
Na tarczy prędkościomierza jest kontrolka od żółtego trójkąta (ASR?). Rozbierałem zegary (wysunął się wałek od licznika dziennego - usterka naprawiona). W zegarach pod tą kontrolką jest żarówka. Nawet nie przepalona. Z tym, że nawet, kiedy auto jeździło po śliskim, to kontrolka się nie zapala.
Pytanie brzmi:
Czy możliwe, że jest ona nieaktywna, czy coś jest zepsutego? A może zegary były "szczepione" z innego auta?
Z VIN wynika, że auto ma blokadę mechanizmu różnicowego i jedynie tę opcję mogę jakoś powiązać z tą kontrolką.
Pozdrawiam
Szymon
p.s. VIN auta: WDB1241931F217680

Autor:  Mirmur [ ndz lut 22, 2009 11:12 am ]
Tytuł: 

Z numeru VIN wynika, że auto ma blokadę mostu ASD - kod 211, ale nie ma to nic wspólnego z układem ASR - kod 471. W głównym szeregu kontrolek poniżej zegarów po prawej stronie powinna być kontrolka ASD. Prawidłowo powinna zgasnąć po odpaleniu silnika równocześnie z kontrolką ABS. Zacznij od sprawdzenia przekaźnika ASD, poziomu oleju w zbiorniczku i zobacz czy masz most z blokadą. Spróbuj zaobserwować czy np. na głębszym śniegu oba koła kręcą się równomiernie podczas ruszania. Kontrolka ASD na prędkościomierzu zapala się tylko wtedy, gdy załączy się blokada mostu.

Pozdrawiam.

Autor:  szymon.dziawer [ ndz lut 22, 2009 11:18 am ]
Tytuł: 

Dzięki.
Oczywiscie kontrolka ASD jest w szeregu na dole.
Pytanie pozostaje, czy możliwe, że są to zegary od tego auta - czyli z nieaktywną kontrolką ASR - czy też mam do czynienia ze szczepem zegarów.
Pozdrawiam
Szymon

Autor:  Mirmur [ ndz lut 22, 2009 11:28 am ]
Tytuł: 

szymon.dziawer pisze:
Oczywiscie kontrolka ASD jest w szeregu na dole. Pytanie pozostaje, czy możliwe, że są to zegary od tego auta - czyli z nieaktywną kontrolką ASR - czy też mam do czynienia ze szczepem zegarów.


Nie rozumiem, czemu pisząc o kontrolce i systemie ASD dalej upierasz się na ASR? Zarówno ASR jak i ASD sygnalizują działanie na tej samej kontrolce (żółty trójkąt) na prędkościomierzu, ale wyznacznikiem posiadanego systemu jest dolna kontrolka.

Pozdrawiam.

Autor:  MarcinJUNAK [ ndz lut 22, 2009 12:10 pm ]
Tytuł: 

NIE MYL ASD z ASR BO TO CAŁKIEM INNE SYSTEMY!!!!!

W moim coupe tez przestała sie swiecic kontrolka od ASD a konkretniej ten trójkąt na predkosciomierzu.Nawet przy uruchamianiu samochodu sie nie zapalała, ta dolna działała normalnie czyli gasła po uruchomieniu silnika. Pojechałme do Brolera i okazało się ze padł w predkosciomierzu ( w schemacie oswietlenia trójkąta) jakis rezystor ale wczesniej trzeba było prześwietlić całą wiązkę czy ASD działa poprawnie. Po wlutowaniu tego rezystora znów wszystko zaczęło świecić jak powinno a wydawało mi się że to tylko spaliła się żarówka :)

Teraz mam inny problem bo przestały mi działać światła cofania i zdiagnozowano uszkodzenie tzw. park szpery ( czujnik położenia dźwigni zmiany biegów) bo mam automatyczną skrzynię, w oryginale kosztuje kolo 250 PLN :( i zastanawiam się nad zamiennikiem ale podobno nie działają zbyt długo, wymiana prosta ale weź teraz w taki mróz siedź w nieogrzewanym garażu :(

pozdrawiam

Autor:  szymon.dziawer [ pt lut 27, 2009 9:01 am ]
Tytuł: 

Rozumiem, że są to 2 oddzielne systemy, ale nie wiedziałem, że działanie obu sygnalizuje ten sam żółty trójkąt. Myślałem, że dotyczy on tylko ASR - dzięki za wyjaśnienie.
Przyczyna braku kontrolek jest banalnie prosta - brak przekaźnika ASD - ktoś go wymontował, prawdopodobnie dlatego, że był uszkodzony a po jego wyjęciu żadna kontrolka nie niepokoiła poprzedniego właściciela.
Po zamontowaniu przekaźnika wszystko działa jak należy - na śliskim most blokuje się i trójkąt się zapala.
Jeszcze raz dzięki za wyjaśnienia i pomoc.
Pozdrawiam
Szymon

Autor:  Janfocus [ pt lut 27, 2009 12:19 pm ]
Tytuł: 

szymon.dziawer pisze:
Rozumiem, że są to 2 oddzielne systemy, ale nie wiedziałem,

niby oddzielne, ale jednak ASR również spina most (przynajmniej w 126), no i jak jest ASR to nie ma ASD i odwrotnie... Żółty trójkąt powinien się zapalać też przy kontroli żarówek podczas włączenia zapłonu...

Autor:  szymon.dziawer [ pt lut 27, 2009 1:31 pm ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
Żółty trójkąt powinien się zapalać też przy kontroli żarówek podczas włączenia zapłonu...

Tak też czyni (po wpieciu sterownika).
Pozdrawiam
Szymon

Autor:  zegarek [ pt lut 27, 2009 1:44 pm ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
niby oddzielne, ale jednak ASR również spina most (przynajmniej w 126)


Mógłbyś bardziej przybliżyć temat spinania mostu w ASR? Czy to nie jest tak, że tylko przyhamowywane jest ślizgające się koło i odejmowany jest gaz?

Autor:  beet [ pt lut 27, 2009 1:54 pm ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
ale jednak ASR również spina most (przynajmniej w 126)


Spinac moze sie jedynie kierujacy pojazdem ;)

Autor:  Janfocus [ pt lut 27, 2009 2:52 pm ]
Tytuł: 

zegarek pisze:
Mógłbyś bardziej przybliżyć temat spinania mostu w ASR? Czy to nie jest tak, że tylko przyhamowywane jest ślizgające się koło i odejmowany jest gaz?


beet pisze:
Spinac moze sie jedynie kierujacy pojazdem

widzę że musze w kółko to samo pisac ;)
W 126 (co potwirdzają filmy reklamowe MB i mozna sobie wygooglać) w odróznieniu od 140 (co było wałkowane już) jest szpera w moście i zanim ASR zacznie dohamowywac koła spina połosie na sztywno. Juz pisałem że jak stanę prawą stroną na trawie a lewą na asfalcie, to mam przyspieszenie jak na asfalcie...

Autor:  karolkarol [ pt lut 27, 2009 3:19 pm ]
Tytuł: 

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=37358&highlight=


Tu chyba jest jakies mylne myslenie, albo ASD, albo ASR???

ASD blokuje tylny most, a ASR redukuje obroty silnika, ale nie jestem pewien czy blokuje slizgające sie koło osi napedowej, przenosząc poprzez dyferencjał moment obrotowy na drugie koło.

ASD nie ma guzika do wyłączania
ASR ma guzik wyłączający(na panelu koło skrzyni)

Autor:  stanski61 [ pt lut 27, 2009 3:39 pm ]
Tytuł: 

Cel montażu i zasada działania systemu ASR
http://pl.wikipedia.org/wiki/System_kontroli_trakcji

Autor:  karolkarol [ pt lut 27, 2009 3:50 pm ]
Tytuł: 

W momencie rozpoznania przez jednostkę sterującą poślizgu któregoś z kół lub osi, następuje zmniejszenie ich prędkości, które realizowane może być na kilka sposobów:

-wykorzystanie hamulców do przyhamowania kół znajdujących się w poślizgu – rozwiązanie zapewniające szybki czas reakcji systemu, jednakże negatywnie wpływające na komfort podróży.
-opóźnienie zapłonu lub całkowite jego odłączenie przy jednoczesnym odcięciu wtrysku
-przymknięcie przepustnicy – w rozwiązaniach, gdzie przepustnica jest sterowana elektronicznie by wire, jest ona przymykana wbrew woli kierowcy. W rozwiązaniach tradycyjnych występuje dodatkowa przepustnica. Rozwiązanie najbardziej komfortowe, ale o najdłuższym czasie reakcji.

W zależności od szczegółowych rozwiązań wykorzystywany jest tylko jeden sposób sterowania, dwa lub wszystkie.


Ale tutaj należałoby sie zastanowić jak działa ASR w mercedesie....

Definicja którą podał "~stanski61" jest ogólna dla wszystkich samochodów:)) i opisuje system kontroli trakcji a nie konkretnie ASR mercedesa [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz]

Autor:  zegarek [ pt lut 27, 2009 4:02 pm ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
jest szpera w moście i zanim ASR zacznie dohamowywac koła spina połosie na sztywno.


A co z olejem w takim razie? Do mostów z LSD (m.in. ASD) jest inny olej. To znaczy, że do tych z ASR'em trzeba lać ten sam co jest zalecany do ASD?

Ogólnie coś w tym jest bo mój SEC z ASR zostawia dwa ślady jak włączę funkcję jazdy na łańcuchach, czego nie mogłem zrozumieć. <br>Dodano po 5 minutach.:<br>
karolkarol pisze:
Ale tutaj należałoby sie zastanowić jak działa ASR w mercedesie....


W starych gratach jak 126, ASR wykorzystuje hamulce oraz wyciśnięcie pedału gazu siłownikiem.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/