MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
pomoc przy zakupie 126,jak sprawdzidz skrzynie automatyczną https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=39613 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | piotrjaniszek [ sob mar 07, 2009 9:44 pm ] |
Tytuł: | pomoc przy zakupie 126,jak sprawdzidz skrzynie automatyczną |
cześć Znalazłam w necie ogłoszenie o sprzedaży w126 2.8 http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7900190 Dzwoniłem do faceta ale on jak każdy sprzdający mówi że wszystko OK. Powiedzcie na co zwrócić uwagę podczas oględzi gwiazdy. Może ktoś zna to auto , lub już je oglądał. |
Autor: | MaciekD. [ sob mar 07, 2009 11:35 pm ] |
Tytuł: | |
Nie jestem wielkim znawcą tematu, ale sam szukałem ostatnio jakiejś ładnej gwiazdy. To ogłoszenie jest niepokojąco długo. Szczególnie przy tej cenie. Podpada mi jeszcze jedna rzecz, a mianowicie ten samochód ma kolor nimieckiej Taxi. Nie twierdzę że mam rację ale dzielę się swoimi wątpliwościami. |
Autor: | BrunoGiamatti [ sob mar 07, 2009 11:38 pm ] |
Tytuł: | |
1. Co ten majonez robi na W126? ![]() 2. LPG - odpada 3. z USA i małe zderzaki + taki silnik? ![]() hmmm ... |
Autor: | 01335 [ ndz mar 08, 2009 12:07 pm ] |
Tytuł: | |
Jeśli chodzi o budynie w US, to nie takie jak powyżej mogły się zdarzać... Tu akurat na przykładzie W116, ale świadczy to raczej o tym, iż kolor niekoniecznie może mieć w tym przypadku wielkie znaczenie. http://fan-gallerie.de/galerie.php?action=fullview&picture=mbgalerie_2700789_9.jpg&classnr=10&modelnr=67 http://fan-gallerie.de/galerie.php?action=fullview&picture=mbgalerie_2700789_7.jpg&classnr=10&modelnr=67 a swoją drogą, typowo Europejski brat: http://fan-gallerie.de/galerie.php?action=fullview&picture=mbgalerie_5768686_3.jpg&classnr=24&modelnr=368 Co nie zmienia faktu, że auto z linku jest dość podejrzane. Jak zwykle numery i wgląd w ową spisaną historię auta mocno by pomógł. Pozdr. |
Autor: | piotrjaniszek [ ndz mar 08, 2009 2:10 pm ] |
Tytuł: | |
Zadzwoniłem do kolesia i poprosiłem o VIN , i tu zaczęły sie schody. Opowiadał jakieś dziwne akcje , a NIV-u i powiedział że nie poda. Z tego wynika że można sobie darować to auto. Dzięki za pomoc. Gdyby koledzy mogli powiedzieć jak sprawdzić skrzynie automatyczną. |
Autor: | BrunoGiamatti [ ndz mar 08, 2009 7:00 pm ] |
Tytuł: | |
A to zależy co masz na myśli... Po pierwsze ma nie szarpać podczas gdy zmienia sobie biegi, ma się nie ślizgać, nie stukać.. Poszukaj na forum. Dużo było o tym heh dobry gościu ze sprzedawcy ![]() |
Autor: | Speedy [ ndz mar 08, 2009 7:09 pm ] |
Tytuł: | |
BrunoGiamatti pisze: Po pierwsze ma nie szarpać podczas gdy zmienia sobie biegi, ma się nie ślizgać, nie stukać.
I jak włączysz na "D" i puścisz hamulec, auto powinno się toczyć (do przodu ![]() ![]() ![]() Pozdrawiam |
Autor: | BrunoGiamatti [ ndz mar 08, 2009 7:21 pm ] |
Tytuł: | |
Speedy pisze: Nie rozumiem tych ludzi, chcą sprzedać auto ale nie podadzą konkretnych danych
Czasami się trafi na ... kogoś do potęgi zielonego, który napali się na furę i cacy.. chodź nie jest to łatwe. ... sam pamiętam jak koleś mi wciskał, że żarówki od kontrolek musiały się spalić .. |
Autor: | piotrjaniszek [ ndz mar 08, 2009 7:28 pm ] |
Tytuł: | |
to w126 to już sobie darowałam. A co do strzyni to chodzi mi o to jak sprawdzić podczas oglądania (no i jazdy próbnej ). Nigdy nie miałem automatu i stąd moje pytanie. Mój kolega mówi żeby ostro wystarować i jak biegi będą zmieniać sie bez szarpnięć to jest OK, no i olej ma być w kolorze czerwonym. |
Autor: | BrunoGiamatti [ ndz mar 08, 2009 7:33 pm ] |
Tytuł: | |
No przy ostrym starcie owszem .. sprawdzić też wypadało by czy kick down się załącza po wbiciu pedału gazu w podłogę.. Ale proponuje też sprawdzić przy bardzo spokojnym ruszeniu. Dać mu trochę gazu i niech się powoli rozpędza i wrzuca kolejne biegi (tak wiesz, żeby ledwo się bujał ale przyspieszał i z czasem wrzucał wyższy bieg) w takich warunkach lubi skrzynia szarpnąć.... .. Powoli bywa już tak, że coraz trudniej o idealnie, perfekcyjnie działające ASB ![]() |
Autor: | ukaniu [ ndz mar 08, 2009 8:48 pm ] |
Tytuł: | |
Dokładnie, 20 letnie ASB potrafią mieć różne narowy a zwykle nikt nie sprzedaje auta po generalnym przeglądzie. Skrzynka może trochę szrpać, ja się nie boję odczuwalnych zmian biegów - one nie szkodzą zanadto. Ważne aby wszystkie zmiany w podobnym wciśnięciem pedału wyglądały podobnie, twardo bądż miękko, bez zbytnich różnic, jakieś tam oczywiscie będą. Ważne jest jedno - aby nie występował poślizg - tzn, aby skrzynia zmieniając bieg nigdy nie powodowała chwilowego zbytniego zwiększenia obrotów silnika, one powinny zmieniać się płynnie od jednej do drugiej docelowej wartości. Przy prędkości kiedy skrzynia włączy 4 bieg można wcisnąć gaz do deski ale nie uruchamiając włącznika pod pedałem - powinniśmy znaleźć się na 3 biegu, po włączeniu powinna zrzucić do 2. Skrzynia powinna włączać wyższe biegi przy tym wyższej prędkości im bardziej wciskamy gaz. Po włączeniu D skrzynka powinna jechać bez naciskania gazu, włączyć się powinna bez większego oczekiwania. Włączenie R występuje z opóźnieniem - po nim można wywnioskować w jakim stanie są uszczelniacze i tarczki od biegu wstecznego, Włączenie zwykle zajmuje poniżej 3s im szybciej tym lepiej. Jak R wchodzi sensownie, skrzynia nie kopie w tyłek strasznie narowiście, nie ma też poślizgów to jest szansa że pojeździ. |
Autor: | Janfocus [ ndz mar 08, 2009 9:08 pm ] |
Tytuł: | |
ukaniu pisze: Ważne jest jedno - aby nie występował poślizg - tzn, aby skrzynia zmieniając bieg nigdy nie powodowała chwilowego zbytniego zwiększenia obrotów silnika,
czasem jak motor jest zimny podobno ma prawo nieco przeciągać biegi (silnik wchodzi na wyższe obroty przy zmianach) -kiedyś było na ten temat na forum, że niby to taki myk aby dogrzać szybciej kata, mają to m.in auta na rynek szwajcarski... |
Autor: | ukaniu [ ndz mar 08, 2009 9:26 pm ] |
Tytuł: | |
hmm, raczej coś ktoś przeinaczył. Faktycznie jest układ powodujący zmianę biegów przy zdecydowanie wyższej prędkości, nic więcej. Do skrzyni jest dołączony dodatkowy zaworek (rurkami) po jej lewej stronie modyfikuje on jedno z ciśnień. Poślizgi ani inne anomalie w pracy też nie powinny się wtedy pojawiać. Swojego czasu na jednym z forum uspokajałem własciciela chyba S600, który delikatnie prowadząc auto nie mógł na zimnym silniku spowodować właczenia 4. Okazało się, że był na tyle spokojnym kierowcą iż ten układ dawał o sobie dość znacznie znać. Kiedy do testów rozpędził się więcej auto normalnie włączyło 4 bieg. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |