MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Pirotechniczne napinacze pasów
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=39427
Strona 1 z 1

Autor:  karolkarol [ ndz mar 01, 2009 12:23 pm ]
Tytuł:  Pirotechniczne napinacze pasów

Witam forumowiczów

Od dawna zbierałem się, aby poszukać na temat Pirotechniczne napinaczy pasów więcej informacji, szczególnie interesuje mnie model W140.

Wygląda na to, że mam to urządzenie w swoim aucie,jak sprawdzić czy mam?jest widoczna ta rura z ładunkiem pirotechnicznym???gdzie???

Pisze że chyba mam, ponieważ zauważyłem dziwne szarpnięcie pasów chyba tylko przy gaszeniu silnika,słychać stuknięcie i pasy lekko szarpną.

-Tylko moje pytanie co to szarpie, pirotechniczny napinacz jest odpalany tylko raz, jest tam może coś co na drodze elektrycznej co szarpie???
-Czy jak pas nie będzie zapięty to w razie wypadku poduszka wystrzeli???
-Czy oba systemy działają oddzielnie, czy są wyzwalane jednocześnie z jednego czujnika???
-Czy mogą być napinacze bez poduszki???
-Gdzie są wyzwalacze???

Pozdrawiam

[zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz]

Autor:  beet [ ndz mar 01, 2009 1:37 pm ]
Tytuł: 

Piortechniczne napinacze pasow byly seryjne w W140 i tak jak juz sie dowiedziales, sa "jednorazowego" uzytku. Nie wiem jak z poducha, do wystrzelenia chyba bardziej potrzeba obciazenia fotela niz zapietych pasow. Napinacze pirotechniczne wystepuja bez poduchy, ale akurat przy W140 to pytanie chyba nie ma sensu. A jak chcesz sobie obejrzec jak wyglada to ustrojstwo, to sobie zdejmil oslone slupka i podziwiaj. I wracajac do tematu, nie wiem co Ci tam szarpie ;)

Autor:  MercBeginner [ ndz mar 01, 2009 7:53 pm ]
Tytuł: 

Taki efekt jest nie przy zgaszeniu silnika tylko przy wyjęciu kluczyka ze stacyjki.

Autor:  pepe [ ndz mar 01, 2009 9:45 pm ]
Tytuł: 

Oj koledzy... A proponuje taki cwiczenie:
- przy wlaczonym silniku zapiac pasy
- nastepnie lekko (aby sie nie odpieły) wcisnac ten czerwony przycisk zwalniajacy zapiecie pasow;
- zobaczycie co sie stanie.

Odpowiedź:
wtedy pas sie naciaga; bo jak moze wiecie kluczowa zasada skutecznosci pasa jest jego przyleganie do ciała, a kazdy luz to niestety grozba powaznych uszkodzen ciała. To celowa funkcja w 140.

Autor:  karolkarol [ pn mar 02, 2009 8:17 pm ]
Tytuł: 

Ćwiczenie nie spełniło twoich założeń, ponieważ nic sie nie stało [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz]

Autor:  Gerri [ pn mar 02, 2009 8:32 pm ]
Tytuł: 

Najprawdopodobniej chodzi tutaj o tzw. "komfortowe zapinanie pasów"
Jest to dodatkowy elektromagnes przy napinaczu pasa którego zadaniem jest zmiana siły sprężyny zwijacza.
To dla odmiany takie ćwiczenie: zapiąć pas, sprawdzić z jaką siłą zwija go sprężyna, następnie wywołać "klik" i sprawdzić siłę zwijania ponownie. Wiem, że takie udogodnienie występuje w nowszych modelach - być może wprowadzono je również w końcowej serii modelu 140.

Autor:  beet [ pn mar 02, 2009 8:49 pm ]
Tytuł: 

Gerri pisze:
Jest to dodatkowy elektromagnes przy napinaczu pasa którego zadaniem jest zmiana siły sprężyny zwijacza.


Czyli rozumiem, ze chodzilo o zmniejszenie sily napinacza pasa przy jego zapinaniu, coby oszczedzic sily kierujacego albo pasazerow? A ja myslalem, ze domykanie drzwi bylo wynalazkiem dla wyjatkowo leniwych ;)

Autor:  pepe [ pn mar 02, 2009 10:01 pm ]
Tytuł: 

A w moim pojezdzie cwiczenie jakie poczatkowo opisalem dziala jak nalezy. 8)

A mam jeden z pierwszych w ogole egzemplarzy W140 jakie powstaly (marzec 1991).

O tej funkcji dowiedzialem sie na jednym z forow, bo w instrukcji tego nie znalazlem.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/