MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Pirotechniczne napinacze pasów https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=39427 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | karolkarol [ ndz mar 01, 2009 12:23 pm ] |
Tytuł: | Pirotechniczne napinacze pasów |
Witam forumowiczów Od dawna zbierałem się, aby poszukać na temat Pirotechniczne napinaczy pasów więcej informacji, szczególnie interesuje mnie model W140. Wygląda na to, że mam to urządzenie w swoim aucie,jak sprawdzić czy mam?jest widoczna ta rura z ładunkiem pirotechnicznym???gdzie??? Pisze że chyba mam, ponieważ zauważyłem dziwne szarpnięcie pasów chyba tylko przy gaszeniu silnika,słychać stuknięcie i pasy lekko szarpną. -Tylko moje pytanie co to szarpie, pirotechniczny napinacz jest odpalany tylko raz, jest tam może coś co na drodze elektrycznej co szarpie??? -Czy jak pas nie będzie zapięty to w razie wypadku poduszka wystrzeli??? -Czy oba systemy działają oddzielnie, czy są wyzwalane jednocześnie z jednego czujnika??? -Czy mogą być napinacze bez poduszki??? -Gdzie są wyzwalacze??? Pozdrawiam ![]() ![]() ![]() |
Autor: | beet [ ndz mar 01, 2009 1:37 pm ] |
Tytuł: | |
Piortechniczne napinacze pasow byly seryjne w W140 i tak jak juz sie dowiedziales, sa "jednorazowego" uzytku. Nie wiem jak z poducha, do wystrzelenia chyba bardziej potrzeba obciazenia fotela niz zapietych pasow. Napinacze pirotechniczne wystepuja bez poduchy, ale akurat przy W140 to pytanie chyba nie ma sensu. A jak chcesz sobie obejrzec jak wyglada to ustrojstwo, to sobie zdejmil oslone slupka i podziwiaj. I wracajac do tematu, nie wiem co Ci tam szarpie ![]() |
Autor: | MercBeginner [ ndz mar 01, 2009 7:53 pm ] |
Tytuł: | |
Taki efekt jest nie przy zgaszeniu silnika tylko przy wyjęciu kluczyka ze stacyjki. |
Autor: | pepe [ ndz mar 01, 2009 9:45 pm ] |
Tytuł: | |
Oj koledzy... A proponuje taki cwiczenie: - przy wlaczonym silniku zapiac pasy - nastepnie lekko (aby sie nie odpieły) wcisnac ten czerwony przycisk zwalniajacy zapiecie pasow; - zobaczycie co sie stanie. Odpowiedź: wtedy pas sie naciaga; bo jak moze wiecie kluczowa zasada skutecznosci pasa jest jego przyleganie do ciała, a kazdy luz to niestety grozba powaznych uszkodzen ciała. To celowa funkcja w 140. |
Autor: | karolkarol [ pn mar 02, 2009 8:17 pm ] |
Tytuł: | |
Ćwiczenie nie spełniło twoich założeń, ponieważ nic sie nie stało ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Gerri [ pn mar 02, 2009 8:32 pm ] |
Tytuł: | |
Najprawdopodobniej chodzi tutaj o tzw. "komfortowe zapinanie pasów" Jest to dodatkowy elektromagnes przy napinaczu pasa którego zadaniem jest zmiana siły sprężyny zwijacza. To dla odmiany takie ćwiczenie: zapiąć pas, sprawdzić z jaką siłą zwija go sprężyna, następnie wywołać "klik" i sprawdzić siłę zwijania ponownie. Wiem, że takie udogodnienie występuje w nowszych modelach - być może wprowadzono je również w końcowej serii modelu 140. |
Autor: | beet [ pn mar 02, 2009 8:49 pm ] |
Tytuł: | |
Gerri pisze: Jest to dodatkowy elektromagnes przy napinaczu pasa którego zadaniem jest zmiana siły sprężyny zwijacza.
Czyli rozumiem, ze chodzilo o zmniejszenie sily napinacza pasa przy jego zapinaniu, coby oszczedzic sily kierujacego albo pasazerow? A ja myslalem, ze domykanie drzwi bylo wynalazkiem dla wyjatkowo leniwych ![]() |
Autor: | pepe [ pn mar 02, 2009 10:01 pm ] |
Tytuł: | |
A w moim pojezdzie cwiczenie jakie poczatkowo opisalem dziala jak nalezy. ![]() A mam jeden z pierwszych w ogole egzemplarzy W140 jakie powstaly (marzec 1991). O tej funkcji dowiedzialem sie na jednym z forow, bo w instrukcji tego nie znalazlem. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |