MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

silnik M119 Wymiana uszczelek pod glowicami
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=39353
Strona 1 z 1

Autor:  jakub_gozdzik [ śr lut 25, 2009 5:06 pm ]
Tytuł:  silnik M119 Wymiana uszczelek pod glowicami

Witam
Niestety w moim M119, ktory idzie do mojego coupe musze wymienic uszczelki pod glowicami, poniewaz ewidentnie leje sie z pod nich olejek.
Mam juz zdjety osprzet, ktory byl przykrecony do glowic, wyjalem tez caly kolektor dolotowy, tzw "serce".
Teraz przyszedl czas na dobranie sie do wnetrza silnika. Jako, ze jakakolwiek literatura jest niedostepna, to moje pytanie jest nastepujace. Czy przy zdejmowaniu np walkow rozrzadu trzeba na cos zwrocic uwage, czy dobrze jest ustawic wal w jakiejs konkretnej pozycji?
Moze ktos juz taki motor rozbieral i pozniej zlozyl?
Pozdrawiam

Autor:  zegarek [ śr lut 25, 2009 5:25 pm ]
Tytuł:  Re: Wymiana uszczelek pod glowicami

jakub_gozdzik pisze:
Teraz przyszedl czas na dobranie sie do wnetrza silnika. Jako, ze jakakolwiek literatura jest niedostepna, to moje pytanie jest nastepujace.


Jak najbardziej dostępna, w WIS jest opisana i zilustrowana cała procedura zdejmowania głowic.

Autor:  jakub_gozdzik [ śr lut 25, 2009 7:46 pm ]
Tytuł: 

Trzeba najpierw miec WIS... a ja nie mam :cry: To moze ktos z kolegow, majacych dostep do wisa, wyszukalby dla mnie cos takiego?
Bylbym wdzieczny. A jesli nie to pewnie i tak sobie poradze - silnik to silnik [zlosnik]

Autor:  stanski61 [ śr lut 25, 2009 8:01 pm ]
Tytuł: 

Przed rozbiórką ustaw wał w GMP,a tu masz schemat
http://img10.imageshack.us/img10/1736/zdjcie003ph8.jpg
http://img10.imageshack.us/img10/2884/zdjcie002xn0.jpg <br>Dodano po 7 minutach.:<br> Moment dokręcania głowic
55Nm
90 stopni
90 stopni
http://img17.imageshack.us/img17/2631/zdjcie000f.jpg

Autor:  jakub_gozdzik [ śr lut 25, 2009 9:38 pm ]
Tytuł: 

Ok dzieki, jutro cos bede modzil. Rozebrac to nic wielkiego. Najwazniejsze to wlasnie momenty dokrecania poszczegolnych srub.
A mozesz mi jeszcze tylko powiedziec jak sa opisane te cechy na walkach rozrzadu, na ktore musze ustawic? To sa jakies centki, czy wyciecia, czy jeszcze cos innego?

Autor:  stanski61 [ śr lut 25, 2009 9:56 pm ]
Tytuł: 

Jak ustawisz wał w GMP według oznaczeń na kole pasowym wału to z pewnością znajdziesz oznaczenia wałkó,wedłóg schematów powinny być kryzy-naciecia,dla pewności mozesz zrobić swoje oznaczenia,ale i bez tego dasz rade ;) <br>Dodano po 5 minutach.:<br> PrzyGMP wału krzywki wałka rozrządu będą pionowo do cylindra w górze-zawory zamknięte,widać na foto.

Autor:  jakub_gozdzik [ czw lut 26, 2009 10:37 pm ]
Tytuł: 

Witam, a znalazlby sie jakis dobry czlowiek i wrzucil taki schemat, jak skladac do kupy te glowice. Powyzsze zdjecia to jednak troche malo. Rozlozyc sie dalo, ale zeby skladanie bylo przyjemne to przydalaby sie instrukcja.
Prosze szanownych o pomos.
Pozdrawiam <br>Dodano po 6 godzinach. 25 minutach.:<br> No nikt nie pomoze?

Autor:  jakub_gozdzik [ pt lut 27, 2009 5:27 pm ]
Tytuł: 

No pomozcie chlopaki, prosze

Autor:  VALENTINE123 [ pt lut 27, 2009 6:01 pm ]
Tytuł: 

http://panwajler.w.interii.pl/500.rar

Autor:  jakub_gozdzik [ pt lut 27, 2009 6:30 pm ]
Tytuł: 

Kolega Valentine jest nieoceniony 8)
Dzieki wielkie

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/