MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Demontaz ASB https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=39536 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | butek22 [ śr mar 04, 2009 9:05 pm ] |
Tytuł: | Demontaz ASB |
Na co mam szczególnie zwrócić uwage przy demontażu ASB w W140 500. Nigdy nie wyciągałem automatu z Mercedesa, więc pytam czy czekaja na mnie jakieś zasadzki. Kilkakrotnie wyciągałem manuala z w124, z W140 jest podobnie??? |
Autor: | THC [ śr mar 04, 2009 9:15 pm ] |
Tytuł: | |
Uważaj przy montażu na prawidłowe ustawienie konwertera. Jeśli dociągniesz skrzynie śrubami ,a nie trafisz konwerterem w skrzynie, to kaplica. Zasadzka taka, że skrzynia wazy ponad 50 kilo. |
Autor: | butek22 [ śr mar 04, 2009 9:20 pm ] |
Tytuł: | |
Więc bez drugiej osoby się nie obejdzie. |
Autor: | stanski61 [ śr mar 04, 2009 9:25 pm ] |
Tytuł: | |
THC pisze: Uważaj przy montażu na prawidłowe ustawienie konwertera.
Nie wiem czy się nie myle,ale chyba jest możliwość odkręcenia konwertera tak aby został na wałku sprzegłowym i zszedł razem ze skrzynią. |
Autor: | THC [ śr mar 04, 2009 10:05 pm ] |
Tytuł: | |
stanski61 pisze: THC pisze: Uważaj przy montażu na prawidłowe ustawienie konwertera. Nie wiem czy się nie myle,ale chyba jest możliwość odkręcenia konwertera tak aby został na wałku sprzegłowym i zszedł razem ze skrzynią. Między silnikiem, a skrzynią powinna byc mała osłona , i tamtędy może być dojście do śrubek, które trzymają konwerter na kole zamachowym. Teoretycznie może się udać zdjąć tak skrzynie, ale ogólnie to jest walka. |
Autor: | bary123ce [ śr mar 04, 2009 10:11 pm ] |
Tytuł: | |
stanski61 pisze: Nie wiem czy się nie myle,ale chyba jest możliwość odkręcenia konwertera tak aby został na wałku sprzegłowym i zszedł razem ze skrzynią.
To jest jedyna możliwość wymiany skrzyni automatycznej. Radzę wziąć kogoś do pomocy! |
Autor: | stanski61 [ śr mar 04, 2009 10:15 pm ] |
Tytuł: | |
THC pisze: Teoretycznie może się udać zdjąć tak skrzynie, ale ogólnie to jest walka.
Taką operacje robiłem w W210 i nie sprawiało to problemów,a zdjęcie i założenie skrzyni było prostrze i mniej ryzykowne,tyle że całość troszke więcej waży ![]() |
Autor: | sebastian_1987 [ śr mar 04, 2009 10:26 pm ] |
Tytuł: | |
Osobiście rozebrałem kilka W140, także coś na temat demontażu skrzyni mogę powiedzieć. Ja zawsze wyciągam motor razem ze skrzynią (brak kanału) i oddzielam je od siebie " na wierzchu " co bardzo ułatwia zadanie. Ale.. 1. Jeśli wyciągasz samą skrzynię musisz zaopatrzyć się w różne przedłużki, przeguby itp. aby móc odkręcić wszystkie śruby. 2. ZAWSZE wyciągaj skrzynię razem z konwerterem , tzn. od strony silnika, a dokładniej w misce olejowej jest takie okienko przez które możesz odkręcić ten konwerter ( 6 śrub, tzn. 3 pary po dwie śruby). Niestety największym problemem w modelu w140 jest samo oddzielenie silnika od skrzyni. Odkręcisz wszystkie śruby a ona ani drgnie. Winowajcą są kołki naprowadzające, które bardzo ciasno siedzą. Ostatnio po godzinnej walce z odłączeniem skrzyni zastosowałem drastyczne środki, tzn. jedyne skuteczne. Metrowej długości belka o średnicy 12cm i 10kg młot. Dwa porządne uderzenia w miejsce gdzie mocowany jest rozrusznik i skrzynia odeszła. Przeważnie skrzynie kupują od nas warsztaty zajmujące się naprawą ASB. Zawsze kiedy przyjeżdżają po odbiór skrzyni opowiadają ile musieli walczyć aby skrzynia odeszła. W każdym razie życzę ci z całego serca , żeby robota poszła ci szybko i sprawnie. P.S. Bez piwa do tej roboty nawet nie podchodź. ![]() |
Autor: | butek22 [ śr mar 04, 2009 10:36 pm ] |
Tytuł: | |
Dam znać jak przebiegła operacja ![]() Dzięki za wszelkie sugestie, zwłaszcza te o piwie, napewno zastosuje się do porad. |
Autor: | kit [ śr mar 04, 2009 11:32 pm ] |
Tytuł: | |
Kiedyś wywalałem skrzynke z W126, myślę, że w W140 będzie podobnie. Bez kanału trzeba się trochę nagimnastykować. sebastian_1987 pisze: 2. ZAWSZE wyciągaj skrzynię razem z konwerterem , tzn. od strony silnika, a dokładniej w misce olejowej jest takie okienko przez które możesz odkręcić ten konwerter ( 6 śrub, tzn. 3 pary po dwie śruby). Ja również polecam ten sposób. sebastian_1987 pisze: P.S. Bez piwa do tej roboty nawet nie podchodź
Wyjmowanie jak wyjmowanie ale zakładanie (wcelowanie w kołki ustalające) na trzeźwo graniczy z cudem ![]() |
Autor: | butek22 [ czw mar 05, 2009 7:13 pm ] |
Tytuł: | |
Skrzynia wyjeta!!! Dzieki za wszystkie wskazówki, okazały się bardzo pomocne przy wyciaganiu skrzyni, wyciągłem ja razem z konwerterem. Teraz musze zawieść do magika od skrzyń by znalazł w niej wsteczny bieg ![]() |
Autor: | sebastian_1987 [ sob mar 07, 2009 4:34 pm ] |
Tytuł: | |
Jakby co, to mogę podać namiary na bardzo dobrego fachowca z Koszalina od remontowania automatycznych skrzyń biegów. Sami remontowaliśmy u niego już dwie skrzynie i efekty naprawdę super. Dodatkowo nasz zaprzyjaźniony warsztat od Mercedesów także tylko u niego remontuje wszelkie skrzynie. Pozdrawiam ! |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |