MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

pomoc przy zakupie 126,jak sprawdzidz skrzynie automatyczną
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=39613
Strona 1 z 1

Autor:  piotrjaniszek [ sob mar 07, 2009 9:44 pm ]
Tytuł:  pomoc przy zakupie 126,jak sprawdzidz skrzynie automatyczną

cześć
Znalazłam w necie ogłoszenie o sprzedaży w126 2.8
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7900190
Dzwoniłem do faceta ale on jak każdy sprzdający mówi że wszystko OK.
Powiedzcie na co zwrócić uwagę podczas oględzi gwiazdy.
Może ktoś zna to auto , lub już je oglądał.

Autor:  MaciekD. [ sob mar 07, 2009 11:35 pm ]
Tytuł: 

Nie jestem wielkim znawcą tematu, ale sam szukałem ostatnio jakiejś ładnej gwiazdy. To ogłoszenie jest niepokojąco długo. Szczególnie przy tej cenie. Podpada mi jeszcze jedna rzecz, a mianowicie ten samochód ma kolor nimieckiej Taxi. Nie twierdzę że mam rację ale dzielę się swoimi wątpliwościami.

Autor:  BrunoGiamatti [ sob mar 07, 2009 11:38 pm ]
Tytuł: 

1. Co ten majonez robi na W126? [szalone]
2. LPG - odpada
3. z USA i małe zderzaki + taki silnik? [totalszok]
hmmm ...

Autor:  01335 [ ndz mar 08, 2009 12:07 pm ]
Tytuł: 

Jeśli chodzi o budynie w US, to nie takie jak powyżej mogły się zdarzać...
Tu akurat na przykładzie W116, ale świadczy to raczej o tym, iż kolor niekoniecznie może mieć w tym przypadku wielkie znaczenie.

http://fan-gallerie.de/galerie.php?action=fullview&picture=mbgalerie_2700789_9.jpg&classnr=10&modelnr=67

http://fan-gallerie.de/galerie.php?action=fullview&picture=mbgalerie_2700789_7.jpg&classnr=10&modelnr=67

a swoją drogą, typowo Europejski brat:
http://fan-gallerie.de/galerie.php?action=fullview&picture=mbgalerie_5768686_3.jpg&classnr=24&modelnr=368

Co nie zmienia faktu, że auto z linku jest dość podejrzane. Jak zwykle numery i wgląd w ową spisaną historię auta mocno by pomógł.

Pozdr.

Autor:  piotrjaniszek [ ndz mar 08, 2009 2:10 pm ]
Tytuł: 

Zadzwoniłem do kolesia i poprosiłem o VIN , i tu zaczęły sie schody. Opowiadał jakieś dziwne akcje , a NIV-u i powiedział że nie poda. Z tego wynika że można sobie darować to auto. Dzięki za pomoc.
Gdyby koledzy mogli powiedzieć jak sprawdzić skrzynie automatyczną.

Autor:  BrunoGiamatti [ ndz mar 08, 2009 7:00 pm ]
Tytuł: 

A to zależy co masz na myśli...
Po pierwsze ma nie szarpać podczas gdy zmienia sobie biegi, ma się nie ślizgać, nie stukać.. Poszukaj na forum. Dużo było o tym
heh dobry gościu ze sprzedawcy ;) ... tyle wart co i jego zaszczepiony pseudoamerykański W126

Autor:  Speedy [ ndz mar 08, 2009 7:09 pm ]
Tytuł: 

BrunoGiamatti pisze:
Po pierwsze ma nie szarpać podczas gdy zmienia sobie biegi, ma się nie ślizgać, nie stukać.

I jak włączysz na "D" i puścisz hamulec, auto powinno się toczyć (do przodu :lol: ) Jak koleś kombinuje z vin-em to już coś jest nie tak :roll: Nie rozumiem tych ludzi, chcą sprzedać auto ale nie podadzą konkretnych danych, a ze zdjęć to za przeproszeniem ch**a widać. Sam się o tym przekonałem :evil:
Pozdrawiam

Autor:  BrunoGiamatti [ ndz mar 08, 2009 7:21 pm ]
Tytuł: 

Speedy pisze:
Nie rozumiem tych ludzi, chcą sprzedać auto ale nie podadzą konkretnych danych

Czasami się trafi na ... kogoś do potęgi zielonego, który napali się na furę i cacy.. chodź nie jest to łatwe.
... sam pamiętam jak koleś mi wciskał, że żarówki od kontrolek musiały się spalić ..

Autor:  piotrjaniszek [ ndz mar 08, 2009 7:28 pm ]
Tytuł: 

to w126 to już sobie darowałam. A co do strzyni to chodzi mi o to jak sprawdzić podczas oglądania (no i jazdy próbnej ). Nigdy nie miałem automatu i stąd moje pytanie. Mój kolega mówi żeby ostro wystarować i jak biegi będą zmieniać sie bez szarpnięć to jest OK, no i olej ma być w kolorze czerwonym.

Autor:  BrunoGiamatti [ ndz mar 08, 2009 7:33 pm ]
Tytuł: 

No przy ostrym starcie owszem .. sprawdzić też wypadało by czy kick down się załącza po wbiciu pedału gazu w podłogę..
Ale proponuje też sprawdzić przy bardzo spokojnym ruszeniu. Dać mu trochę gazu i niech się powoli rozpędza i wrzuca kolejne biegi (tak wiesz, żeby ledwo się bujał ale przyspieszał i z czasem wrzucał wyższy bieg) w takich warunkach lubi skrzynia szarpnąć....
.. Powoli bywa już tak, że coraz trudniej o idealnie, perfekcyjnie działające ASB ;) ..

Autor:  ukaniu [ ndz mar 08, 2009 8:48 pm ]
Tytuł: 

Dokładnie, 20 letnie ASB potrafią mieć różne narowy a zwykle nikt nie sprzedaje auta po generalnym przeglądzie.
Skrzynka może trochę szrpać, ja się nie boję odczuwalnych zmian biegów - one nie szkodzą zanadto. Ważne aby wszystkie zmiany w podobnym wciśnięciem pedału wyglądały podobnie, twardo bądż miękko, bez zbytnich różnic, jakieś tam oczywiscie będą. Ważne jest jedno - aby nie występował poślizg - tzn, aby skrzynia zmieniając bieg nigdy nie powodowała chwilowego zbytniego zwiększenia obrotów silnika, one powinny zmieniać się płynnie od jednej do drugiej docelowej wartości.
Przy prędkości kiedy skrzynia włączy 4 bieg można wcisnąć gaz do deski ale nie uruchamiając włącznika pod pedałem - powinniśmy znaleźć się na 3 biegu, po włączeniu powinna zrzucić do 2. Skrzynia powinna włączać wyższe biegi przy tym wyższej prędkości im bardziej wciskamy gaz.
Po włączeniu D skrzynka powinna jechać bez naciskania gazu, włączyć się powinna bez większego oczekiwania. Włączenie R występuje z opóźnieniem - po nim można wywnioskować w jakim stanie są uszczelniacze i tarczki od biegu wstecznego, Włączenie zwykle zajmuje poniżej 3s im szybciej tym lepiej.
Jak R wchodzi sensownie, skrzynia nie kopie w tyłek strasznie narowiście, nie ma też poślizgów to jest szansa że pojeździ.

Autor:  Janfocus [ ndz mar 08, 2009 9:08 pm ]
Tytuł: 

ukaniu pisze:
Ważne jest jedno - aby nie występował poślizg - tzn, aby skrzynia zmieniając bieg nigdy nie powodowała chwilowego zbytniego zwiększenia obrotów silnika,

czasem jak motor jest zimny podobno ma prawo nieco przeciągać biegi (silnik wchodzi na wyższe obroty przy zmianach) -kiedyś było na ten temat na forum, że niby to taki myk aby dogrzać szybciej kata, mają to m.in auta na rynek szwajcarski...

Autor:  ukaniu [ ndz mar 08, 2009 9:26 pm ]
Tytuł: 

hmm, raczej coś ktoś przeinaczył. Faktycznie jest układ powodujący zmianę biegów przy zdecydowanie wyższej prędkości, nic więcej. Do skrzyni jest dołączony dodatkowy zaworek (rurkami) po jej lewej stronie modyfikuje on jedno z ciśnień. Poślizgi ani inne anomalie w pracy też nie powinny się wtedy pojawiać.
Swojego czasu na jednym z forum uspokajałem własciciela chyba S600, który delikatnie prowadząc auto nie mógł na zimnym silniku spowodować właczenia 4. Okazało się, że był na tyle spokojnym kierowcą iż ten układ dawał o sobie dość znacznie znać. Kiedy do testów rozpędził się więcej auto normalnie włączyło 4 bieg.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/