MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 11:43 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob mar 14, 2009 2:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
Witam. Potrzebuję schemat elektryczny ABSu. Po ruszeniu (>10km/h) zapala się kontrolka i tak sobie świeci, chcę się tym zająć ale potrzebuje ten schemat. Nie jestem elektronikiem ale na elektryce się trochę znam więc jakby ktoś przy okazji pomógł... :)
Jak sprawdzić czujniki, samą opornością?



Auto ma ASD.

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)

Ex W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 14, 2009 3:17 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Czujnik ABS nie tylko sprawdza sie na rezystancje cewki, podłącza sie także oscyloskop i sprawdza sie przebieg sygnału napięcia.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 14, 2009 3:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Masz w aucie 3 czujniki ABS. Po jednym przy każdym kole z przodu i jeden w tylnym moście. Pierwszy do sprawdzenia jest prawy przód. Oporność ok. 1000-1100 ohmów. Podczas pomiaru ruszaj przewodem czujnika i obserwuj wskazania miernika. Sterownik ABS jest praktycznie bezawaryjny.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 14, 2009 4:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
Sprawdziłem tylko przód bo nie mogę znaleźć tyłu [szalone] .
Lewy Przód ma 1250 Ohm a PP ma 1330 Ohm.
Wyciągnąłem przekaźnik z tego tematu. Jak go rozebrać? Od dołu porozginać czy górę też szarpać?

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)



Ex W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 14, 2009 4:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Rad.ek pisze:
Sprawdziłem tylko przód bo nie mogę znaleźć tyłu


Złącze czujnika mostu znajdziesz pod siedziskiem tylnej kanapy. Czarna płaska wtyczka / gniazdko z dwoma pinami. Przy przekaźniku trzeba delikatnie po rozginać rant obudowy i wyciągnąć płytkę. Mam nadzieję, że przy pomiarach czujników porządnie ruszałeś przewodami szczególnie na zginanie na odcinku piasta - uchwyt przy amortyzatorze?

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 14, 2009 4:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
Mam nadzieję że chodzi o tą wtyczkę pod oparciem:
Zdjęcie troche kiepskie
Obrazek

Na wtyczce 650 Ohm a na gnieździe 20 kOhm


Wychodzi problem z czujnikiem z tyłu?
Co jeszcze wchodzi w skład elektryki ABSu?
W przekaźniku przedzwoniłem ścieżki i są OK.

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)



Ex W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 14, 2009 6:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Rad.ek pisze:
Na wtyczce 650 Ohm a na gnieździe 20 kOhm

Wygląda, że czujnik w moście jest sprawny.

Rad.ek pisze:
W przekaźniku przedzwoniłem ścieżki i są OK

W srebrnym przekaźniku ścieżki są z reguły dobre. Najczęściej wina leży po stronie 'zimnych' lutów.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl