MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Dlugosc czwartego biegu automat a trasa https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=39800 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | krzysiek_1 [ pt mar 13, 2009 9:11 pm ] |
Tytuł: | Dlugosc czwartego biegu automat a trasa |
Jestem zainteresowany kupnem W124. Mam na oku pewien egzemplarz http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7724016 i nie moge znalezc odpowiedzi na nurtujace mnie pytanie. Mianowicie chodzi o dlugosc najwyzszego biegu w automacie. Z podanej "u gory" forum stronce z danymi technicznymi wyniki ze 4 bieg w automacie jest taki sam jak 4-ka w 5-biegowym manualu. Dobrze to rozumiem? |
Autor: | Cremek [ pt mar 13, 2009 9:17 pm ] |
Tytuł: | |
Nie wiem czy dobrze rozumiem problem ale u mnie na 4 mozna bezstresowo jechac od 40km/h do teoretycznie maksymalnej - w moim wypadku okolo 150km/h. |
Autor: | krzysiek_1 [ pt mar 13, 2009 9:22 pm ] |
Tytuł: | |
A zwrociles moze uwage na to jak ksztaltuje sie predkosc obrotowa silnika przy 100 km/h? |
Autor: | ukaniu [ pt mar 13, 2009 9:46 pm ] |
Tytuł: | |
Prędkość silnika jest taka jaka wynika z przełożenia mostu i skrzyni i nie ma problemu aby sobie to policzyć. Jeśli przełożenie mostu będzie w obu przypadkach jednakowe to manualna skrzynia 5 (nie sportowa) i ASB na 4 biegach dadzą te same obroty silnika. 5 big w szosowych manualach i późniejszych automatach ma za zadanie zmniejszyć spalanie na trasie. |
Autor: | zegarek [ pt mar 13, 2009 10:49 pm ] |
Tytuł: | |
ukaniu pisze: 5 big w szosowych manualach i późniejszych automatach ma za zadanie zmniejszyć spalanie na trasie.
I dać troche odetchnąć uszom ![]() |
Autor: | krzysiek_1 [ pt mar 13, 2009 10:56 pm ] |
Tytuł: | |
Czyli wychodzi na to ze automacik w trase troche "glosny"? |
Autor: | Milosh [ pt mar 13, 2009 11:20 pm ] |
Tytuł: | |
zalezy co pod maska i zalezy ile km/h srednio po trasie wykrecasz. Cale zycie jezdzilem manualem, teraz kupilem w124/220E w automacie i NIGDY juz nie kupie manuala. Jazda przy 170km/h jest cichsza niz przy 140km/h. wiec zalezy jaki reaktor zapodasz pod maske (przy 140 ten silnik wydaje jakis "kosiarkowy" warkot). Nie ma tragedii z 4 biegowym automatem na trasie, naprawde - a pisze ci to koles co uzytkuje pryw. auto w celach sluzbowych i tyle nim jezdzi po europejskich drogach, ze wie gdzie maciejka rosnie przy tranzytowych trasach. 95% przebiegu wykrecam po trasie i stwierdzam, ze nie ma ZADNEJ tragedii, natomiast jazda po miescie to sam MIOD. Kup a wspomnisz moje slowa. |
Autor: | Mor [ sob mar 14, 2009 8:49 am ] |
Tytuł: | |
Milosh pisze: po trasie i stwierdzam, ze nie ma ZADNEJ tragedii, natomiast jazda po miescie to sam MIOD. Kup a wspomnisz moje slowa.
Dokładnie, mogę się pod tym podpisać. Przy naprawdę konkretnych prędkościach zarówno w sec jak i 320-tce (4 biegowe autom.) nie mogę narzekać na komfort. |
Autor: | blackmilk [ sob mar 14, 2009 11:30 am ] |
Tytuł: | |
a ktos mnie moze oswieci otoz jadac na 4 biegu tak do okolo 195/h wlacza sie jak by kolejny bieg nie wiem podbieg nadbieg nie wiem jak to okreslic ale wyraznie slychac ze skrzynia przelacza jakis bieg i minimalnie obroty spadaja wiem ze mam skrzynie 4 wiec skad ta zmiana przy 195 ? |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ sob mar 14, 2009 11:52 am ] |
Tytuł: | |
blackmilk pisze: a ktos mnie moze oswieci
otoz jadac na 4 biegu tak do okolo 195/h wlacza sie jak by kolejny bieg nie wiem podbieg nadbieg nie wiem jak to okreslic ale wyraznie slychac ze skrzynia przelacza jakis bieg i minimalnie obroty spadaja wiem ze mam skrzynie 4 wiec skad ta zmiana przy 195 ? ja pierdziu ![]() |
Autor: | aegm [ sob mar 14, 2009 12:23 pm ] |
Tytuł: | |
krzysiek_1 pisze: A zwrociles moze uwage na to jak ksztaltuje sie predkosc obrotowa silnika przy 100 km/h? nie wiem dokladnie jak juz to bylo przy 100km/h ale wiem dobrze ze w W124 250TD na automacie przy 140km/h bylo dokladnie 4000obr, bo taka byla u mnie zazwyczaj predkosc podrozna... krzysiek_1 pisze: Czyli wychodzi na to ze automacik w trase troche "glosny"? ...wrecz przeciwnie!Przy tych 140km/h i 4000obr.w kabinie bylo jak na cmentarzu.Uwielbiam OM602.Nigdy mi nie przeszkadzal jego dzwiek i nigdy nie stwiedzilem, ze jest glosno.Wazne przy tym oczywscie jest, ze sa wszystkie fabryczne wygluszenia i maty.Inaczej jest np.w 123 gdzie w 4-ro biegowym manualu przy predkosci 130-140km/h jest juz w kabinie mniej przyjemniej, ze wzgledu na halas. W obecnym 290TDT przy 140km/h mam ok.2800-2900obr.a to dzieki 5-biegowemu automatowi,ale jest podobnie glosno/cicho jak w 250TD z 4-ro biegowym automacie i 4000obr. <br>Dodano po 4 minutach.:<br> blackmilk pisze: W210 300TDT blackmilk pisze: wiem ze mam skrzynie 4 wiec skad ta zmiana przy 195 ?
cos krecisz...! ![]() |
Autor: | blackmilk [ sob mar 14, 2009 12:34 pm ] |
Tytuł: | |
no to bylem w bledzie - czyli mam skrzynie 5 na wybieraku jest 1234 ale myslalem ze jak 4 to skryznia 4 ot co |
Autor: | Huzar [ sob mar 14, 2009 12:53 pm ] |
Tytuł: | |
W moim 300D automat 4-bieg z ASD przelicznik dla 4 biegu to okolo 4 czyli jak obrotomierz pokazuje 25 (x100) to jade z predkoscia 100km/h. Przy 4000rpm jade jakies 160km/h. Maksymalnie do 170km/h. Nawet przy takich predkosiach nie jest za glosno. Na 4 jedzie od 40km/h do maksymalnej. |
Autor: | Cremek [ sob mar 14, 2009 3:26 pm ] |
Tytuł: | |
krzysiek_1 pisze: A zwrociles moze uwage na to jak ksztaltuje sie predkosc obrotowa silnika przy 100 km/h?
Nie pamietam dokladnie ale wydaje mi sie, ze przy 100km/h u mnie obrotomierz pokazuje +/- 3000 rpm. |
Autor: | karolkarol [ sob mar 14, 2009 9:49 pm ] |
Tytuł: | |
Mam takie drobne pytanie: Jak koledze "blackmilk"może wrzucać 5 bieg dopiero przy 195km/h. Katalogowo ten silnik jedzie max ok. 208 km/h wiec jak automat nie wrzuca najwyzszego biegu przy predkosci bliskiej maksymalnej. No chyba żę kolega jeździ 190km/h z wciśniętym kickdownem??? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |