MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Problem elektryczny (chyba) https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=39645 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Cremek [ pn mar 09, 2009 8:31 am ] |
Tytuł: | Problem elektryczny (chyba) |
Witam, Koledzy dzisiaj podczas porannej podrozy do pracy zaczely mi sie dziac dziwne rzeczy - otoz najpierw zapalila sie kontrolka ABS, zatrzymalem sie na chwile zgasilem auto zeby zobaczyc czy przy ponownym odpaleniu bedzie OK - auto z wielkim wysilkiem zapalilo !!! - kontrolka ABS zgaszona, przejechalem kawalek i zauwazylem ze wycieraczki (obie) pracuja bardzo powoooli ![]() |
Autor: | Gerri [ pn mar 09, 2009 8:44 am ] |
Tytuł: | |
Typowe objawy nadmiernego spadku napięcia w instalacji. |
Autor: | Cremek [ pn mar 09, 2009 8:46 am ] |
Tytuł: | |
Gerri pisze: Typowe objawy nadmiernego spadku napięcia w instalacji.
No OK ale czego to wina ? - kabli, akumulatora, alternatora, zwarcie ? ![]() |
Autor: | Mirmur [ pn mar 09, 2009 10:28 am ] |
Tytuł: | |
Zacznij od sprawdzenia stanu szczotek alternatora. Pozdrawiam. |
Autor: | CBR [ pn mar 09, 2009 12:15 pm ] |
Tytuł: | |
prawdopodobnie gdzieś nie miałeś masy sprawdź przewody idące od reflektorów czy przypadkiem gdzieś niema przewodu skorodowano lub zielonego nalotu. |
Autor: | Janfocus [ pn mar 09, 2009 1:38 pm ] |
Tytuł: | |
Proponuję zacząc od klem na akumulatorze -może jedna jest luźna lub połaczenie podkorodowało od wody... |
Autor: | Cremek [ pn mar 09, 2009 1:51 pm ] |
Tytuł: | |
Pozniej zaczne zabawe i dam znac co bylo ![]() |
Autor: | Gerri [ pn mar 09, 2009 8:25 pm ] |
Tytuł: | |
CBR pisze: sprawdź przewody idące od reflektorów . No tak - przewody idące do reflektorów są odpowiedzialne za problemy z rozruchem oraz spadek mocy ![]() Janfocus pisze: Proponuję zacząc od klem na akumulatorze -może jedna jest luźna lub połaczenie podkorodowało od wody...
W czasie pracy silnika wystarczający prąd dostarcza alternator. Nawet jeżeli spadnie klema, to nie powinien być odczuwalny spadek mocy lub inne problemy związane z brakiem prądu. Po prostu: będziesz jechał i jechał, potem wyłączysz silnik i już go nie odpalisz. Tak więc to nie jest wina klem. Podstawowym problemem jest tu chwilowy zanik lub osłabienie prądu z alternatora do akumulatora. Czyli podejrzenie pada na alternator, układ jego napędu oraz przewody odpowiadające za ładowanie. |
Autor: | CBR [ pn mar 09, 2009 8:58 pm ] |
Tytuł: | |
ja napisałem tylko bo to samo było u mnie i mechanik mi powiedział ze to ta była przyczyna wymienił przymnie wiązkę przewodów i problem zniknął. |
Autor: | Cremek [ pn mar 09, 2009 9:54 pm ] |
Tytuł: | |
Panowie problem rozwiazany - podaje przyczyne -> regulator napiecia ![]() |
Autor: | Janfocus [ pn mar 09, 2009 9:56 pm ] |
Tytuł: | |
Gerri pisze: W czasie pracy silnika wystarczający prąd dostarcza alternator. Nawet jeżeli spadnie klema, to nie powinien być odczuwalny spadek mocy lub inne problemy związane z brakiem prądu
swoją drogą to ciekawe zagadnienie, bo alternator (w odróżnieniu od prądnicy) nie dostarcza napięcia stałego a zmienne (choć nie przemienne dzięki prostownikowi) i wielofazowe, niemniej napięcie zasilania mocno się zmienia -co oczywiście wygładza podłączony do niego aku jako element dużej pojemności i określonej rezystancji -takie małe OT teoretyczne... Mimo to nie odważę się podpinać oscyloskop do układu z odpiętym aku, bo szkoda mi elektroniki... ![]() |
Autor: | ukaniu [ pn mar 09, 2009 10:29 pm ] |
Tytuł: | |
Z racji prostowania pełnookresowego trójfazowego zasilania tętnienia nie są aż tak wielkie (połówki sinusoid nachodzą na siebie). Napięcie nie spada do 0 i iskra powinna być OK, do tego elektronika ma swoje filtrowanie. Problem jest z ewentulanymi pikami napięcia po odpięciu akumulatora - alternator potrafi dać swobodnie ponad 60V. (Tak obok tematu: ta cecha wraz z maksymalnym prądem daje ogromną moc - stosuje się więc alternatory bez ograniczenia napięcia, pracujace z maksymalnym wzbudzeniem - a potem przetwornice step-down. W ten sposób alternator 14V 70A pozwala po przeróbkach uzyskać moc ponad 4KW liniowo rosnącą z prędkością, z racji zwiększania się napięcia bezpośrednio na jego wyjściu a wejściu koniecznej przetwornicy) |
Autor: | Gerri [ pn mar 09, 2009 11:18 pm ] |
Tytuł: | |
ukaniu pisze: Problem jest z ewentulanymi pikami napięcia po odpięciu akumulatora - alternator potrafi dać swobodnie ponad 60V.
Bylem świadkiem laboratoryjnego doświadczenia: w czasie odłączenia klemy z akumulatora przy pracującym silniku (instalacja 24v) powstał pik napięcia o amplitudzie prawie 300V!!! |
Autor: | kit [ pn mar 09, 2009 11:35 pm ] |
Tytuł: | |
Był podobny przypadek na forum. Tyle że w W123 oprócz żarówek niewiele się może spalić. W W124 pozostaje liczyć na srebrny przekaźnik coby elektronika z dymem nie poszła. |
Autor: | slawek_z7 [ wt lip 14, 2009 8:04 pm ] |
Tytuł: | |
Czy można odłączyć i nic się nie spali w alternatorze (oba kable) i odpalić silnik. Potrzebuje to wiedzieć bo jak odpalam to mi świeci ABS i chce sprawdzić czy to nie on pobiera dużo prądu przy rozruchu. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |