MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Nie odpala na benzynie na gazie tak https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=39426 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | elmo25 [ ndz mar 01, 2009 11:48 am ] |
Tytuł: | Nie odpala na benzynie na gazie tak |
Witam Szanownych Kolegów. Mam do Was pytanie - takie raczej grzecznościowe bo chodzi o Samochód MB (poczciwą 190-tkę 2,0 B+G) rok jak dobrze pamiętam 1988 mojego przyszłego teścia. Jest taki problem, że MB nie chce odpalać na benzynie, natomiast na gazie odpala. Dodam że srebrny przekaźnik za akumulatorem został wymieniany. Co może być przyczyną ? Pozdrawiam |
Autor: | kompressor [ ndz mar 01, 2009 12:07 pm ] |
Tytuł: | |
Przyczyna jest......gaz. ![]() Wyrzuci to będzie odpalał na benzynie. ![]() Jest taka funkcja na forum jak szukaj i tam należy wpisać słowa kluczowe, wtedy znajdziesz interesujący cie temat a w nim.....odpowiedzi. ![]() Było o tym 1000 razy. |
Autor: | darus [ ndz mar 01, 2009 6:47 pm ] |
Tytuł: | |
Moze nie chodzi pompa, moze tłoczek rozdzielacza zatarty, moze wtryski zapieczone... itd., itp. |
Autor: | elmo25 [ ndz mar 01, 2009 7:09 pm ] |
Tytuł: | |
Zawsze zanim napiszę coś na forum staram się poszukać. Tak samo było i tym razem wpisując temat z powyższego postu i jakoś niewiele znalazłem.
Wyrzuci to będzie odpalał na benzynie. Dotychczas jeździł i odpalał i na gazie i na benzynie. Czyżby w trakcie coś się skopało ? |
Autor: | BrunoGiamatti [ ndz mar 01, 2009 7:12 pm ] |
Tytuł: | |
Odpala tylko na gazie ale później można przełączyć na benzynę i pracuje normalnie? |
Autor: | elmo25 [ pn mar 02, 2009 2:10 pm ] |
Tytuł: | |
Właśnie nie chce jeździć na benzynie nawet po odpaleniu na gazie. |
Autor: | Janfocus [ pn mar 02, 2009 2:24 pm ] |
Tytuł: | |
elmo25 pisze: Jest taki problem, że MB nie chce odpalać na benzynie, natomiast na gazie odpala.
zatem wiemy że winowajcą jest układ paliwowy lub zasilanie pomy paliwa/ew. sterowanie..., proponuje sprawdzić czy pompa paliwa dostaje napięcie, jesli tak to czy wytwarza cisninie na rozdzielaczu (czyli czy owo paliwo tam dochodzi) -jak to się wyjasni to potem bedzie łatwiej cos dalej doradzić... |
Autor: | elmo25 [ wt mar 03, 2009 7:42 am ] |
Tytuł: | |
Dziękuję za wskazówki. Skontaktuję się z teściem i zobaczymy czy pompa działa czy nie Pozdrawiam |
Autor: | elmo25 [ sob mar 07, 2009 12:28 pm ] |
Tytuł: | |
Moi drodzy sprawa wygląda następująco: Na gazie odpala bez problemu, a chcąc przełączyć na benzynę gaśnie. Czasami ale bardzo sporadycznie odpali na benzynie ale objawy są takie że jadąc na benzynie włączając lewy kierunek i naciskając pedał hamulca samochód gaśnie i nie ma szans odpalenia na benzynie przez kilka dni. I za każdym razem jest tak samo. Jeśli pompa byłaby spalona to nie działała by wcale a z tego wynika że czasem się załączy. Ma ktoś z Was jakiś schemat elektryczny podłączenia pompy lub sterowania przekaźnikami ? P.S. Czym steruje srebrny przekaźnik z bezpiecznikiem za akumulatorem ? Pozdrawiam |
Autor: | CBR [ sob mar 07, 2009 9:47 pm ] |
Tytuł: | |
To nie przekaźnik za akusiem tylko OPORNIK REGULATOR STEROWNIK DMUCHAWY ![]() |
Autor: | elmo25 [ ndz mar 08, 2009 1:35 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: To nie przekaźnik za akusiem tylko OPORNIK REGULATOR STEROWNIK DMUCHAWY Mam rozumieć że to srebrne z bezpiecznikiem to jest ten Opornik Regulator Sterownik Dmuchawy ? Za co dokładnie on odpowiada ? Mam jeszcze pytanie dodatkowe czy duży czarny przekaźnik za aku nr 0025452005 może mieć związek z utrudnionym paleniem na benzynie ? Od czego jest ten przekaźnik ?[/quote] |
Autor: | stanski61 [ ndz mar 08, 2009 2:05 pm ] |
Tytuł: | |
elmo25 pisze: Mam jeszcze pytanie dodatkowe czy duży czarny przekaźnik za aku nr 0025452005 może mieć związek z utrudnionym paleniem na benzynie ? Od czego jest ten przekaźnik ?[/
Tak ma związek,to przekażnik pompy paliwa,po włączeniu zapłonu powinieneś słyszeć prace pompy-bzzz,jesli nie słychać sprawdz przekażnik,częstą usterką są zimne luty. Możesz zmostkować przekaznik pin 87i 30. |
Autor: | kjub1982 [ wt kwie 07, 2009 12:34 pm ] |
Tytuł: | |
Witam. Wybaczcie ze podepne sie pod temat. W moim w201 2.0 '89 mam instalacje BRC pod gaźnik. Objawy jakie sie da zauwazyc na benzynie : Jak silnik jest zimny to gasnie. Gdy sie rozgrzeje to nie gasnie natomiast podczas dodawania gazu zaczyna go dlawic, mulic , generalnie nie chce jechac. Kiedys przygladac sie gaznikowi zauwazylem ze nad gardziela znajduja sie lopatki ktore jak mysle dawkuja przeplyw powietrza . Owe lopatki byly poruszane ciegnem wraz z dodawaniem gazu. Teraz znajduja sie one w jednej pozycji "pol-otwartej" bo ciegno sie zlamalo. Co o tym myslicie?? pozdrawiam i dzieki za pomoc. |
Autor: | AndyS [ wt kwie 07, 2009 2:09 pm ] |
Tytuł: | |
elmo25 pisze: Na gazie odpala bez problemu, a chcąc przełączyć na benzynę gaśnie. Jeżeli sprawdziłeś pompę i jej zasilanie oraz wykluczyłeś przekaźnik stanski61 pisze: Możesz zmostkować przekaznik pin 87 i 30. to defekt może jeszcze tkwić w samym przełączniku LPG-Pb. Tam też jest elektronika. Ja już raz coś takiego przerabiałem (sam zepsułem ten przełącznik źle podłączając wtyczkę). ![]() P.S. Takich rad kompressor pisze: Przyczyna jest......gaz. nie słuchaj. Na tym Forum (jak wszędzie) jest grupa "ortodoksów" którzy mają jedyną słuszną wizję. Ja na LPG śmigam już 13-ty rok i wszystko jest OK. ![]() Wyrzuci to będzie odpalał na benzynie. ![]() ![]() |
Autor: | elmo25 [ wt kwie 14, 2009 2:20 pm ] |
Tytuł: | |
Przyczyna opisana powyżej została zlokalizowana. Okazało sie że w pobliżu tylnej lewej lampy zespolonej przewód od kierunkowskazów miał jakieś zwarcie do masy. Po wyizolowaniu kabla okazało się że wszystko działa jak należy i maleństwo odpala jak dawniej. Może ta wskazówka przyda się komuś na przyszłość. Dziękuję za wszystkie wskazówki, bo jak to się mówi po nitce do kłębka:-) Pozdrawiam Wszystkich Miłośników MB |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |