MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Jestem we Włoszech i czy wrocę z tym ? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=39467 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Macias [ pn mar 02, 2009 4:00 pm ] |
Tytuł: | Jestem we Włoszech i czy wrocę z tym ? |
Kurde pojechałem moja Gwiadeczka do włoch. Wcześniej podczas jazdy po miescie coś tam stukało (mechanik powiedział ze to na pewno nie sa to szklanki - bo to inny dzwięk - szklanki to jest cykanie ) .Po przejechaniu 1200 km a darłem 150 km/h przez 11 godzin. Odpalam dziś rano i słychać to juz zdecydowanie głośniej. Ktoś podpowiedział ze zawór. Jakby metal o metal taki ''klekot'', troszkę się martwie ![]() A w ramach takiej dygresji powiem Wam że kocham to auto za to jak się nim jedzie po autostradach za to ze plecy nie bola w ogole bo w Pasacie mojego ojca po 100 km jest dramat .. no i mina kierowców gdy ich wyprzedza coupetka 15 letnia bezcenna ![]() Dodam ze silnik to m111 2.0 16V |
Autor: | Janfocus [ pn mar 02, 2009 4:13 pm ] |
Tytuł: | |
jesli dźwiek dochodzi z przedniej częsci silnika może to być napinacz łańcucha... Ten akurat łatwo i szybko się wymienia. Jesli to cykanie towarzyszy jednemu cylindrowi to może byc zawór, albo luźna świeca. Jesli to świeca może się udac dokręcić, ale trzeba uważać... Co kolwiek by to nie było warto nie obciążać aż tak silnika i troche wolniej... |
Autor: | stanski61 [ pn mar 02, 2009 4:35 pm ] |
Tytuł: | |
Macias pisze: Jakby metal o metal taki ''klekot'', troszkę się martwie co myślicie ?
Z której części silnika dochodzi ten klekot,jaki jest stan oleju,wkazania ciśnienia oleju.Jeśli odgłosy pochodzą z dolnej części silnika może to wskazywać na panewki,a to najgorszy scenariusz,oby nie. |
Autor: | Macias [ pn mar 02, 2009 4:44 pm ] |
Tytuł: | |
Olej w normie, mam wrażenie ze nie bierze ani grama, ciśnienie 3 i ani drgnie. Skad dochodzi dziwek? musze sprawdzić bo akurat moj ojciec pojechał nim do pracy ? napisze jutro dokładnie. Na razie mam tyle informacji ... ale macie racje bedę wracał powolutku |
Autor: | BrunoGiamatti [ pn mar 02, 2009 4:55 pm ] |
Tytuł: | |
ALe jak to? cisnienie caly czas na 3? nawet jak rozgrzany i wrzucisz luz? ![]() Bo jeśli tak to mamy już przekręta (i ciśnienia moze nie być wcale - a wtedy np. panewki). Dźwięk to takie szumiąco-charczące pukanie? Czy zwykłe cykanie? Obsłuchaj dokładnie czy góra, czy przód czy dół, wiele Ci to powie. Oby nic poważnego. Pozdrawiam |
Autor: | Macias [ pn mar 02, 2009 5:01 pm ] |
Tytuł: | |
Tak nawet jak rozgrzany i dajesz luz. Podobno w silnikach m111 tak jest .Ciśnienie nie skacze po przekreceniu kluczyka ale po zapaleniu silnika idzie powli do góry. Ale macie racje obadam dokladnie te stuki i jutro napisze ale jelsi mam juz cos powiedziec wiecej to mam wrazenie ze te dzwieki pochodza raczej z górnej czesci motoru. ![]() |
Autor: | kompressor [ pn mar 02, 2009 5:53 pm ] |
Tytuł: | |
Jak od góry to szklanki-czyli hydro popychacze . Miałem kiedyś w jednym m111 tak samo. Przyczyna jak się okazało była krzywa głowica. Wymiana szklanek nie pomogła dopiero planowanie głowicy zlikwidowało metaliczne pukanie które narastało wraz z przebiegiem. Silnik miał moc, nie tracił płynu,olej czysty. jednak krzywa głowica powodowała gdzieś spadek ciśnienia na magistrali i było kiepskie smarowanie na szklanki. m111 maja to do siebie że są wrażliwe na przegrzanie , głowica się wygina w łuk. A diagnoz i pomysłów było co nie miara, od wariatora po rozrząd. |
Autor: | THC [ pn mar 02, 2009 7:32 pm ] |
Tytuł: | |
A ja stawiam na panewkę. Nidy nie wiadomo czy stuka na dole czy na górze, mi stukało z przodu na górze, a padła panewka na 4 korbowodzie heh. Po takiej samej trasie i prędkościach się zaczęło. jak ciśnienie będzie się coraz wolniej wspinać na 3 to będzie to. |
Autor: | stanski61 [ pn mar 02, 2009 8:27 pm ] |
Tytuł: | |
Wystukana panewka może powodować że tłok bobija do głowicy i stuki dochodzą z górnej części silnika,klekot może też wydawać lużny swożeń tłokowy,najlepiej byłoby spuścić olej i sprawzić czy nie ma w nim opiłków. |
Autor: | BrunoGiamatti [ pn mar 02, 2009 9:59 pm ] |
Tytuł: | |
hmm. Ja osobiście w złomie mam też problem.. z każdej strony coś puka i klepie (wstępna diagnoza - zawory ale czy na pewno to nie wiem bo i cisnienie oleju jakieś lewe itp) Serio tak powinno być w tym silniku ze nawet na rozgrzanym na luzie cisnienie oleju ma być na 3?? bo coś w to nie wierze. |
Autor: | stanski61 [ pn mar 02, 2009 10:23 pm ] |
Tytuł: | |
Według danych technicznych ciśnienie oleju dla tego silnika to 4-4,5bara przy 3000 obr/min,przy ciepłym silniku i pracy na wolnych obrotach ciśnienie będzie niższe. |
Autor: | beet [ pn mar 02, 2009 10:39 pm ] |
Tytuł: | |
BrunoGiamatti pisze: Serio tak powinno być w tym silniku ze nawet na rozgrzanym na luzie cisnienie oleju ma być na 3??
Dla mnie to zaden wyznacznik zuzycia silnika, u ojca w M102 przy rozgrzanym silniku i tak spadalo w okolicy 2 kresek przy przebiegu 60k km.. A u wujka w M123 nawet blizej 1,5 przy przebiegu 140k km. Ale jak kiedys w W115 ojciec "zgubil" miske olejowa, to rzeczywiscie pomoglo przy diagnozie ![]() |
Autor: | BrunoGiamatti [ pn mar 02, 2009 10:55 pm ] |
Tytuł: | |
No wyznacznik nie jest ale chodzi mi o to, że coś dziwnego wmawia (np. czujnik) skoro wskazuje max przy rozgrzanym silniku na minimalnych obrotach. <br>Dodano po 1 minutach.:<br> Ale wyznacznikiem padniętych panewek, pompy oleju, czujnika itp może być ... |
Autor: | Chuck Norris [ wt mar 03, 2009 6:56 am ] |
Tytuł: | |
ja bym się bardziej martwił gdyby tego ciśnienia nie było!!! a spróbuj przeciążyć ten silnik! np spróbuj tak: jakbyś chciał ruszyć ale z hamulcem tak prawie do zgaśnięcia silnika i obserwuj cisnienie jesli nie spadnie tzn ze masz jakiś wynzalazek |
Autor: | leopold [ wt mar 03, 2009 7:58 am ] |
Tytuł: | Re: Jestem we Włoszech i czy wrocę z tym ? |
Macias pisze: Po przejechaniu 1200 km a darłem 150 km/h przez 11 godzin... co myślicie? Myślę, że przy prędkości jazdy 109 km/h prędkościomierz zawyża Ci o 41 km/h. ![]() Macias pisze: no i mina kierowców gdy ich wyprzedza coupetka 15 letnia bezcenna
![]() Hmmm... można to bardzo różnie zrozumieć.... Pozdrawia ![]() ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |