MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Dlugosc czwartego biegu automat a trasa
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=39800
Strona 1 z 1

Autor:  krzysiek_1 [ pt mar 13, 2009 9:11 pm ]
Tytuł:  Dlugosc czwartego biegu automat a trasa

Jestem zainteresowany kupnem W124. Mam na oku pewien egzemplarz http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7724016 i nie moge znalezc odpowiedzi na nurtujace mnie pytanie. Mianowicie chodzi o dlugosc najwyzszego biegu w automacie. Z podanej "u gory" forum stronce z danymi technicznymi wyniki ze 4 bieg w automacie jest taki sam jak 4-ka w 5-biegowym manualu. Dobrze to rozumiem?

Autor:  Cremek [ pt mar 13, 2009 9:17 pm ]
Tytuł: 

Nie wiem czy dobrze rozumiem problem ale u mnie na 4 mozna bezstresowo jechac od 40km/h do teoretycznie maksymalnej - w moim wypadku okolo 150km/h.

Autor:  krzysiek_1 [ pt mar 13, 2009 9:22 pm ]
Tytuł: 

A zwrociles moze uwage na to jak ksztaltuje sie predkosc obrotowa silnika przy 100 km/h?

Autor:  ukaniu [ pt mar 13, 2009 9:46 pm ]
Tytuł: 

Prędkość silnika jest taka jaka wynika z przełożenia mostu i skrzyni i nie ma problemu aby sobie to policzyć. Jeśli przełożenie mostu będzie w obu przypadkach jednakowe to manualna skrzynia 5 (nie sportowa) i ASB na 4 biegach dadzą te same obroty silnika.
5 big w szosowych manualach i późniejszych automatach ma za zadanie zmniejszyć spalanie na trasie.

Autor:  zegarek [ pt mar 13, 2009 10:49 pm ]
Tytuł: 

ukaniu pisze:
5 big w szosowych manualach i późniejszych automatach ma za zadanie zmniejszyć spalanie na trasie.


I dać troche odetchnąć uszom [zlosnik]

Autor:  krzysiek_1 [ pt mar 13, 2009 10:56 pm ]
Tytuł: 

Czyli wychodzi na to ze automacik w trase troche "glosny"?

Autor:  Milosh [ pt mar 13, 2009 11:20 pm ]
Tytuł: 

zalezy co pod maska i zalezy ile km/h srednio po trasie wykrecasz.

Cale zycie jezdzilem manualem, teraz kupilem w124/220E w automacie i NIGDY juz nie kupie manuala. Jazda przy 170km/h jest cichsza niz przy 140km/h. wiec zalezy jaki reaktor zapodasz pod maske (przy 140 ten silnik wydaje jakis "kosiarkowy" warkot).

Nie ma tragedii z 4 biegowym automatem na trasie, naprawde - a pisze ci to koles co uzytkuje pryw. auto w celach sluzbowych i tyle nim jezdzi po europejskich drogach, ze wie gdzie maciejka rosnie przy tranzytowych trasach.
95% przebiegu wykrecam po trasie i stwierdzam, ze nie ma ZADNEJ tragedii, natomiast jazda po miescie to sam MIOD. Kup a wspomnisz moje slowa.

Autor:  Mor [ sob mar 14, 2009 8:49 am ]
Tytuł: 

Milosh pisze:
po trasie i stwierdzam, ze nie ma ZADNEJ tragedii, natomiast jazda po miescie to sam MIOD. Kup a wspomnisz moje slowa.

Dokładnie, mogę się pod tym podpisać. Przy naprawdę konkretnych prędkościach zarówno w sec jak i 320-tce (4 biegowe autom.) nie mogę narzekać na komfort.

Autor:  blackmilk [ sob mar 14, 2009 11:30 am ]
Tytuł: 

a ktos mnie moze oswieci
otoz jadac na 4 biegu tak do okolo 195/h wlacza sie jak by kolejny bieg nie wiem podbieg nadbieg nie wiem jak to okreslic ale wyraznie slychac ze skrzynia przelacza jakis bieg i minimalnie obroty spadaja
wiem ze mam skrzynie 4 wiec skad ta zmiana przy 195 ?

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ sob mar 14, 2009 11:52 am ]
Tytuł: 

blackmilk pisze:
a ktos mnie moze oswieci
otoz jadac na 4 biegu tak do okolo 195/h wlacza sie jak by kolejny bieg nie wiem podbieg nadbieg nie wiem jak to okreslic ale wyraznie slychac ze skrzynia przelacza jakis bieg i minimalnie obroty spadaja
wiem ze mam skrzynie 4 wiec skad ta zmiana przy 195 ?


ja pierdziu :o masz auto tyle lat i niewiesz ze to 5???? niezastanawia Cie ze na wybieraku jest PRND4321??????? a nie PRND321???? Wszystkie MB od 290D w gore juz miały skrzynie 5 i chyba od 97 roku juz innych niebyło.

Autor:  aegm [ sob mar 14, 2009 12:23 pm ]
Tytuł: 

krzysiek_1 pisze:
A zwrociles moze uwage na to jak ksztaltuje sie predkosc obrotowa silnika przy 100 km/h?


nie wiem dokladnie jak juz to bylo przy 100km/h ale wiem dobrze ze w W124 250TD na automacie przy 140km/h bylo dokladnie 4000obr, bo taka byla u mnie zazwyczaj predkosc podrozna...

krzysiek_1 pisze:
Czyli wychodzi na to ze automacik w trase troche "glosny"?


...wrecz przeciwnie!Przy tych 140km/h i 4000obr.w kabinie bylo jak na cmentarzu.Uwielbiam OM602.Nigdy mi nie przeszkadzal jego dzwiek i nigdy nie stwiedzilem, ze jest glosno.Wazne przy tym oczywscie jest, ze sa wszystkie fabryczne wygluszenia i maty.Inaczej jest np.w 123 gdzie w 4-ro biegowym manualu przy predkosci 130-140km/h jest juz w kabinie mniej przyjemniej, ze wzgledu na halas.

W obecnym 290TDT przy 140km/h mam ok.2800-2900obr.a to dzieki 5-biegowemu automatowi,ale jest podobnie glosno/cicho jak w 250TD z 4-ro biegowym automacie i 4000obr. <br>Dodano po 4 minutach.:<br>
blackmilk pisze:
W210 300TDT


blackmilk pisze:
wiem ze mam skrzynie 4 wiec skad ta zmiana przy 195 ?


cos krecisz...!
[usmiech]

Autor:  blackmilk [ sob mar 14, 2009 12:34 pm ]
Tytuł: 

no to bylem w bledzie - czyli mam skrzynie 5 na wybieraku jest 1234 ale myslalem ze jak 4 to skryznia 4 ot co

Autor:  Huzar [ sob mar 14, 2009 12:53 pm ]
Tytuł: 

W moim 300D automat 4-bieg z ASD przelicznik dla 4 biegu to okolo 4 czyli jak obrotomierz pokazuje 25 (x100) to jade z predkoscia 100km/h. Przy 4000rpm jade jakies 160km/h. Maksymalnie do 170km/h. Nawet przy takich predkosiach nie jest za glosno.
Na 4 jedzie od 40km/h do maksymalnej.

Autor:  Cremek [ sob mar 14, 2009 3:26 pm ]
Tytuł: 

krzysiek_1 pisze:
A zwrociles moze uwage na to jak ksztaltuje sie predkosc obrotowa silnika przy 100 km/h?


Nie pamietam dokladnie ale wydaje mi sie, ze przy 100km/h u mnie obrotomierz pokazuje +/- 3000 rpm.

Autor:  karolkarol [ sob mar 14, 2009 9:49 pm ]
Tytuł: 

Mam takie drobne pytanie:

Jak koledze "blackmilk"może wrzucać 5 bieg dopiero przy 195km/h.
Katalogowo ten silnik jedzie max ok. 208 km/h wiec jak automat nie wrzuca najwyzszego biegu przy predkosci bliskiej maksymalnej.
No chyba żę kolega jeździ 190km/h z wciśniętym kickdownem???

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/